CrossFit

Heb het rev2 speed rope gelijk even opgezocht en ik zie staan dat deze niet geschikt is voor buiten. Gebruik jij hem ook alleen binnen? Want ik heb binnen geen mogelijkheid om hem te gebruiken helaas.

En inderdaad, met een paar gewichten kun je zoveel oefeningen al doen! Valt me alles mee nog wat ik thuis kan doen.

Volgens mij is officieel geen 1 speed rope geschikt voor buiten. Ik gebruik deze nu met name op mn gallerij, daar ligt een gladde vloer. Het is namelijk wel echt alleen een soort gedraaid metaaldraad zonder plastic laagje eromheen. Dus wel wat kwetsbaar denk ik!

Ah oke, ik heb wel grote betonplaten liggen met een vlakke ondergrond. Daar kan ik ze wel op gebruiken dan. Dankjewel!

Ik mis het zo! Ben nog een rookie, dus ik vind het moelijk om zelf goed te trainen. Doet jullie box iets van home wods?

Ik mis het ook heel erg! Mijn box doet gelukkig een prima thuisprogrammering met veel opties, maar het is natuurlijk niet hetzelfde.
Ik mis ook vooral het liften heel erg, had vlak voor de sluiting onverwacht nog een PR gemaakt en had daar zo graag mee verder gewild.

En het ergste vind ik de motivatie die ik nu mis, voel me tijdens een wod ook echt een slappeling. Ik kan normaal de hele dag uitkijken naar een workout, en nu is sporten bijna een moetje. Ik ga van het weekend wel met iemand uit de box trainen, denk dat dat ook wel helpt.

1 like

Ik raak gelukkig nog wat gemotiveerd door het enthousiasme waarmee mn box deze periode aanpakt. Home wods, podcasts, q&a, live home wods en we hebben materiaal kunnen lenen. Dat enthousiasme werkt wel aanstekelijk!

Maar ik mis ook het liften en pull ups etc. Ga tijdens een home wod ook nooit zo dood als in de box.

1 like

Ik mis het ook echt verschrikkelijk. Mijn box plaatst iedere ochtend een video met een thuis-wod. Ik doe ze ook zoveel mogelijk mee, maar ik mis echt het persoonlijke contact en de coaching. Ik ga zoveel harder als ik daar train.

Ik heb wel twee verstelbare dumbells, een kettlebell van 12 kilo, een matje, twee elastieken en resistance bands, dus ik kan redelijk wat thuis doen. Maar ik mis net als @Sax het zware tillen echt wel. Ik begon maart ook met twee PRā€™s, dus had gehoopt dat dit mijn PR-maand werd. :sob:

1 like

Ik was eigenwijs en heb mijn speedrope buiten gebruikt, waardoor het staaldraad nu los heeft gelaten :ok_hand:t3: Heeft iemand tips voor een springtouw waarmee ik wĆØl buiten kan springen?

Balen! Ik heb een vrij nieuwe speedrope en heb dus mijn jogamatje buiten gelegd en ben daarop gaan springen. Word je jogamatje misschien wat vies, maar blijft je touwtje wel heel.

Haha shit @Sax, ik deed vandaag hetzelfde! Ik heb hem nog geprobeerd te redden met secondelijm, morgen de tip van @JeMoeder proberen om te kijken of dat helpt.

2 likes

Sorry voor de dubbelpost.
Maar hebben jullie ook dat je nu ineens van alles sport-gerelateerd wil kopen? Deels ter motivatie voor het thuis sporten maar ook vanuit een hoopvol ā€˜Als ik dan straks weer naar de box kan komt dit heel goed van pasā€™.
Ben al nieuwe lifters, een nieuwe legging en een foamroller rijker :sweat_smile:

Mijn box gaat nu ook spullen uitlenenā€¦ Geen idee of het storm gaat lopen, maar ik wil denk ik wel wat spullen gaan ophalen. Zou het liefst een barbell en plates hebben, maar heb geen auto en ook geen ruimte ervoor :ā€™)
Dus hoop dat ik in ieder geval een paar dumbells en een sandbag kan ophalen, denk dat ik dat nog wel meekrijg naar huis.

Met dumbells kan je eindeloos varieren. Als je er twee mag zou ik twee doen van hetzelfde gewicht. Fijn dat het uitgeleend wordt!

1 like

Heeft mijn box ook gedaan! Ik heb een 20 kg plate voor russian twists/OHS/OH lunges etc. We mochten allemaal 1 ding lenen, dus kon dumbell set kiezen.

Ik heb mā€™n abonnement opgezegd. Zat er maanden aan te denken en de manier waarop ze nu met deze situatie omgaan, heeft me over de streep getrokken. Als het goed is opent half dit jaar een box in mā€™n woonplaats en ga dat dan doen.
Jammer, maar ben wel blij dat we eindelijk de beslissing gemaakt hebben.

Mag ik vragen hoe ze dan met de situatie omgaan ? (helemaal niet nieuwsgierig, haha)

1 like

Vooral niet haha. Willen niets uitlenen (gaan ze nu wel heel beperkt mee starten geloof ik), doen amper iets qua wods online of andere mogelijkheden en zo wel, dan is het gefilmd op een slaapkamer met mensen die er doorheen bellen enz.

Wat jammer zeg!

Ik vond het juist wel bijzonder dat mijn box spullen gaat uitlenen, want het is allemaal duur materiaal. Natuurlijk kennen ze iedereen goed, maar het lag zeker niet in mijn verwachtingen.

Ik zou ook opzeggen als mijn box zo slecht met de situatie zou omgaan, denk dat ze op die manier enorm veel leden gaan verliezen. Bij ons wordt er gelukkig compensatie aangeboden voor als je je abonnement wilt behouden, maar ik blijf de komende paar maanden sowieso nog mijn gebruikelijke kosten betalen om ze een beetje te supporten.

1 like

Ik had ergens zo gehoopt dat de crossfit box weer open zou gaanā€¦ Hele naĆÆef natuurlijk, en heel kinderachtig wellicht in het grotere geheel, maar ik mis het zoā€¦

2 likes