De Mol België

Zo hé Christian was pissed, hij zat daar al helemaal zichzelf op te vreten voordat het scherm te zien was. Vind het niet erg dat hij eruit ligt, vond hem vaak zo kinderachtig reageren. Verdacht hem ook niet als mol.

Ik hoop dat Alina het geld gaat winnen, weet niet wie de mol is (B of J dan he) eerlijk gezegd. Vind zowel Bart als Jolien irritant haha.

Oke ik kom terug op mijn woorden, verdenk Jolien toch wel. Hoop alleen dat zij het niet is want ik vind haar heel onsympathiek. Bart is wel alsnog mijn hoofdmol.

1 like

Ik verdenk Jolien na vandaag juist nog minder haha. Geloof echt niet dat zij het is. Ben alleen maar zekerder van Bart als mol.

Ik was trouwens tikkie flabbergasted toen helemaal aan het begin van de uitzending werd gezegd dat ze nog maar met 4 waren. Ik dacht echt ‘ha nee dat klopt niet, foutje erin geslopen’, maar het waren er echt nog maar 4 en volgende week is de finale al :flushed:

4 likes

Bart zit volgens mij 100% op Alina.
Mij viel vooral ook het antwoord van Christian op op de vraag of hij nog iets wilde zeggen tegen de mol: “da hem goe bezig is”. Zat hij op Bart? Moest hij het over een vrouwelijke mol hebben, lijkt het natuurlijker dat hij iets zou zeggen à la “dat de mol goed bezig is”.

Oh ja, en waarom ik denk dat Bart juist goed gemold heeft tijdens de trein proef.

Mol wil vooral geen geld, die vrijstelling en of iemand die krijgt boeit hem niet. Wat hij dus niet wil is 2 vrijstellingen (want dan is er geld) of geen vrijstelling (want dan is er ook geld). Dus ideale scenario voor Bart/Mol is dat 1 iemand een vrijstelling pakt want dan is er geen geld in de pot. Hij weet waar de vrijstellingen zitten, namelijk in grijs en wit.

Wat betreft Jolien: Bart weet dat zij weet dat in grijs de vrijstelling zit en dat zij sowieso die koffer pakt. Hij kan dus zelf niet de witte koffer pakken want dan 2 vrijstellingen en dus geld in de pot + het zou super verdacht zijn om ineens uit het niks wit te pakken. Door geel te pakken weet hij dat hij geld heeft en als hij de andere 2 goed misleidt heeft pakken die ook geld dus komt er geen geld in de pot dus dat is voor hem perfect. Plus met geel pakken speelt hij natuurlijk de perfecte kandidaat die voor de vrijstelling ging en erin is getrapt.

Wat betreft Christian: Bart weet dat Christian Jolien gelooft en denkt dat in geel een vrijstelling zit. Door zelf geel te pakken, pakt Bart voor Christians neus de vrijstelling weg en kan Christian net zo goed geld pakken (denkt Christian dan), dus daarmee zit Bart ook ‘veilig’ (want geen 2e vrijstelling en daarmee geld in de pot).

Wat betreft Alina: Bart heeft haar perfect in de war gebracht door te zeggen dat er eigenlijk toch geld in zijn koffer zit. Daardoor gelooft Alina hem niet met die blauwe koffer en dat zij denkt dat in blauw een vrijstelling zit. Hij weet dus dat Alina blauw zal pakken en daarmee een geldkoffer heeft.

Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?

10 likes

Ik denk niet dat Alina zo naïef is. Ik vond het heel verdacht dat zij voor blauw ging. Dat Bart zei dat er 500 in zijn koffer zat (ipv de eerder beweerde vrijstelling) kwam heel geloofwaardig over, juist omdat de vanzelfsprekende leugen 1000 zou zijn, het bedrag dat de andere kandidaten al zeiden. Alina weet dat in haar koffer 1000 zit en door de simpele optelsom moet Jolien dus wel liegen. Dan is niet de logische keuze om voor blauw te gaan, maar voor een van de andere koffers, in de hoop dat er twee vrijstellingen worden getrokken. Tenzij ze natuurlijk de mol is…

Wie is de mol?

• Alina
  • Bart
  • Jolien

0 stemmers

Ik ben van de week pas achter dit topic gekomen en heb alle afleveringen in 3 dagen gekeken :joy: Vind de Vlaamse zoveel leuker dan de NLse! Veel leukere opdrachten, geen bekende mensen.
Ik zat heel lang op Bart als mol. Maar toch ook een beetje twijfel op Jolien… Maar zij reageert zo aanvallend wanneer ze gelogen heeft. Vond haar met die pijlen bijvoorbeeld heeel aanvallend tegen Christian en nu in die trein ook weer. Alina verdenk ik niet eigenlijk. Maar misschien heeft ze dan wel heel goed gemold haha

Ik ben iig super enthousiast over de Vlaamse versie en ben van plan om ook eerdere seizoenen te gaan kijken hierna!

8 likes

Ik zit helemaal met jou op één lijn, behalve dat ik dacht dat met 2 vrijstellingen, de anderen 2 pasvragen zouden krijgen en geen geld. Maar weet dat nu ook niet meer zeker. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Hmm, ik vatte het meer op als “dat die goed bezig is” dus verwijzend naar de mol en niet de persoon erachter.

Ik hoop/denk dat Bart de mol is en dan denk ik eigenlijk dat Christian niet op Bart zat. Christian is best vaak bespeeld door Bart.

Vind het zo jammer dat de finale al is, elke week uitkijken naar een nieuwe aflevering. Echt een heerlijk programma!

Dit was toch ook zo? Als twee mensen vrijstelling hadden zouden ze vervallen en zouden de andere deelnemers ieder twee pasvragen krijgen.

1 like

Oh hmm ik dacht dat het 2 pasvragen én het geld was. Dan zou ik t ff moeten terugkijken

Ja 2 pasvragen en het geld!

1 like

Ik hoop op Bart als mol!

Ik heb Alina nooit verdacht gevonden, maar in een van de eerste afleveringen zag ik zo haar leeftijd naast haar naam staan (20jaar) en toen dacht ik: oh dat zou wel toepasselijk zijn voor het jaar 2020 om een mol van 20 jaar te kiezen, volgens mij zou dat dan ook de jongste mol ooit zijn?

Die theorie vind ik wel wat hebben maar ik vond haar gewoon nooit zo verdacht :joy: eigenlijk gisteren pas met die blauwe koffer. Maar verder echt niet. Met die shotjes alcohol drinken had ze dan bijvoorbeeld makkelijk zich kunnen verstappen op de balk… En met dat afschermen had ze zich ook makkelijk kunnen laten raken aangezien ze eerst alleen maar Christian beschermden.

In het begin zat ik wel een beetje op Bart, maar ben dit seizoen nog nooit overtuigd geweest van wie de mol kan zijn… Wel spannend zo. Ben heel benieuwd!

Ik vond het wel ironisch dat Jolien zo boos werd op Bart om die 10.000 in het begin en later die pasvragen. Terwijl ze nu zelf de groep heeft genaaid met haar vrijstelling.

1 like

Ik vind het zo vreemd dat niemand haar in twijfel trok?
Toen ze vroeg aan Bart: hoe zag die vrijstelling eruit. Dit vond ik wel verdacht.
Maar natuurlijk als je daar in het moment zit, niet zo simpel.
Mss is dit wel een duidelijke tip dat zij de mol niet is. Als de andere kandidaten haar zo vertrouwen…
Nu vind ik mss toch Bart terug verdacht.

1 like

Ik zit volledig op de Alina-trein en hoop na deze en vorige aflevering dat Jolien de winnaar wordt. Ze speelt het spel al twee weken superslim en Bart heeft in haar zeker een geduchte tegenstander gevonden. Gun ze beiden de overwinning maar het is alweer een tijdje geleden dat een vrouw nog eens De Mol won :wink:

2 likes

Ik vind vrijstellingen voor de finale altijd zo stom :confused:

13 likes

Alina is de mol! En Bart wint denk ik, maar vind hem ook gewoon een superleuke kandidaat. Hij liet zich wel even piepelen door Jolien met die koffertjes haha. Maar je ziet dat hij Alina goed in de gaten houdt en graag opdrachten met haar wil doen.

Vorige week was het hardlopen van Alina wel echt de bevestiging dat ze de mol was. Die wilde echt graag de laatste opdracht doen en de mol had vooraf aangegeven op de bepalende positie te komen. Ze had Bart met het lopen wat onderschat en ook hier troefde hij haar op het laatst af.

De mol zal bij het bieden echt niet voor het hoogste bedrag gaan, laat staan zo’n bedrag zoveel hoger dan de rest. De mol gaat als laatste en biedt lekker in het midden.

1 like