CrossFit

ZO kut! Mijn buddy raakte halverwege geblesseerd dus we moesten stoppen. Heb daardoor alleen het eerste event goed mee kunnen doen en 5 uur op de box gezeten voor max 15 minuten sporten. Verder wachten, wachten, wachten… Ik vond het echt zonde van mijn tijd!

Ohh wat shit. Je mocht ondertussen ook niks anders doen?

Gisteren tijdens de speciality class weightlifting mijn 1RM split-jerk verbeterd naar 47,5 kilo :partying_face: Coach dacht dat 50 ook wel haalbaar zou zijn, maar de tijd zat erop helaas.

3 likes

Dat is inderdaad balen :pensive:

Oh wat jammer zeg!! Kon je niet gewoon weggaan ipv daar blijven? Snap wel dat je daar veen zin meer in hebt als je niks te doen hebt…

Oké dus vandaag voor t eerst deadlift gewicht opgebouwd tot 55 kg :muscle:t2:

En geleerd dat ik bij meer gewicht 1 van mijn handen moet draaien bij de stang optillen…

Maar waaróm, zoveel errors in mijn hoofd…
Heel niet chill ook voor je pols en voelt ook anders in je armen dan??? Ook geen idee of ik dan links of rechts andersom wil doen want allebei raar, maar zal vast wel wennen (?)

3 likes

Het went inderdaad! Mixed grip is zeker chiller als het zwaarder wordt. Maar als je je grip wilt trainen kan je beter normale grip doen.

Ik had gisteren leuke deadlift wod trouwens:
21-15-9
Deadlift 82.5 kg
Hoge box jumps

Bye legs :wave:t3: Aanradertje! En kan iedereen doen, ongeveer 45-50% van je max pakken en dan snellll gaan.

3 likes

Na mijn deceptie van zondag is dit de week van de PR’s! Dinsdag PR op de deadlift (100 kg!! Ik was zo verbaasd dat het los kwam van de grond!), gisteren mijn strict press (30 kg) en back squat (62 kg). Ik vind dat vooral mijn back squat sterker moet, dus daar ga ik lekker op trainen

5 likes

Wat is iedereen lekker bezig.

Ik moest met de wod van gister 5x500m roeien en nu heb ik een soort blauwe plek op mn bovenste buikspieren. Ik stomp die blijkbaar als ik roei :joy:

1 like

Even over de lux tight… heel fijn, maar alleen als het een wod is zonder touwtje springen of hardlopen haha. Hij zakt bij mij een beetje af. Alle andere dingen gaan goed!

Ik ga morgen naar een proefles crossfit!

Ik schijt een beetje in mijn broek want moet echt vanaf nul beginnen. Maar goed, ik wil wel graag!

Heb twee jaar geleden heel fanatiek gebodypumpt en voelde me daar zo lekker bij. Hadden ook leuke groep en docent en toen dat wegviel ben ik gestopt. Hoop dat er bij deze crossfit een beetje community gevoel is.

4 likes

Hier ook nog steeds aan het crossfitten! Ik zit steeds een onbeperkt abo te overwegen, maar ik heb er gewoon net te weinig tijd voor. Soms doe ik zelfs twee lessen achter elkaar (waarvan eentje wel met de focus op techniek, dus dat gaat er wat rustiger aan toe) omdat ik mijn 3x anders niet haal :pensive:

Ik ga straks met een vriendin naar haar sportschool, waar ze ook een soort ‘crossfit’ aanbieden. Zo ben ik toen ook begonnen, ben stiekem wel benieuwd hoe het er daar aan toe gaat. Je merkt toch dat je standaard erg hoog ligt als je in een officiële box traint.
In ieder geval toch wel zin in om even te gaan, lekker veel push jerks :grin:

1 like

Ik vond de proefles een succes!
Het was geen WOD maar een minder complexe les. Een buddy workout met push ups, med ball crunches en fietsen. Heb nu wel wat spierpijn maar had het erger verwacht.

Achteraf nog met een andere nieuweling en paar anderen staan kletsen en ik word maandag gebeld. Ga een startmaand nemen waarschijnlijk!

6 likes

Vandaag naar de Njoya league geweest om twee vrienden te supporten. Was leuk!

Ik ga voor het eerst twee keer op een dag. Zo een wod en vanavond speciality class weightlifting… Ben benieuwd hoe mijn lichaam dit gaat vinden haha. Maar ik heb de tijd vandaag. :ok_hand:

1 like

Leuk! Twee trainers uit mijn box zijn samen eerste geworden! Had er ook bij willen zijn. Ben laatst in Frankrijk naar de French Throwdown geweest en het was (toch wel tot mijn lichte verbazing) echt wel leuk om naar te kijken!

2 likes

Voor de mensen die wat langer crossfitten: welke schoenen hebben jullie? Ik zoek een goede allround schoen, want mijn huidige schoenen zijn voornamelijk bij het liften onhandig (maar wil voor nu geen lifters kopen).
En ik zoek eigenlijk ook een fysieke winkel waar ik ze kan passen, maar heb het idee dat het aanbod vooral online is.

1 like

Nike metcons altijd. Ik zou inderdaad even in een winkel gaan passen en kijken welke maat goed is voor je. Online heb je vaak veel aanbiedingen en meer keuze bij outlets enzo. Ik heb toentertijd mijn eerste paar voor 45 euro op de kop getikt bij Zalando, ze waren wel heel lelijk maar dat boeide me niet.

1 like

Ik draag al jaren Nano’s! Zijn van Reebok. Je kunt deze (maar ook metcons) passen bij Perry Sport en vaak ook Intersport!

Ik had vorige week een enorme traindip, maar heb mezelf een schop onder m’n hol gegeven en ik heb weer plezier erin. Met leuke mensen trainen helpt ook echt zo erg. Drie weken tot de Open!!

1 like

@Branko @cocos Oké, precies de modellen die ik als optie had dus. Fijn om hier even te horen dat ze ook echt chill zijn, ik vertrouw altijd wel op de mening van FF’ers haha. Ik ga volgende week op jacht.

1 like

Ik heb al jaren de Metcons en vind de Nanos niet lekker zitten maar dat is meer omdat ik het niet gewend ben.

1 like