Ik had het ook gehoopt. Dat we op zijn minst naar buiten konden.
Wel blij dat ze bij ons wel weer wat met de kids en teens kunnen. We hebben best wel wat ruimte buiten om te kunnen sporten.
Ik had het ook gehoopt. Dat we op zijn minst naar buiten konden.
Wel blij dat ze bij ons wel weer wat met de kids en teens kunnen. We hebben best wel wat ruimte buiten om te kunnen sporten.
Ja of op zân minst in kleinere groepen op 1,5 meter afstand. Dat lijkt mij best wel haalbaar. Of desnoods alleen de open gym, maar dat je dan wel weer toegang hebt tot alle materialen
Ik had ook een soort van stiekeme hoop⊠maar ja! had het niet gedachtâŠ
Wellicht het volgende moment? Rutte benadrukte nog wel het belang van sporten voor mentale/lichamelijke gezondheid toch?
Is er bij jullie box een compensatieregeling? Wij hebben nu het aanbod gekregen van 1 maand geen abo kosten, maar ik twijfel of ik er gebruik van ga maken.
Wij mogen ervoor kiezen om 50% korting aan te vragen voor de maand mei, maar volgens mij blijft iedereen gewoon vol betalen om de gym en de trainers te supporten.
Wij mogen ook kiezen voor korting, maar voor mij hoeft het niet. Heb liever dat ze dat bewaren voor mensen die het nu financieel niet makkelijk hebben. En ik wil dat ze er straks nog gewoon zijn.
Heeft iemand van jullie tips om de handstand te oefenen? Ik heb een soort mentale blokkade op het moment dat ik daadwerkelijk voor de muur ga staan.
Ik vind dit ook nog steeds iedere keer een ding, dus ik kan je niet echt helpen ben ik bang. Ik denk dat je eerst echt moet wennen aan het op de kop zijn. Dus beginnen met wall walks en de handstad met je voeten op een verhoging. Als dat allemaal chill voelt langzaamaan opbouwen met opzwaaien tegen de muur. Maar verder dan dat kom ik nu ook niet.
Ik merk dat ik nu op het punt ben dat ik al die thuiswods een beetje zat ben. Het is veel van hetzelfde want bij ons gaan ze er een beetje vanuit dat je geen materiaal verder hebt. Ze zijn prima uitdagend verder hoor, maar ik heb dus wel de spullen om niet iedere keer bodyweight-oefeningen of dingen met flessen water te hoeven doen.
Ik ben nu dus maar begonnen aan het zelf verzinnen van wods haha. Dit wordt de korte training van vandaag:
Warming-up 3 rounds:
10 kettlebell deadlifts
5 sit-ups
10 rus. kettlebell swings
20 banded shoulder presses (L+R)
For time:
21-18-15-12-9-6-3
American kettlebell swings
Med. ball sit-ups
After party:
Sally up sally down - Med.ball thrusters
Je kunt KB DT doen (mijn favoriet haha)! Eventueel afwisselen per arm. Mocht je nog nieuwe workouts zoeken.
Jaaaa die heb vorige week toevallig gedaan! Was dubbel zo snel als de barbell DT haha. Ook mijn favoriet.
Gewoon doen. Das de enige tip denk ik haha. Ik heb precies hetzelfde. Wat bij mij helpt is mezelf verplichten na elke wod even te staan. Niet nadenken ook vooral. Ik mag het 1x half doen om weer even te voelen dat ik mezelf kan dragen en dan moet ik het direct echt doen. Iedere keer weer. Na een tijdje wordt het dan makkelijker!
Ik heb ook zoveel moeite om nog home wods te doen, zeker nu het zoveel regent want ik kan in mn appartement op de 4e etage gewoon niet springen oid dus er valt zoveel af. Ik begin gewoon wallballs en boxjumps te missen.
Wat gebruiken jullie in huis om box step ups te doen? Ik ben bij stoelen bang dat ze wegglijden, maar wie weet dat er iets is dat mân boxjump behoefte kan vervangen
Pfoe wat denken jullie? Buiten crosfitten of pas weer vanaf september? Ik hoop dat mijn box iets kan fixen als buitensport ofzoâŠ
Mijn box staat te springen dus heeft er net al een mail uit gestuurd dat we buiten gaan sporten
Op het parkeerterrein voor mijn box zijn nu ook lessen voor kids en teens met toestemming van de gemeente. Zal voor de volwassenen niet anders worden denk ik.
Terrein wordt nu toch niet gebruikt namelijk, want is voor de box, een dansschool en een boksschool. Die laatste twee blijven nog wel ff dicht.
Bij ons hebben ze net een zoommeeting gehad met veel andere boxen en daaruit kwam dat je per gemeente moet overleggen over de mogelijkheden voor buitensporten. Het is nog even afwachten, maar hoop het wel natuurlijk. Ik vind thuis sporten echt zo lastig, vooral qua motivatie.
Ja zelfde hier. Ik ging echt superlekker, maar door stress met studie/werk is de motivatie totaal verdwenen. Normaal gesproken is sporten dan juist iets waar ik naar uit kijk, maar nu denk ik echt pfff dingen voorbereiden, te veel moeite.
Ik zit dus met smart te wachten op een bericht van mijn box!
Onze box maakt elke dag videoâs met een wod en ik doe ze 5 dagen per week om 8 uur smorgens. Dat heeft me echt sane gehouden. En ik ben fitter dan ooit
Ik vond de thuis WODâs van mijn box niet zo leuk en was mentaal ook niet in een lekkere plek. Dus tot vorige week is de hele quarantaine tijd een soort aaneengesloten weekend geweest bestaande uit uitgebreid koken en bakken, series bingewatchen, veel wijn en weinig beweging. Plus doordeweeks dan wel gewoon vanuit huis werken.
Maar nu dit thuiswerken allemaal nog wel iig tot 1 september lijkt te gaan duren, besefte ik me ineens dat als ik zo door zou gaan ik echt heel veel werk zou moeten doen om weer te komen waar ik, sportief gezien, was. Dus ineens is de knop om en heb ik mezelf ten doel gesteld om mega fit uit deze quarantaine tijd te komen! Ben mijn kcal aan het tellen, gezond aan het eten en sindsdien heb ik elke dag een groot stuk gefietst/gewandeld en wat krachttraining gedaan. Langzaam weer opbouwen naar volle WODâs en straks kom ik met een volledige glow up weer terug op kantoor ipv 10 kilo dikker zonder conditie.
Deze tijd zonder al te veel sociale aangelegenheden is wat ik bij elke lijnpoging gewenst heb hahaha. Dus ga ik er nu op deze manier ook maar van proberen te profiteren.
Ik was inderdaad heel bang terug te vallen, terwjil ik net in een heel fijne stijgende lijn zat. Dus ik was echt vastbesloten die door te zetten. Eerste 2/3 weken vond ik het heeeel zwaar en was mijn motivatie ver te zoeken maar inmiddels heb ik een sportmaatje uit de box en doen we het samen en dat maakt alles wel 10x makkelijker.
De WODs vind ik zelf ook niet zo leuk, ik maak ze soms ook zelf om het af te wisselen of ik doe een workout op YouTube. Of ik ga hardlopen. Het sporten is voor mij nu gewoon een verslaving geworden om me mentaal op de been te houden. En dat werkt best heel goed, behalve dat ik elke dag spierpijn heb
Wat je zegt is inderdaad waar, zonder al die sociale gezelligheden is gezond eten ook makkelijker!