CrossFit

Oeh leuk dat zou ik ook wel eens willen doen. Ik probeer wel de lift lessen zoveel mogelijk te volgen, maar die les is zo populair dat het vaak vol is en dan hebben ze het ook nog verplaatst naar zondag 11:30 uur. Echt een rottijd haha. Maar ik merk wel dat die lessen voor mij super goed zijn!

Een van de trainers in onze box zit de laatste tijd veel op zijn telefoon tijdens de lessen
 Hij legt de WODs wel uit en doet de oefeningen voor, en als er nieuwe mensen zijn geeft hij hen tips. Maar verder is hij het grootste deel van de tijd aan het scrollen, vanaf dat de klok is begonnen. Het lijkt wel alsof hij het werk niet zo leuk vindt. Dit demotiveert wel.

De andere trainer (de eigenaar van de box) is altijd betrokken tijdens de WODs, loopt rond en geeft tips en moedigt iedereen aan. Dat is veel leuker trainen.

Hoe is dit bij jullie?

Kan je dat niet aangeven bij de hoofdcoach of iemand die de box runt? Want dit is echt niet zoals het hoort. Je betaalt klauwen met geld voor CrossFit en dan mag je toch wel actieve coaching verwachten. Wat als jij tijdens de wod je rug staat te vertillen?

Bij ons lopen alle trainers gewoon actief rond en houden iedereen in de gaten.

1 like

Ja, dat ga ik ook doen! Heb morgen training bij de eigenaar/hoofdtrainer en dan ga ik het aangeven. Deze trainer was altijd al minder actief dan de hoofdtrainer, maar de laatste tijd valt dit wel op. Het is een aardige gast maar dit is niet de bedoeling.

Edit: ze zijn trouwens met zijn tweeën, dat maakt dit wel wat ongemakkelijk. Maar ik ga er wel wat van zeggen!

1 like

Oooh wij hadden ook zo’n trainster, dat vond ik ook ECHT niet leuk. Maakte mij ook wel gedemotiveerd ja, heb me daar soms echt aan geĂ«rgerd. Nu is ze weg, dus ze vond het blijkbaar ook echt niet zo leuk haha.

Zijn er hier meer mensen met een haat aan buddy wods? Ik zou straks om 9 uur moeten en stond al helemaal klaar maar ik zag net plots dat het een buddy WOD is en ga nu gewoon niet meer :sweat_smile:

Ik merk dan altijd dat de echte pro’s speciaal komen om met elkaar te sporten. Ik heb er een jaar uit gelegen + corona dus ik ben echt weer helemaal aan het opstarten. Ik wil gewoon lekker rustig op mijn eigen tempo opbouwen en trainen. Ik voel me zoooo awkward alatijd met buddy wods. Ik word nooit gekozen en ik voel me de hele workout bezwaard van ‘oh sorry hoor dat ik zo langzaam ben’ en ‘oh sorry dat ik een lege stang doe en jij 100kg’ en ‘sorry dat ik zo veel pauzes neem’. Het belemmert me echt in mijn sportplezier dus heb ik maar gewoon besloten dat ik niet meer mee doe aan die dingen voorlopig. Ik wou dat ze ze gewoon nooit hadden in de reguliere lestijden, dan kan ik me ten minste bewust niet inschrijven.

1 like

@Cozycute Ik herken het niet, ik vind buddy wods juist altijd superleuk. Je past je gewoon een beetje aan elkaar aan en ik vind het juist fijn om elkaar aan te moedigen om vol te blijven houden/harder te gaan, en dan maakt het niveau van de ander weinig uit.
Dat bezwaard voelen zit voornamelijk in jou zoals je zegt, waar komt dat dan door? Of hangt er een bepaalde sfeer in de box waardoor het niet fijn is? Hier is iedereen heel supportive en sommige trainers maken soms ook duo’s als er veel nieuwe mensen zijn.

2 likes

Oh ik vind het ook echt vreselijk. Zodra ik zie dat dit op het bord staat, draai ik linea recta om haha.
Ik wil het gewoon op m’n eigen tempo en eigen manier doen, laat me met rust joh haha.

Haha ik sport inmiddels niet meer bij de crossfit maar vind dit wel herkenbaar. Op een gegeven moment kreeg ik hele erge ‘last’ van een hoge hartslag tijdens de WOD. Dus met de trainers afgesproken dat ik het rustiger aan zou doen, maar daardoor deed ik de buddy workouts dus gewoon alleen/aangepst alleen. Heerlijk was dat!
Dus miss gewoon een goede smoes verzinnen in jouw geval waarom je ze alleen moet doen? đŸ„Č

Ik heb corona gehad en een blessure, dus ik ben er een jaar uit geweest. Mijn niveau/conditie is nu echt dramatisch. Ik doe echt het gehandicaptenprogramma zeg maar, haha. Wat ik geen probleem vind in de normale lessen, maar wel als ik er iemand anders zijn work-out mee beĂŻnvloedt.

De sfeer is meeeega goed en iedereen laat elkaar in zijn/haar waarde, maar ik kan dan gewoon echt niet meer rustig op mijn eigen tempo sporten. Ik weet ook dat er veel zijn die speciaal voor die buddy WODs samen komen om een goed resultaat neer te zetten etc, en dat is natuurlijk hartstikke leuk, maar niet als ik dan voor ze kom verpesten :joy: Dan kunnen ze nog 10x zeggen ‘neeee joh maakt mij niet uit!’ maar ik zie ze zuur kijken als ze met mij moeten haha.

@Boondigga haha PRECIES dat ja, ‘laat me met rust’ haha. Ik ben ook niet op komen dagen.

@Airy-fairy Dan voel me nog bezwaarder en bekeken want dan moet iemand anders ook alleen en doe ik weer moeilijk haha.

Ik vind buddywods ook vaak niet leuk, maar dat komt omdat ze bij ons vaak met rope climbs en bar muscle ups worden geprogrammeerd. No thank you. Beetje samen burpees doen en dingen optillen vind ik nog wel leuk. Je mag ook gewoon je eigen barbell als je een ander gewicht wil pakken.

Ooh pfoe ja, dan kun je ook niet scalen maar staat iemand gewoon te wachten tot je jezelf eindelijk omhoog hebt gehesen haha.

Nog even benieuwd of je hier nog wat van gezegd hebt en of het nu beter gaat?

De keer dat ik het wilde melden was de telefoontrainer er opeens als invaller, en de keren daarna bleven er veel mensen hangen en kon ik de hoofdtrainer niet spreken. Maar volgende week is de telefoontrainer een paar weken op vakantie. Dan ga ik het zeggen. Ik zal laten weten hoe het is gegaan!

1 like

Nano X is fijn voor brede voeten, Nano XI is iets smaller. Wellicht handig om te weten!

2 likes

@MaartenvanRossem Ik heb het net verteld, hij zei dat dit absoluut niet de bedoeling is en dat het goed is dat ik het heb gemeld. Hij gaat de trainer erop aanspreken als hij terug is van vakantie. Ben benieuwd of het verschil gaat maken, zal het over een paar weken wel merken. Sowieso liggen zij niet zo lekker met elkaar, soms hoor ik wel eens een snauw heen en weer.

3 likes

Vanmorgen moesten we bankdrukken (for load). Er moesten groepjes gemaakt worden. Komt er een nieuwe jongen naast mij staan en zegt: “Dus eh
 Jij gaat zeker ook niet zo zwaar?”, en ik reageerde een beetje verbaasd maar wel vriendelijk met “Hoezo :slightly_smiling_face:?”. Hij kon er geen antwoord op geven
 maar goed, uiteindelijk had hij wel een paar kg meer dan ik (bankdrukken is niet mijn sterktste kant). En het is natuurlijk ook geen wedstrijd.

De sociale/ongeschreven regel is toch wel dat je geen commentaar geeft op elkaars kunnen, behalve aanmoedigen natuurlijk. Dat moet hij waarschijnlijk nog leren :grinning_face_with_smiling_eyes:

Daarna hadden we een leuke WOD met wall walks!

1 like

Wat voor shirts (merk,model) dragen jullie tijdens crossfit?

Ik het liefst een los hemdje. Heb ze vooral van de gym zelf, maar ook wel van Reebok, Nike en H&M. Het is bij ons altijd super heet en bij mij gaan shirts met korte mouwen zo snel stinken.

1 like

Wat gebruiken jullie om eelt van je handen te verwijderen? Een puimsteen is niet effectief genoeg, dus ik zoek eigenlijk een kleine (!) vijl of rasp omdat mijn badkamerkast al uitpuilt. Iemand tips?

Ik gebruik deze van de HEMA! Je schaaft als het ware de eelt eraf, gaat lekker snel :grin: ik gebruik het zelf op droge eelt, dan is het er zo af

2 likes