Ik heb ook beide. Zijn alletwee prima schoenen maar de metcons verslijten veel sneller. Elk paar dat ik al heb gehad begon na een paar maanden al mankementen te vertonen
Ik meld me hier ook! Ben sinds een paar weken begonnen en ik vind het echt super leuk! Was wel een beetje wennen, want dacht dat ik best goed zou zijnā¦ Viel heel erg tegen! (sport veel in de sportschool en hardlopen, maar is toch heel anders)
Ik heb de laatste tijd zoveel leuke wods. Laatst hadden we er een met een squat clean ladder (waarbij het gewicht elke keer omhoog ging) en tussendoor rennen, vind dat zooo leuk.
En ik doe wekelijks een techniekles waar ik dan wisselend werk aan mijn push/split jerk en squat clean waarbij ik bijna elke keer toch weer een paar kiloās erbij kan doen. Echt verslavend is het.
Overigens ben ik van de week op mān knie gelazerd dus ik ben bang dat ik vandaag een leuke wod moet afzeggen. Ik kan mijn knie nog niet goed buigen en ik zie o.a. thrusters, wb en roeien. Ik kan nogal gefrustreerd raken als dingen niet lukken, dus misschien beter om thuis te blijven :ā)
Omg omg omg ik vertrek binnen een paar dagen naar Amerika voor het Power Monkey Camp en ben zo excited! Het is een soort crossfit vakantie met trainingssessies van bekende trainers, we gaan een uitstap doen naar Crossfit Mayhem en gewoon een hele week super veel bijleren, heb er zo veel zin in!
Gisteren ook voor het eerst een strict barbell muscle up kunnen doen dus ik zit even op een roze wolk
Super leuk! Veel plezier
Je bedoelt denk ik bar muscleup ipv barbell?
haha fail, ja inderdaad
Hahahahah wauw ik las dit vanochtend vroeg. Ik ben best thuis in de crossfit terminologie maar ik moest zĆ³ lang nadenken over wat een barbell muscle up nou is.
Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie bijvoorbeeld de snatch onder de knie kregen? (ik weet het, ben ongeduldig, maar gewoon benieuwd!)
Heeft bij mij een paar maanden geduurd voordat de āklikā in mijn hoofd er echt was. Daarvoor lukte hij matig. Nu is het vrij steady iedere keer. Het is echt techniek, dus vooral met licht gewicht oefenen!
Ok ik voel me echt zoān noob bij clean&squat (En hang squat en nog iets wat er op lijkt maar iets anders moet zijn)
Gisteren geen normale wod gehad maar emom met heel veel clean & variaties daarop.
Ik moet echt denken wanneer ik wat moet doen en of ik het dan wel goed doe waardoor t voor geen meter gingā¦
Daarvoor push press en daarbij nieuwe PR van 35 kg gehaald
Ook de eerste blauwe plekken van crossfit te pakken op mijn sleutelbeen en schenen
Ik kom weleens langs een gebouw waar ze dit geven. Het ziet er leuk uit maar lijkt mij wel heel zwaar. Heb het gevoel dat je echt sportief moet zijn. Klopt dit of kan je zonder conditie en coƶrdinatie vermogen ook meedoen?
Na 3,5 jaar nog niet hahaha. Maar ik haat de snatch ook en oefen het dus amper en mis daardoor de mobiliteit. Maar het is echt oefenen oefenen oefenen. En alles inderdaad met lege bar en heel langzaam opbouwen.
Tuurlijk!! Iedereen is ooit ergens begonnen.
Het is inderdaad zwaar, maar het is niet dat er vereisten aan je kunnen zitten ofzo. Alles is aan te passen, dus ik zou het gewoon een keer proberen! Je kunt altijd meer dan je denkt
Doe het nu ongeveer vier jaar en leer het liften nog steeds. Het klikte na half jaartje wel, maar nog steeds heb ik dagen waarbij ik rare dingen doe. En in het begin gaat het om algemene ques, maar als je beter wordt ga je meer naar details kijken. Je blijft beter worden qua techniek en als het goed is ook qua kracht, waardoor je waarschijnlijk elk jaar nog wel beetje progressie maakt!
Daar heb je gelijk in! Goede motivatie!
Ik ben echt helemaal niet sportief maar ik vind crossfit echt onwijs leuk! Het is inderdaad zwaar, maar wel āgedoseerdā zwaar. In de sportschool heb ik altijd het idee dat je tot het gaatje moet gaan en dat het nooit genoeg is, maar bij crossfit zijn het altijd oefeningen die je naar je eigen niveau kan scalen, en als een wod of iets zwaar is dan weet je wel van te voren tot hoever je gaatā¦ als in X reps of X tijd!
Hier herken ik me dan weer niet in, want op mijn sportschool ging ik achteraf gezien ĆØcht niet tot het gaatje en nu wel. Ik ga richting de 30 en ben in mān hele leven nog niet zo fit geweest als nu, juist omdat ik hierbij altijd alles geef. Met crossfit word ik extra gemotiveerd door de setting, in de sportschool totaaal niet.
Ik wordt bij crossfit ook uitgedaagd en gemotiveerd om tot t gaatje te gaan! In tegenstelling tot de sportschoolā¦
Ik weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen maar juist bij crossfit is die motivatie en voldoening erā¦ omdat het behapbaar is en je gecoacht wordt en vooruitgang duidelijker zichtbaar is.
Dat het inderdaad op je eigen niveau is vind ik zeker een pluspunt. Denk dat het ook wel motiverend is dat je steeds iets meer kunt.