Waarom vinden jullie Jolien zo irritant?
Voor mij:
- het accent (sorry kan ze uiteraard niets aan doen)
- kwaad zijn op andere mensen zonder enige reden (vorige week omdat Bart 2 pasvragen had terwijl Bart gewoon tactisch speelde + hij besliste helemaal niet over het geld/pasvragen dilemma)
- zo enorm defensief tegen Christian in de laatste aflevering.
Gewoon een soort type waar ik niet goed mee overweg kan ook.
Wat ik me afvroeg tijdens de opdracht met de auto’s. In Café de mol gaf Gilles bij de eerste aflevering aan dat Christian alle proeven kon doen, alleen niet autorijden in een normale auto. Christian reageerde als eerste om ‘begeleider’ te zijn van dit spel en zo hoefde hij niet in een auto. Zouden ze dit dan van te voren aan hem melden, dat er een opdracht kwam met rijden of was het toeval dat hij daarvoor stemde? (Niet dat het iets met verdenking te maken heeft maar dacht eraan)
Ik denk dus dat zij de mol is en dit haar manier is om te laten blijken dat ze een heel gemotiveerde/competitieve deelnemer is.
Ja kan goed zijn!
Stiekem hoop ik dat Bart de mol is. Zou zo grappig zijn.
Oh goed punt! Ik denk dat dat aan het begin van de opdracht wel even besproken wordt, zo van: deze opdracht, jullie mogen zo kiezen, maar het heeft met autorijden te maken dus Christian kan even niet meedoen.
Ik snap echt niet hoe je op zo’n leeftijd nog steeds niet weet wat links en rechts is en dan maar heel ingewikkeld gaat communiceren met ‘mijn kant’ ‘jouw kant’.
Kan dat niet iets te maken hebben met dyscalculie/dyslexie? Dat je dat iets moeilijker verwerkt, minder vlot.
Ik snapte die jouw/mijn kant ook niet hoor haha.
Bedoelen ze niet jouw kant (bestuurderkant dus links) mijn kant (passagiersstoel naast de bestuurder dus rechts)? In het dagelijkse leven zit je niet achter maar naast de bestuurder.
Alsnog vind ik dat als je dat systeem kan onthouden, je ook links en rechts kan hoor.
Ik ken het verschil tussen links en rechts ook niet, ik moet daar altijd even over nadenken. Volgens mij is dat ergens vergelijkbaar met dyslexie, dat je hersenen anders werken. Als je niet dyslectisch bent, begrijp je ook niet hoe het nu kan dat andere mensen iets niet gewoon kunnen lezen.
Bovendien veranderen links en rechts ook als je perspectief veranderend. Als in: nu staat de kast links van mij maar als ik me dadelijk omdraai, wordt dat plots rechts van mij.
Als mensen daar stomme opmerkingen over geven (continu, mijn moeder werd daar zelfs meermaals boos voor), zeg ik altijd dat links en rechts egocentrische begrippen zijn omdat ze zichzelf als referentie punt nemen, en ik nu eenmaal niet zo egocentrische ben, laat staan dat ik mezelf als referentie beschouw.
In de auto opdracht had ik dat nog wel met links en rechts kunnen doen, omdat ik daar dan even over kon nadenken op voorhand, maar de kans bestaat altijd dat je dan “in de heat of the moment” toch plots weer de foute rechts bedoelt. Ik vond die 'mijn kant, uw kant" dan ook wel begrijpelijk, zelfs al was dat in die situatie niet het meest logisch.
Ik ken het verschil tussen links en rechts ook niet. Ik vind dat je het heel mooi verwoord hebt in je post. Het heeft dus echt niets met leerstoornissen, logisch denken of domheid te maken. Het is gewoon iets wat je kan of niet.
Of: indien Christian niet de rol van begeleider had genomen, maar in de auto, hadden de bezoekers chauffeur geweest en gaven de kandidaten instructies.
Kun je uitleggen wat er precies logisch is aan links en rechts? Want volgens mij is het meer een kwestie van uit je hoofd leren en niet te bedenken met logisch redeneren wat links of rechts is.
Als je aan kind moet uitleggen wat links en rechts is kun je denk ik niet zeggen “dit is links omdat…”
Ik zie ook de logica niet en heb echt lang gekeken op welke hand ik de L van Links had met mijn duim en wijsvinger.
dit komt wel vaker voor (bij 15% tot 20% van de bevolking). zoek maar op ‘left right confusion’.
waarom doe je daar zo onnozel over (en @shadina), alsof al die mensen collectief de rechts/links les hebben gemist?
zelfs dokters en chirurgen schijnen hier soms last van te hebben. wrong-site surgery is blijkbaar een ding .
Ik vond het wel verdacht dat Dorien helemaal niet moeilijk deed over het laten afvuren van de pijl. Je zou als kandidaat de anderen wel willen overtuigen dat ie groen is?
Niemand hier aan het kletsen? OMG ik baal zo erg, mijn mol is er dus uit. Nu heb ik dus precies geen idee meer haha.
Ik heb het nog maar één keer goed geraden tot nu toe bij de Vlaamse mol .
Mijn mol ligt er ook uit… Wie is dan wel de mol
Ik vond het echt een suuuperleuke aflevering! Ik moest echt lachen om die cactussen. En nog steeds geen idee wie de mol is
Jolien is mijn mol! Ze kende de opdrachten in de kamers precies te goed, en het onderhandelen met de mol was zooooo geacteerd (naar mijn mening)