Coronavirus

Er was nog geen verscherpt reisadvies toen ze vertrokken. Ga je ook zo tekeer tegen alle gezinnetjes die toch op wintersport zijn gegaan? Ik denk dat zo’n grote groep misschien wel minder risico loopt op besmetting, zij nemen een heel dorp over en komen nauwelijks in contact met buitenstaanders, als je met z’n 2en de hele dag zit te eten en feesten tussen de locals maak je meer kans denk ik.

9 likes

Lekker goedkoop zeker! :ok_hand:t3:
Er zijn genoeg NL’ers aan het skiën daar, die niet eerder naar huis komen.

Afgelopen zomer een vakabtie naar Noord Italië geboekt. De bedoeling is dat we een week gaan, halverwege april.
Denk echt dat we niet meer kunnen gaan :frowning:. Mn moeder is ook COPD patiënt, dus extra risico. Baal zo, vooral voor haar. Ze wilde het zo graag

Zo had ik het nog niet bekeken en de vergelijking met gezinnetjes had ik ook niet gemaakt. Ik schrok gewoon van het aantal van 900(!) mensen die naar een gebied zijn gegaan waar al duidelijk was dat het virus heerste (Noord-Italië). Denk dat het niet voor niets is dat er ook Kamervragen over zijn. Daarbij kom ik zelf op plekken waar die studenten ook veel komen. Dus wellicht is mijn reactie wat fel inderdaad omdat het nu best dichtbij komt. Excuus als ik hier mensen heb mee gekwetst!

Geld speelt niet echt een rol bij hen, het is meer dat ze perse daarheen willen. Als ik nu nog zou moeten boeken zou ik daar niet heen gaan, er geldt niet voor niets een negatief reisadvies. Vind dat ergens toch een beetje arrogant of zo. We kunnen er wel allemaal heel laconiek over doen maar zo’n advies is er niet voor niets. Als je nou alleen zelf risico loopt moet je het lekker zelf weten.

3 likes

Ja true, als ik dan kijk naar het gezin uit Limburg. Die zijn na terugkomst uit N-Italië niet meer buiten geweest maar hebben zichzelf meteen thuis in quarantaine gezet.

Vind ik ook prima :+1:t3:

Haha ja ik denk niet dat zij dat gaan doen maar dat zou wel prima zijn.

Toen ze gingen hadden ze contact met het rivm en de ggd en die gaven aan dat ze in principe gewoon konden gaan. Dus ik snap wel dat je dan gewoon gaat. Zoiets organiseren voor zoveel mensen zal behoorlijk wat gekost hebben en als de ggd tegen je zegt dat het wel kan, dan zou ik ook denken dat het wel goed zit. Wel een lastige situatie natuurlijk

1 like

Wij gaan binnenkort met een groep vrienden op wintersport en hebben bijna €450 aan boodschappen besteld. De bezorger zal wel denken “doorgeslagen preppers”. (En de boodschappen voor de deur plempen zonder enig contact te maken. :joy: )

4 likes

Ja hoor! Dit klinkt echt fout haha.

Ik werk in de zorg en wij hebben nog niet echt extra maatregelen (behalve opvolgen adviezen RIVM) maar gisteren wel een mail gekregen ondertekend door ‘het Coronateam’.

2 likes

Dit klinkt bijna als een WO2 metafoor.

9 likes

Tatta snitch culture is alive and well. Het is wachten op de corona kliklijn.

32 likes

47 likes

Zonde van dat Waddeneiland. Maasvlakte, buitenkant, in containers. Of een verlaten olieplatform?

Met welke maatschappij vlieg je? Mijn vlucht naar Rome over 2 weken is geannuleerd namelijk. Ik overweeg om een andere te boeken nu

Waarom zou je ze niet gewoon aandoen dan? Vind het niet gek als de caissière dat aan zou hebben hoor.

3 likes

Ik zou het niet extreem gek vinden, maar effectief lijkt het mij niet. Of al je collega’s moeten dit ook állemaal doen.

1 like

Oke, deze situatie moet echt escaleren. Dit is niet oké en zeker niet toegestaan in Nederland. Als iedereen zo denkt dan kan niemand zich meer veilig voelen. Is het misschien een idee om dit (anoniem) door te sturen naar de pers?

3 likes

Oh ja dat klinkt wel als iets wat al langer bekend moet zijn, maar echt hoezo hebben mensen zo weinig moraal besef om dit te durven.

Wat een krant is en blijft t ook hè! Gaat niet eens om het grote festival… maar een winter editie in de Franse Alpen. :expressionless:

Zie iedereen al zitten van OMG NOOOOO

6 likes