Ik vind het mooie aan crossfit (bij de boxen waar ik ben geweest in ieder geval) dat iedereen op een ander niveau zit en dat helemaal niet uitmaakt, niemand kijkt gek. Iedereen is goed en minder goed in wat anders en uiteraard zit er altijd wel iemand die alles kan hahaha maar voor zover ik heb meegemaakt kunnen die je ook nog goed adviseren. En het community gevoel is er, als je dat zelf wil. Soms heb ik geen zin en zeg ik idd gewoon hoi en doe de WOD, maar soms is het ook wel gezellig om even na te zitten (toen dat nog mocht) en even bij te komen tijdens het kletsen.
Ik kreeg voor het fixen van mijn ontstoken teen een kaartje met echt 30 lieve boodschappen van mijn medecrossfitters haha. Kon namelijk twee weken niet sporten. Voelde heel dramatisch allemaal. Maar zo lief! Bij ons is het communitygevoel echt heel sterk en iedereen kent iedereen ook wel, al is het maar een beetje. Ik kan bij iedere naam een gezicht bedenken.
En iedereen sport mee op eigen niveau. Dat is echt heel relaxt. En wat ik ook zo fijn vind is dat mijn coaches precies weten wat ik kan en hoe ze mij moeten motiveren. Het voelt eigenlijk een beetje als personal training allemaal.
Dit herken ik inderdaad! Iedereen juicht de mensen aan die nog bezig zijn. Bij bootcamp had ik altijd dat er dan een paar āgoedeā waren en die waren dan zo arrogant.
Als ik dit lees word ik gelijk weer helemaal enthousiast, lijkt me zoān leuke omgeving om in te sporten! Ik ga de komende tijd even research doen naar de boxen in mijn omgeving en dan kijken of ik ergens een proefles kan nemen.
Ik vind het echt steeds leuker worden! Ik begon eigenlijk toen groepslessen niet mochten en toen vond ik het echt geen reet aan, een beetje solitair je ding doen. Maar nu de wods weer gemeenschappelijk mogen vind ik het echt zoveel leuker! Had alleen wel deze week een endurance, waar zoān tijdslimiet op zat en toen was ik echt ruim 5 minuten langer bezig dan de rest. Dat vond ik iets minder.
Ik heb vandaag voor het eerst ge-crossfit en ik vond het wel leuk.
Alleen ik ben zo onhandig, en lichtelijk motorisch gestoord dus had veel extra aandacht van de trainer nodig. Voel me dan wel altijd een beetje een belasting voor de groep. Maar vond het wel leuk en wel even wat heel anders. En doe een stuk meer dan als ik helemaal zelf train.
Even een upje voor onze favo sport! Wat doen jullie boxen in deze lockdown?
Ik zit echt net dit topic te zoeken om te zien of er nog inspiratie is. Mijn box post elke dag een WOD op YT met alleen lichaamsgewicht en we konden allemaal iets ophalen (dumbell, barbell, kettlebell etc) laatste dag voor de lockdown. Daarmee kun je dan een Zoom wod doen, maar dat vind ik echt niet chill.
De wods met alleen lichaamsgewicht vind ik niet echt leuk (bijv 200 reverse lunges en 100 air squats, of 800 meter jumping burpees ) dus ga denk ik zelf maar gewoon wat wods opzoeken online
Gebruikt jouw box ook beyond the white board? Ik heb 'm ingesteld op Bodyweight wods en af en toe komt er dan wel wat leuks voorbij. Ik heb vorige week ook met een boxgenootje hero wod Bert gedaan en heb bijna een hele week spierpijn gehad! Is wel een workout met veel herhalingen, maar wel een lekkere vond ik zelf.
Ah goeie, ik zal eens in BTWB kijken ja! Gebruik die zelf niet echt, maar onze box wel idd.
Heb Bert net ff opgezocht en misschien dat ik die na de kerst eens ga doen. Thanks voor je tips!
Ik ga Bert ook maar proberen denk ik!
Merk gewoon dat mijn motivatie om bodyweight dingen te doen heeeeeel laag is. Was net zo lekker bezig met gewichten opbouwen enzo.
Mijn box heeft elke dag drive through workouts. Je schrijft je in met je buddy, of alleen en dan heb je een kwartier een warming up die je zelf doet bij het eerste āstationā deze wordt uitgelegd in whatsapp met een filmpje als je de bewegingen niet kent, dan maak je alles schoon en schuif je door naar het tweede station en doe je onder begeleiding van een trainer onder het mom van PT de WOD. Ze doen dan wods die je niet thuis kan doen. Dus veel met de barbell.
Heel fijn, iedereen mag 1 a 2 keer per week langskomen, ligt aan je abonnement. Ze delen ook dagelijks thuisworkouts waarbij 3x in de week je mee kunt doen via Zoom en elke ochtend een energizer stretch sessie via Zoom.
Wow dat is echt redelijk briljant, zoān drive through!
Ja echt super goed geregeld!
Mijn box post iedere dag ook een thuiswod met video-uitleg, maar ik heb echt zo weinig zin deze keer om ze te doen. Dus nu ben ik maar vooral weer gaan hardlopen.
Heb zelf wel allerlei materiaal dus ik knal er nog wel wat krachttraining in.
Hier ook home wods maar waar ik die in de eerste lockdown nog wel regelmatig gedaan heb kan ik me er nu echt niet voor motiveren. Ik wil niet 300 airsquats doen afgewisseld met oneindig veel burpees. Scheelt ook dat ik binnen niet kan springen ivm onderburen, en ik nu echt niet buiten op de grond wil liggen met dit weer.
Konden wel weer materiaal lenen bij de box, dus heb een 12.5kg dumbell geleend en ik heb zelf wat kettlebells staan. Dus ik bedenk nu vaak zelf een circuitje met bijv 400 meter hardlopen en dan airsquats/kettlebell swings/dumbell snatch etc. En ik probeer elke dag wat push-ups te doen omdat ik die eindelijk begon te kunnen vanaf mijn voeten ipv knieƫn.
Wel jaloers op de drive through van @DaintyDream! Mocht iemand in de buurt van Nieuwegein wonen, daar zit een box waar je een drop-in kan boeken met 2p en dan mag je daar buiten voor de box onder een tent komen trainen!
Moet je daar niet lid voor zijn? Anders ga ik me nu aanmelden!
Ook voor niet leden!
info
https://getfierce.nl/lid-worden/ en dan de drop in.
Zij was eerst coach bij de box waar ik train maar heeft aan begin van corona besloten voor zichzelf te starten.
Tof dat jullie boxen ook een oplossing vinden. Wij trainen ook buiten, maar ik merk dat ik het een stuk moeilijker vind om me te motiveren. De afgelopen week was het zulk slecht weer (kkkoud en regen) dat ik het echt moeilijk vond om mezelf te blijven pushen om op de natte matten burpees te gaan doen
Mijn box gaat vanaf morgen ook weer buitenlessen geven! Vind het alsnog een beetje vaag wel, want er mogen per slot van een uur 10 mensen komenā¦ Maargoed ze zeggen dat het is overlegd met de gemeente.