CrossFit

Ik moest zondag zoveel (medball) situps doen dat ik vannacht steeds wakker werd als ik me wilde omdraaien :sob:

Ik ben trouwens veel winkels afgegaan voor die Nano’s, maar die waren gewoon nergens in mijn maat (en ik wilde ze per se eerst passen). Had daar wel de voorkeur voor omdat ze iets breder zijn aan de voorkant. Maar toen kwam ik per toeval Metcons tegen in de aanbieding, dus toen heb ik die gekocht, echt blij mee! Schoenen maken veel verschil merk ik.

3 likes

Metcons zijn echt mijn favoriet. Ik vind Nano’s te stijf ofzo. Mijn box verkoopt ook Metcons voor leuke prijsjes, dus dat is heel chill

1 like

Net na bijna 2 weken eindelijk weer een WOD gedaan, zo fijn weer. Zag er een beetje tegen op want ziek geweest/druk met werk/gaar, maar :muscle:t2:

4 likes

Wie heeft er zin in de Open?!

Ik ben nog geen jaar bezig, maar ik ga toch een poging wagen (en anders heel erg scalen haha). Heb de wods van vorige jaren bekeken en ik denk dat ik met sommige aardig mee kom, met andere weer heeelemaal niet. Dus ik ben heel benieuwd hoever ik kom, zal hier tzt wel mijn ervaring als beginner delen.

3 likes

Leuk!!! Wordt het met een groep in je box gedaan?

Er komt één dag in de week waarop de hele dag de open wod wordt gedaan. Dus niet met een specifieke groep, maar gewoon met iedereen die wil. Dus dan moet ik ook gaan judgen, dat vind ik nog het spannendst, haha. Ben altijd zo bang dat ik het verkeerd doe - maar dat had ik met mijn vorige teamsport ook, vond dat scheidsen heel vervelend.

1 like

@cocos Ben benieuwd hoe het ging! Ik ben helemaal niet tevreden met mijn score haha. Zat er veel te snel doorheen door die burpees, pacen is echt mijn zwakte.

Er zijn vast nog wel meer meiden hier die meedoen?

1 like

Ik ga de open wel doen maar niet inschrijven.
Helaas doet onze box niks met de open deze keer, ben sowieso echt wel klaar met al het gezeur daar maar er is niks beters in de buurt helaas…

Ahh had je veel verval? Leer je weer van!
Vond het echt leuke dag. Iedereen lekker kapot aan het gaan haha. Ben wel oké met score, maar doe 'm maandag wel opnieuw (al dacht ik halverwege NEVER AGAIN)

@cocos Ja, ik was veel te enthousiast begonnen, maar dat is sowieso vaak mijn valkuil. Maar eindelijk is de knop een beetje om en deze week ging 'ie daardoor juist weer heel goed (wel nog de scaled versie voor mij).

@colalight Ik dacht dat jij ook in regio 010 woonde? Er zijn toch juist heel veel mogelijkheden hier?

1 like

Wat goed!! Ik ben deze week weer te snel begonnen… Will I ever learn? :sob:

1 like

Op zich wel, maar ik wil niet met de auto moeten gaan want die heb ik niet altijd. En woon net aan de verkeerde kant van een brug die altijd omhoog is.

1 like

Oh my god ik zit weer eens onder de blauwe plekken hoor. Waarom kan ik niet normaal power cleans doen? De laatste paar in de wod net liet ik allemaal stuiteren.Tegen mijn heup, tegen mijn borst. :sob:

Wel rx 42,5 gedaan. Dat was drie kwart jaar geleden nog met moeite mijn 1rm.

2 likes

Hi! Ik val hier even binnen, ik heb al jaren de struggle dat ik fit wil worden en dan een maand paar x sport in de sportschool of 2x ga hardlopen en dan de motivatie kwijt ben. Ik vind kracht training áls ik het doe altijd heel chill, maar raak mijn motivatie kwijt omdat ik het gevoel heb maar wat aan te kloten en daarmee geen vooruitgang ga boeken. Bedacht laatst dat crossfit misschien wel iets is om echt lekker fit te worden en ook effectief te trainen, maaaaar ik heb dus echt 0 conditie. Echt -10 is mijn conditie, na 2 min hardlopen buiten adem en een metaal smaak in mijn mond :sweat_smile:. Dus eigenlijk DURF IK NIET en vraag ik mezelf af of dat ik eerst even een basis conditie moet kweken voordat ik een proefles ga doen bijv? Zijn hier mensen die ook zo totaal niet fit begonnen zijn?

Je hoeft geen goede conditie te hebben om te starten. Mensen van allerlei niveaus stromen in. Je conditie gaat in het begin juist met sprongen vooruit, wat super motiverend is.

Volgens mij wonen wij in dezelfde stad, dus mocht je interesse hebben: bij mijn box kun je gratis een proefles meedraaien. PM maar als je wilt weten welke.

Ik ben net begonnen en ook totaal niet fit. Ik ben wel gestart met een speciaal programma waar je alles leert, echt heel fijn. Net 2 lessen gehad, maar ben heel enthousiast! Na de eerste les 3 dagen met spierpijn gelopen :sweat_smile:. Echt iedereen kan dit en je hoeft niet fit te zijn om te starten.

Voor degene die dit al langer doen, hoe houden jullie bij wat je hebt gedaan? Ik gebruik m’n notitie app, maar dat is nogal onoverzichtelijk en ik heb liever een app. Wat gebruiken jullie?

1 like

Ik gebruik de app die de box ook gebruikt voor inschrijvingen enzo. Sportbit. Kun je ook benchmarks in bijhouden.

1 like

@Meghan Wat leuk dat je zo enthousiast bent! Ik ben nu bijna een jaar bezig en vind het ook nog steeds zooo leuk… Ga het ook echt missen als ik straks op vakantie ben, haha. Denk dat ik ga uitbreiden naar onbeperkt als ik weer terugkom.

Mijn box werkt met SugarWOD, daarin staan alle wods en dan kun je zelf in de app je resultaten invoeren. Heel overzichtelijk en makkelijk in gebruik.

1 like

Ik ben een beetje de motivatie kwijt de laatste tijd. Zit er ook niet heel erg mee, komt wel weer.