CrossFit

Grote groep! Bij ons zijn alleen de mobility-classes met 14 haha. De rest met 8 tot 10 mensen.

Meer kan normaal ook niet, want dan houden we geen ruimte over haha.

ZĆ³veel spierpijn, heerlijk haha. Dacht rustig aan te hebben gedaan met deadlifts maar mn hamstrings denken daar toch anders over.
Fijn dat ze overal weer kunnen starten!

Veel plezier @Zitzak! Ben benieuwd hoe je het vindt.

1 like

Ik vond het erg lekker! Was buiten op een parkeerplaats dus beetje aangepaste wod maar ga een 10 rittenkaart nemen en wil volgende week weer!

3 likes

Vandaag voor het eerst in twee maanden weer zwaar gedeadlift en het viel me echt niet tegen. Paar setjes van 5x 70kg gedaan en dat voelde nog vrij easy. Had echt verwacht dat ik kracht was verloren, maar dat valt dus allemaal wel mee. Merken jullie veel verschil nu?

1 like

Wij trainen nog niet met barbells buiten, de trainers vinden het wat onhandig om steeds de schijven van binnen naar buiten te slepen. We gebruiken wel dumbbells en kettlebells, en vaak in combinatie met air squats, push-ups, double unders, burpees en rennen. Qua kracht en conditie valt het bij mij tijdens de WODs ook wel mee, maar elke keer dat ik geweest ben heb ik de dagen erna zulke spierpijn, net zo erg als toen ik net begon met CrossFit. Traplopen naar beneden is echt zwaar nu.

1 like

Nou best wel verschil eigenlijk! Gingen maandag ook deadliften, maar 60 kg voelde als 100 kgā€¦ Maar moet ook zeggen dat we 3-1-3 (dus in drie tellen naar beneden, los, weer drie tellen naar boven), dus dat kan ook hebben meegespeeld.

1 like

Valt mij ook niet tegen!
Overhead voelt alles wel veel zwaarder nu, maar merk dat dat ook wel snel weer went. Deadliften ed gaat eigenlijk nog best goed.

1 like

OMG. Ik deed gisteren mijn tweede WOD en ik kan niet eens meer op de wc gaan zitten, zoā€™n spierpijn heb ik.
We deden 7 reps elk van front squat, push press en thruster en daarna 200m rennen. Dit moest 10 rondes, en binnen 25 minuten. Ik deed het met halters ipv barbell maar ging toch zo ontzettend kapot. Wel heel lekker hoor, maar ben nu invalide en wil niet weten hoe dat morgen is :scream:

3 likes

En, kun je je bed nog uitkomen vandaag?
Wel een leuke WOD, misschien ga ik m vandaag wel doen thuis.

Nou het is niet heel veel erger dan gisteren gelukkig! Maar duurt nog wel ff een paar dagen voor ik weer kan gaanā€¦

Murph Day! Wie heeft hem ook op het programma staan?

Wij doen een halve, want de lessen duren nu niet lang genoeg ivm het schoonmaken. Pull-ups zijn high pulls geworden, met kettlebell of barbell.

Vorig jaar ook een halve gedaan trouwens, dus opzich wel leuk om nu de tijd te vergelijken. Al is het met high pulls wel iets makkelijker.

Ja! Wij doen twee rondes een kwart, en in plaats van de pull-ups doen we bent over rows met dumbbells. Ik heb nog nooit een (deel van) Murph gedaan, ben benieuwd! Ik doe pas aan CrossFit sinds december.

2 likes

Succes allemaal met Murph!

Mijn box doet hem helaas niet, denk ivm de pull ups. Misschien dat ik zelf een halve ga doen met high pulls, goed idee.

Ja hij was wel echt een stuk makkelijker zo! Was met 27 minuten en 42 seconden klaar. Bijna 5 minuten eerder dan vorig jaar. Zat hem vooral in mijn push-upsā€¦ die zijn gewoon een stuk beter geworden. De kb high pulls zijn wel makkelijker, maar qua tijd verschilt het niet zo heel veel met jumping pull-ups.

1 like

24:49, maar mn push ups waren stiekem wel 1/3 no reps :joy:

1 like

Vraagje: is er een fysieke winkel in Noord Holland die Reebok Crossfit spullen verkoopt? Ik wil de Nanoā€™s passen zonder te bestellen en terug te sturen :stuck_out_tongue:

Perry Sport etc! Ik heb dezelfde maat bij X als bij 8 (mocht dit helpen).

Oh dat is makkelijk, had niet verwacht dat ze het daar verkopen haha. Thanks! Ik heb nog de Nano 4 die toen voor 15,- verkocht werden op Reebok haha.

Woensdag weer naar binnen! Heb zowaar het rek gemist haha. En eindelijk niet meer als een malle de barbells naar binnen rollen als het begint te regenen.

3 likes

Ik heb zin om weer met de barbell aan de slag te gaan! Die hebben we buiten maar twee keer gebruikt.

1 like