De Mol België

Aaaah zo, wilde Christian er 3? Ik snapte al niet waarom hij ze niet kreeg. Ik dacht dat hij er geen had gevraagd!

Volgens mij was de rest gewoon boos omdat ze zelf het spel zo slecht gespeeld hadden haha

Ja Christiaan was in voor de deal met 3 pasvragen! Maar Christiaan ging er van uit dat ze toch voor het geld hadden gekozen.

Bart had wel door dat ze voor de pasvragen hadden gekozen, en dat Christiaan voor de deal zou gaan, dus hij heeft het zo gespeeld dat hij er in elk geval 2 zou krijgen.

Haha ja je zag die 3 dames ook echt denken van ‘shiiiiit wat heb ik dom gedaan’.

2 likes

Echt een hele toffe aflevering. Ging helemaal stuk bij die opdracht met dat zingen en die golfclubs.

Dat eten vond ik een beetje smerig ofzo?

En die laatste opdracht was super! Heel tof gedaan. Zo’n mindfuck.

Ik vind bart niet zo sympathiek maar een hele toffe kandidaat. Vind daarnaast Christian en Aline heel leuk en enthousiast.

1 like

Ah deze aflevering was iig een stuk actiever dan vorige week! Ik begin Bart steeds leuker te vinden. Je kunt wel blijven zeuren over groepsgevoel, maar uiteindelijk speel je voor jezelf. Heb nu wel mega veel zin om Grieks te bestellen deze week.

1 like

Ik vond de theorie die Kaat noemde in Cafe de Mol wel een hele goede, die geloof ik wel.

Toen Dorien en Salim hun keuze hadden gemaakt liep Gilles naar buiten om de rest te vertellen dat die twee een keuze hadden moeten maken (dat wisten ze nog niet). Gilles zei toen dat Dorien en Salim zopas een keuze hadden gemaakt. Dat zou heel goed een manier kunnen zijn geweest om de mol te briefen over de gemaakte keuze, de pasvragen. In dat geval zouden Dorien en Salim sowieso niet de mol zijn en dus Bart, Alina, Jolien of Christian wel.

18 likes

Ja vond ik ook een goeie. Maar aan de andere kant misschien juist ook weer te opvallend… :thinking:

Weet nog dat in het seizoen met Jeffrey en Pieter enzo ook werd gedaan met de koffers. Weet iemand dat nog? Voor mijn gevoel was dat veel moeilijker te raden. Daar zat toen een hele theorie achter. Ik kan me daarom haast niet voorstellen dat ze Gilles nu letterlijk zoPAS laten zeggen.

Hmm ja misschien dat toen er ook nog niemand op lette en nu wel heel erg? Ik vond m eigenlijk best subtiel en had het totaal niet door tot zij het zei iig.

Geen idee eigenlijk meer hoe dat toen met die koffers ging :thinking:

1 like

Door de positie van het woordje “nu” in de zin gaf Gilles de afvaller door aan de mol. De zin beginnen met “nu” = eerste kandidaat, enz. Inderdaad wel veel ingewikkelder dan “zopas”.

3 likes

Ik vind het zo lastig dat elke hint voor een bepaalde mol ook een misleidend hint kant zijn tegen de mol. Toen Kaat vertelde over “zopas” dacht ik “woow echt goed bedacht dus dan zijn Salim en Dorien niet te mol”. Maar die programmamakers zijn zó slim in dit soort dingen, het kan eigenlijk gewoon niet dat dit echt een hint was, veel te voor de hand liggend. Dus ofwel het was geen hint, of het was een misleidende hint (de makers willen dat we nu de groep buiten verdenken, terwijl Dorien of Salim de mol is). Ja, zo kun je inderdaad door blijven gaan :exploding_head:

Ik vind dat bij de Mol België er minder nadruk ligt op de mol vinden voor de kijker. Bij de NL editie zijn de proeven en de mensen vaak zo saai, dat je je wel op het mol gedeelte moet focussen. Bij BE zit er veel meer omheen, dus voor mij minder frustrerend dat ik nu nog niet helemaal weet wie de mol is.

3 likes

Dit is de eerste keer dat ik de Belgische Mol kijk maar ik vind het zo ontzettend leuk! Deze opdrachten zijn ten minste te volgen en spannend. Ik kijk elke keer het hele uur geboeid en bij de Nederlandse lukt me dat echt niet.

Verder vind ik Bart nu verdacht. Het ligt er wel best dik bovenop soms maar misschien is dat juist z’n tactiek. Het begon al met die hoge inzet de eerste aflevering, nu die pasvragen en toen ze bij het dagboek van de mol opnieuw het shot lieten zien waarin kandidaten goed nieuws kregen, vond ik Bart het minst echt blij kijken.

3 likes

Ik heb zooo gelachen om dat stuk met het golven. Dorien met die verrekijker hahaha wat kut.

Ik denk dat het Salim is of Christian. Bart is te overduidelijk denk ik.

2 likes

Ik vond de proef met dat eten/sporten wel echt hilarisch en goed gevonden. Helemaal geen ingewikkelde proef (zoals ze in de Nederlandse versie vaak allerlei extra dingen toevoegen, waardoor het niet meer te volgen is), maar schitterend dat de ene denken dat ze om ter “meest/duurst” moeten eten en de andere juist willen dat er zo weinig mogelijk gegeten wordt. En het elkaar zo moeilijker maken.

Ik denk dat Bart de mol is en het feit dat hij advocaat is (en de stereotypes daarrond) een beetje uitspeelt. Eerst al dat geld al van voor het begin uit de pot halen. En nu die volksvertegenwoordiging weigeren, erop gokken dat hij als Bourgondiër gekozen wordt (en zich zo profileren) en zoveel mogelijk eten/de telefoon negeren. Die onderhandelingen waardoor er geen geld verdiend is en hij zelf niet echt meer voordeel mee had, maar het wel uit te leggen is.

6 likes

Ja als je het zo uitlegt denk ik ook weer Bart! Maar ik vind het ook weer te overduidelijk ofzo? In vorige seizoenen was het als kijker zo lastig om uit te vinden wie de mol is, dat ik dit te makkelijk vind :stuck_out_tongue:

2 likes

Ohja niet relevant voor het spel dit. Maar ik vind Gilles echt veel te aantrekkelijk :hot_face:. Hij heeft op zijn socials ook precies die droge humor waar ik van hou.

14 likes

Ja ik vond het in de vorige seizoenen bijna onmogelijk om door te hebben wie de mol is. Dus daarom verdenk ik nu Christian, net omdat hij totaal niet opvallend in beeld komt haha (en ik die verdubbelingskeuze een beetje té naïef vind)

2 likes

Ja, zeker waar. Maar ik denk dan dat het ook juist een tactiek kan zijn om te opvallend te zijn? Uiteindelijk gaat het nog steeds om heel veel geld dat nu niet in de pot zit. Volgens mij volgen ze de social media ook en monteren ze de afleveringen in functie van wie verdacht wordt (aandacht afleiden/verspreiden). En ik heb het idee dat Bart vooral als irritant, maar niet de mol gezien werd.

1 like

Maar dit hoorde je ook tussendoor in het dagboek van de mol. Dat hij/zij zo zijn best deed om het te laten mislukken, maar dat gewoon niet ging.

2 likes

Ja vooral dat profileren vind ik heel interessant. Zowel Salim als Dorien zeiden meteen Bart is de Bourgondiër, en in die opdracht was het sporten echt niet de plek om te mollen.

1 like

Het is bij BE ook zo gaaf gedaan dat je er tijdens de opdracht pas achterkomt hoe die precies werkt. In NL kijk je eerst altijd tien minuten naar een presentator die uitlegt wat ze gaan doen.

3 likes

Bart is echt hilarsch. ik zit precies met een groep in Vlaanderen Vakantieland.
Hahaha echt zo goed :rofl:. Hij mag heel het spel winnen.

Geen idee trouwens wie de mol is. In seizoen 1 riep ik zelfs tijdens de onthulling: nee dat kan niet!!!

3 likes