CrossFit

Die van mij ook! Ook met slots van 10 mensen. Ik heb me ingeschreven voor dinsdag maar zie nu al dat er grote kans is op regen de hele dag, jammer.

1 like

De mijne is ook van plan om open gym buiten te gaan doen. Ben heel benieuwd hoe ze het gaan indelen qua mensen en uren.

Wat willen jullie als eerst weer doen als je kan open gym en buiten?
Ik heb even inspiratie nodig.

Mijne ook, maar bij ons houden ze gelukkig 6 aan en je mag dan 45 min ipv een uur.
Ben heel blij, die zoom klassen en thuis sporten zat er echt niet lekker in

Doet er nog iemand mee met de open?
Ik heb net 21.1 gedaan, wat een verschrikking. Mn schouders zijn echt niks meer gewend.

1 like

Ja, maar ik kon steeds maar drie wall climbs achter elkaar :sweat_smile: Zakte gewoon door mijn armen op een gegeven moment

1 like

Ik ga starten met crossfit. Welke schoenen raden jullie aan om uiteindelijk te kopen? Zoveel keus…

Leuk! Ik heb Nike Metcon (de 6e versie), die zijn fijn voor als je smallere voeten hebt. Veel mensen dragen ook Reebok Nano, die zijn wat breder.

1 like

Thanks voor de tip! Ik heb iets bredere voeten, dan zal de nano’s wel lekkerder zitten denk ik

@Henrydekat Ik heb brede poten maar metcons zijn ook prima hoor, ze lopen altijd een beetje uit en heb niet het gevoel dat ze strak zitten. Ik vind metcons alleen niet comfortabel met rennen, maar geen idee of de nano’s daarvoor beter zijn.

1 like

@Henrydekat ik heb ook brede voeten en vind mn Metcon 6 schoenen heel fijn! Kan er alleen ook niet lekker op rennen omdat ze vrij stijf zijn maar dat is met alle andere dingen juist wel weer fijn. Leuk dat je gaat crossfitten!

1 like

@paraplu @Sax thanks voor de reacties! Hmm, weten jullie toevallig of de nano’s wel lekker zit om ermee hard te lopen?

Ik heb twee jaar geleden op een blauwe maandag ook gecrossfit, maar had het toen nog te druk met m’n andere sport turnen/teamgym. Dus toen ben ermee gestopt… ben nu van plan om geen wedstrijden meer te turnen en te starten met crossfit. Binnenkort verhuis ik ook naar een andere stad dus een nieuwe start met een nieuwe sport!

Ik moet wel zeggen dat ik extreem smalle voeten heb, ik pas sowieso heel weinig schoenen!

Mijn vriend heeft de Nano’s en hij vindt ze prima voor korte stukken hardlopen tijdens CrossFit.

1 like

Ik ben helemaal tevreden met mijn Nano’s en voor korte stukjes rennen zijn ze prima!

1 like

Ik vind mijn metcons (ook de 6) juist echt top met rennen haha. Beter dan de vorige versies!

1 like

Ik ga straks open gym doen, want er is vanavond alleen maar Strong Man gebeuren en heb geen zin om met die zakken te sleuren haha. Maar ik heb geen idee wat ik wil gaan doen. Wat doen jullie meestal in de open gym? Ik denk dat ik maar een beetje ga fitnessen. Vind het ook zo awkward in mijn eentje hahaha

Ik gebruik de open gym meestal om aan weightlifting te werken. Technische dingen waar we vaak in de gewone lessen niet aan toekomen, zoals snatch pulls, paused front squats etc.

1 like

Thanks! Dit heb ik precies gedaan :slight_smile: Uiteindelijk heb ik samen met nog iemand een kortje wodje gedaan aan het einde.

Ik sta soms echt in tweestrijd met mezelf. De ene keer wil ik zo vaak mogelijk trainen (heb een kind en vriend crossfit ook, dus kan niet elke avond weg) om beter en sterker te worden, maar aan de andere kant denk ik, kom op je doet al zoveel (3x in de week) en wat wil je er dan mee bereiken, je bent al veel te oud wedstrijden mee te doen of iets. Al kan ik bij de Masters natuurlijk hahaha. Maar goed, uiteindelijk ben ik wel al een hele tijd lekker bezig en maak ik gelukkig wel nog steeds progressie.
Mijn vriend ziet het voor zichzelf gewoon als 2x in de week een uurtje sporten/lekker bezig zijn haha. En jullie?

Ik herken het wel, al heb ik het nu minder dan eerst. Ik ben vooral heel fanatiek in olympic weightlifting en dat zou ik het liefst iedere dag trainen, maar vaker dan 2x in de week wordt hem niet. De gewone wod ben ik meer als jouw vriend haha. Twee keer in de week ff leuk en goed voor me.

1 like

Haha herkenbaar! Ik merk het vooral de laatste tijd dat ik heel veel progressie maak ineens, maar daardoor ook alleen maar meer wil trainen om nóg meer te kunnen. En heb ook wel veel tijd nu door het thuiswerken/geen reistijd naar werk, dus train nu 4/5 keer per week.

Komend weekend heb ik een weightlifting cursus, zo benieuwd! Zit echt al lang op een soort plateau met mn snatch omdat ik het zo weinig doe, hoop echt mn techniek wat meer te finetunen en stappen te kunnen maken.

1 like