Coronavirus

Denk best veel nieuwe besmettingen, aangezien er tot op heden nog geen update is geweest en er vanuit lokale media idd al veel nieuwe besmettingen gemeld zijn. Zal wel veel tijd kosten om te updaten.

1 like

Ik las vanochtend 2 nieuwe in Nootdorp

1 like

Ja precies, maar die staan allemaal nog niet op de kaart van 't RIVM. Die staat sinds gisteren al op 38.

Ohhh, ik lees af en toe de liveblog op nu haha

Maar ff voor de stats

Heb jij nu corona? Anoniem.

• Nee
  • Ja
  • Wel verschijnselen, geen diagnose

0 stemmers

Ken jij iemand met corona?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

Ik heb nog steeds after carnaval malaise

4 likes

Oh man ik word zo moe van die hysterie en iedereen die het er de hele dag over heeft. Wat als gewoon iedereen die griep heeft lekker thuis uitziekt en niet zo moeilijk doet. Wat ik lees wordt de gemiddelde (gezonde) persoon er helemaal niet zo ziek van. Bescherm de ouden en zwakkeren onder ons maar laat het normale leven gewoon doorgaan. Wtf.

3 likes

Ik heb ooit geleerd dat handschoenen max 15 min beschermend zijn…

2 likes

Oh. Ik vlieg met Alitalia, tot op heden niks gehoord.

1 like

Maar dat is het probleem toch precies, als je dit gaat behandelen als een gewoon griepje dan bescherm je de ouderen en zwakkeren juist niet.

7 likes

Ik ben ook niet zo van de hysterie, maar bagatelliseren hoeft ook niet. Het is wel degelijk heel wat erger en ook belastender dan griep, qua ziekenhuisopnames, sterfteratio en de onbekendheid van dit virus en gebrek aan vaccin. En ouderen en zwakkeren beschermen is juist wat organisaties proberen te doen door te pogen grootschalige verspreiding tegen te gaan. Daar hebben we juist ook de gemiddelde mens voor nodig om daaraan mee te helpen. Maar idd, als jij of ik het krijg dan worden we waarschijnlijk niet zo heel ziek, maar is het toch van belang dat we geen andere mensen besmetten juist om te voorkomen dat andere mensen die er minder tegen bestand zijn besmet raken en er wel heel ziek van worden.

24 likes

Ja als ik ziek word dan zal ik zeker zorgen dat ik niemand ermee besmet door me thuis op te sluiten. Lijkt me ergens ook wel logisch als het voor ouderen en zieke mensen levensgevaarlijk kan zijn? Dus als iedereen dat zou doen dan zal de verspreiding ook lager liggen wellicht. Maar ik denk vast te simpel :joy: Ik bedoel meer dat allerlei dingen gecanceld worden terwijl als iedereen die in risicogebied is geweest of in aanraking is gekomen met mensen die daar vandaan komen, als zij gewoon van de straat blijven. Maar ja. Moeilijk. :thinking:

Lekker hoog trollgehalte weer. Dan zouden er nu 3 a 4 mensen positief getest moet zijn hier.

23 likes

It’s not meeeee! Zag je al denken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik kreeg een mail van KLM dat we onze teringdure tickets naar Japan in mei gratis mogen omboeken of kunnen inruilen tegen een tegoedbon. Er staat niet bij tot wanneer je dit kunt doen en ik vind het toch wel een lastige beslissing hoor. We keken er naar uit maar ik vraag me af hoe relaxed we daar zitten met zo’n uitbraak waarbij er ook heel veel openbare dingen dicht zijn. Maar je weet niet hoe de situatie er tegen die tijd voorstaat, misschien is het dan allang weer voorbij. Ik heb zelf wel gezondheidsredenen om toch wel graag besmetting te willen voorkomen en ik heb ook een paar mensen in mijn omgeving die kwetsbaar zijn door kanker en auto-immuunziekten.

5 likes

ik heb ergens gelezen deze dagen tijdens het bijlezen dat sommige leden die polls helemaal niet serieus invullen
sindsdien is mijn beeld over de resultaten ook zeer veranderd haha ;p.

3 likes

Hoeveel tijd krijg je om die beslissing te maken? Anders zou ik nog heel even afwachten hoe het zich ontwikkeld, maar als je zelf gezondheidsredenen hebt zal ik zelf het risico niet nemen denk ik. Dan duurt het wellicht iets langer maar krijg je er wel een mooiere (hopelijk onbezorgde) reis voor terug.

1 like

Niemand corona dus. Gelukkig!

Ik heb dit ook maar dan met Korea en ik ga denk ik wel verplaatsen naar sept/okt. Precies om wat jij zegt, ben bang dat veel dingen dicht gaan zijn, nog herstellende van Corona chaos etc. Ik ga dan liever genieten van de reis als de rust wat is wedergekeerd. Als jullie die flexibiliteit ook hebben, zou ik dat doen.

1 like

Oh nou ik ben bang dat dat voor veel mensen helemaal niet zo logisch eerlijk gezegd, dus in die zin vind ik het wel goed dat organisaties van grote evenementen dit soort beslissingen nemen als er een te groot risico is. Ik denk dat je iets teveel vertrouwen hebt in de mensheid als je ervan uitgaat dat iedereen zelf verantwoordelijkheid gaat nemen en ook goed kan inschatten wat daarvoor nodig is.

Kan me goed voorstellen dat iemand die in risicogebied is geweest en hoest maar zich verder prima voelt, geen zin heeft om zichzelf in quarantaine te zetten en denkt joejoe, ik laat mij mijn avondje uit naar een concert of whatever hiervoor niet ontzeggen. Ik zou het zelf niet doen en jij ook niet, maar genoeg mensen wel denk ik. Dusja ik vertrouw mijn medemens niet genoeg om daarvan op aan te kunnen. En die organisaties blijkbaar ook niet.

8 likes