CrossFit

Haha zie het bericht boven je.

2 likes

Oh haha niet goed opgelet! Situps gedaan?

1 like

Ja als ik veel situps doe krijg ik ook standaard van die doorligplekken, en het duurt zooo lang voor die weg zijn. Als het eenmaal een gevoelige plek is dan gaat het ook Ɣltijd open.

1 like

Ik hoor het van meer mensen, heb er zelf nooit last van gelukkig.
Ik doe de situps dan wel zonder matje want dat vindt mn fysio beter. Met een matje wordt je rug steeds hol gedwongen. Merk wel dat ik zonder matje ook minder schuur.

Zijn er hier ook dames die (regelmatig) bankdrukken? Ik ga wel eens naar de crossfit box hier en train verder ergens anders, maar bij beide faciliteiten is het krachtsverschil tussen mij en de andere dames erg groot. Ik ben dus benieuwd wat andere meiden doen die regelmatig bankdrukken, om zo te kijken waar ik sta op de ladder zeg maar haha.

Ik deed dat vroeger af en toe, maar nu door een blessure niet meer.
Ik ben er niet goed in en geraak niet boven de 40kg.

Benchpress is mijn zwakke plek. Kom ook niet voorbij de 40 kilo en eerlijk gezegd vind ik het ook niet leuk genoeg om er specifiek aandacht aan te geven haha. Ik ben veeeeel beter in squats en deadlifts.

Doe het regelmatig! Voornamelijk omdat mā€™n bovenlichaam zwak is voor gymnastics (relatief). Doe soms met dumbbells en soms met een bar. Wordt niet heel vaak binnen CrossFit geprogrammeerd in boxen, maar is zeker goed om te doen!

Edit: kleine setjes (2 reps oid) met max 75 kg, grotere sets tussen 60-70 kg.

1 like

Ah thanks voor jullie antwoorden!
Gister stond hij toevallig op de WOD en deden we
15-12-9-6-3 herhalingen, mijn kiloā€™s waren 45-50-55-60-63

Onder jouw niveau dus nog @cocos maar mooi streven voor me dan :smile:

2 likes

Nice! Je bent sterk hierin! Als je er nog niet specifiek aan werkte (en dat wel zou willen) dan boek je hier wel snel progressie mee. Go get it!

1 like

Ja, bouw wel relatief makkelijk op dus dat maakt ook wel dat het leuk is haha. Ik vind het alleen zelf gewoon lekker werken als je een beetje kan partneren met iemand van hetzelfde niveau, zodat je aan elkaar kan optrekken. Nu heb ik dus dat de vrouwen hier vrij veel onder zitten, maar met de mannen kom ik (nog) niet mee. :sweat_smile:

Overigens ben ik alleen sterk in de grote oefeningen (bench press, deadlift, back en front squat). Laat me 1 pull up doen en ik blijf halverwege steken als het zonder elastiek is :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wie weet er nog leuke mensen om te volgen op IG? Niet de extreem grote per se, maar gewoon die leuk zijn binnen fitness en CrossFit wereld?

Zelf vind ik Julie.hn, synnekrokstad en streathorner wel leuk

Ik vind Hattie Boydle heel erg leuk. Bodybuilder uit Australiƫ. Heel erg down to earth en laat ook regelmatig haar trainingen zien. Wel interessant wat voor accessory work zij doet. Zitten soms hele creatieve dingen tussen. Ze is ook ziek sterk. Alleen als ze op een of andere beurs staat, loopt het aantal stories uit de klauwen, want ze repost alles wat haar fans over haar posten. Ergens ook wel heel lief haha, maar dan skip ik even.

Edit: Ik vergeet Mattie Rogers. Olympische lifter uit de VS. Echt hilarische stories over haar katten soms, en ze post bijna al haar trainingen.

@En_17_Anderen Ben je eigenlijk nog vaker gaan crossfitten? Ben benieuwd naar je ervaring.

Khan Porter :drooling_face: en Jacob Heppner, niet enkel omdat ze allebei een cute hond hebben

Sonny Webster vind ik ook leuk

We hadden net een Xmas wod met 130 man.
Teams van 6, 14 rounds, 5min amrap
Ski erg
Wall balls
Pull ups
Dumbell snatch
Ball over box
Burpees over bar
Row
Assault bike
Deel van een obstacle parcour
Thrusters
Situps
Sumo deadlift high pull
En 2 rondes waren vragenrondes over cf/de box haha.

Ik ben dood.
Wel 11/22 geƫindigd :muscle:

1 like

@paraplu dat klinkt heftig!

Ik ben morgen klaar met de basics en kan dan gaan meedoen in het normale programma, maar vind het heel eng. Ik moet echt zoveel schalen, want vind de handstand doodeng dus die lukt echt nog niet (kom niet eens omhoog), hangen aan de stang lukt niet lang (kan soms 5 knee-ups achter elkaar, maar meer lukt nog niet) en bij conditionele oefeningen ben ik erg langzaam (burpees duren soms eeuwen)

Dingen met een barbell/dumbell gaan goed en ik merk wel echt vooruitgang, maar toch vind ik het doodeng om in zoā€™n groep te gaan.

Ik zou ook de basics nog een keer kunnen doen, maar die tijden komen me erg slecht uit.

Hoe werkt het bij jullie in de WOD, zijn er meer mensen die geen handstand of dingen aan de stang kunnen doen? Of is er een enkeling die het niet kan. Ik snap dat schalen erbij hoort, maar heb het idee dat ik het wel meer moet doen dan de rest.

Hier genoeg mensen die alles scalen! Je komt er vanzelf :hugs:

1 like

Vooral belangrijk om te onthouden dat je dit voor jezelf doet om zelf beter te worden! Het leuke is dat iedereen zijn eigen ā€œspecialiteitā€ heeft. Soms tref je een groep waarin jij de beste bent, en soms ben je laatste. Maar je doet wat je kunt, daar is iedereen binnen CrossFit van doordrongen.

Ik ben ook slecht in de handstand, maar dat gaat iedere keer een beetje beter. Alles met barbells, kettle bells en dumbells ben ik dan weer heel goed is, dus zulke wods sta ik te shinen.

1 like

Ik schaal in elke wod, of het nou in gewicht is of in skill. Het gaat er om dat je er voor jezelf alles uithaalt.

Ik sla na 8 maanden nogsteeds mā€™n knieĆ«n bont en blauw bij deadlifts of cleanen :sweat_smile:

1 like