CrossFit

Fijn om jullie verhalen te horen! Ik heb vandaag de eerste echte WOD gedaan en die was goed te doen 5x 400 m rennen, heb ik geroeid en 10 overhead squats. Morgen de laatste basics en dan ga ik toch maar door met het gewone programma.

Ben heel benieuwd als we echt gymnastics of heel veel conditie gaan doen, maar vooral dat laatste gaat hoop ik snel beter.

1 like

Ik ben bij 2 boxen gaan kijken, vond eentje niet zo fijn/geen goed gevoel bij. De andere (nultien) beviel heel goed, maar blijkt te gaan verhuizen en ze wisten op dat moment nog niet waarheen. Anders had ik daar een strippenkaart willen nemen :slight_smile:
Ik ben nu bezig met een betaald fitnessplan en wil dat eerst afmaken en ga daarna kijken of ik alsnog een strippenkaart ga nemen! Wat me een beetje tegenstaat is dat zo’n beginnerscursus heel duur is. Op zich logisch, je moet de basis natuurlijk goed aanleren. Maar aangezien ik het naast mijn fitnessabo wil gaan doen, wordt dat wel erg prijzig.

1 like

Ik twijfel of ik ‘weer’ zal gaan crosfitten. Ik heb het een paar jaar geleden een maandje geprobeerd, maar raakte toen snel geblesseerd en ben daarna niet meer begonnen. Ik merk dat de angst voor blessures en de hoge prijs toch wel een drempel vormen.

Hoe vaak gaan jullie per week? En hoe blessuregevoelig vinden jullie het?

Ik ga 2x per week, ben afgelopen zomer begonnen en heb nog geen blessure gehad…

Wat voor soort blessure heb je gehad?

Ik train drie keer per week. Op zich vind ik het niet echt blessuregevoelig, maar je moet je eigen lichaam wel goed kennen en aanvoelen.
Zelf heb ik een blessure aan mijn schouder die blijft terugkomen, en dat kan ik beperken door bepaalde movements aan te passen. Als ik dat niet doe dan komen die blessures vanzelf weer keihard terug, dus voor mij is het een kwestie van goed naar mijn lichaam luisteren. En dan wel het verschil van (erge) spierpijn en een blessure kunnen onderscheiden.

En @blueberry thanks voor jullie reacties. Ik heb ook een schouderblessure en ik voelde destijds ook dat ik over m’n grenzen ging, maar ik voelde me zo gepusht om door te gaan waardoor de blessure dus weer terug kwam. Stom van me, maar ik vond het moeilijk om aan te geven dat het niet ging.

Gewoon aangeven! Daar zijn je coaches voor. Alles valt te scalen. Bij mijn box zijn genoeg mensen die tijdelijk niets overhead of in squathouding kunnen doen, en zelfs die simpele dingen zijn aan te passen.
Je lichaam moet je hele leven nog mee, dus zou echt proberen je grenzen aan te geven.

Yes, moet ik inderdaad gewoon doen. Ik wil in het nieuwe jaar weer gaan beginnen! Zin in!

2 likes

Ik zat sinds november in een enorme trainingsdip. Van de week heb ik eindelijk weer eens lekker getraind, inclusief twee dagen moeizaam lopen door de spierpijn. Ik hoop dat dit doorzet en ik weer tevreden de box kan verlaten iedere keer.

4 likes

Nice! Gewoon normale sportkleding is het makkelijkste. Meeste dragen een lange tight en een hemdje/shirtje. Sportbh eronder et voila. CrossFit schoenen kan je kopen als je er helemaal voor wil gaan, maar als je sportschoenen met redelijk platte zolen hebt zit je helemaal goed voor een proefles. Veel plezier!

Succes en veel plezier! Mijn conditie is nog steeds slecht, maar wordt langzamerhand wel beter.

Wat betreft kleding vind ik het fijn om een hemdje onder mijn shirt te hebben die ik in m’n broek doe, zodat als m’n shirt omhoog gaat (Of je oefent voor handstand) je niet ineens veel buik ziet :grimacing:

Ik wil binnenkort misschien een springtouw kopen om thuis wat extra mijn DU te oefenen (ik kan het inmiddels wel redelijk trouwens, maar nog niet onder tijdsdruk en in de wod wil ik niet altijd maar singles doen). Heeft iemand tips voor een fijn springtouw?

Jumping Spirit rev2 is goedkoop en echt m’n lievelings. Ben echt fan. Helemaal als je DU gaat oefenen. En nee, niet gesponsord dit hahaha :joy:

1 like

Oeh ik ook! Ben heel benieuwd! Succes!

Moet echt een beetje huilen na de feestdagen met het onregelmatig trainen en vretten. Hebben jullie ook dat alles nu extra verschrikkelijk gaat?

Ik ben twee weken niet geweest door de feestdagen en wakker worden met een stijve nek… Ik ben maandag weer geweest en kan al twee dagen niet lopen :joy:

1 like

Jaa zo frustrerend! Heb geen conditie meer over.
Gister wel een PR heb gesquat en PR met strict press dus misschien dat al dat eten me toch wat extra kracht gegeven heeft.

1 like

Goed dat je bent gegaan, wel erg irritant met je arm zeg. Wel zo leuk dat je terug gaat dus :smiley:

Ik zit er echt zo lekker in. Ik heb behalve kerstdag en nieuwjaar vanaf eind oktober gewoon 3x per week gesport. Gisteren had ik voor het eerst wat minder zin, maar omdat je al ingeschreven staat ga je ook niet meer afzeggen en het was weer lekker.

Toen ik naar de sportschool ging hield ik het een paar weken vol en bleef ik maar schuiven met lessen en skippen en dan nog deed ik niet 100% mee. Ik was even bang dat ik na de basics weer makkelijk zou skippen, maar ik vind het echt leuk en kom er echt met zo’n goed gevoel vandaan!

Normaal kwam ik na m’n vakantie op m’n werk en moest ik trappen op die dan extra zwaar voelden, maar ik merk nu dat het me juist makkelijker afging :smiley:.

Echt iedereen die twijfelt/bang is niet mee te komen/niet fit genoeg is, ga gewoon!

3 likes

Ik doe elke week een weightlifting class en ik vind het zo nice om met die techniek aan de slag te gaan en te kunnen bouwen naar een zwaarder gewicht (al vind ik de tijd soms wel te kort, want ik wil altijd weer zwaarder proberen als het eenmaal lukt). Heb het idee dat ik dingen nu echt begin te snappen en de bewegingen gaan in de wod ook makkelijker door die lessen. Ben al de hele dag blij doordat het beter ging dan verwacht, haha. Het gewicht waarvan ik dacht dat het nèt zou gaan, voelde eigenlijk alsof er nog wel een paar kilo bij kon.

2 likes

Ik ben zo dood.
100 backsquats (RX @bodyweight)en op elke 2e min 50 du of 9kcal assault bike. Heb het gered op 50% bodyweight, kwam de trap nauwelijks meer op net :joy:

Wel nice, mijn armen/schouders zijn mijn zwakke punt en worden niet snel sterker. Maar deze week al 2 opmerkingen gehad over dat ik er sterk uit zie/“crossfit armen” heb. Merk zelf ook eindelijk vooruitgang in kracht :muscle:

6 likes