Coronavirus

Het is echt geen schande om met een praktijkbegeleider, arts of psycholoog te praten over de angst. Dit doe ik zelf ook. De angst is namelijk heel terecht. De paniek moet volgens mij een beetje in het spectrum blijven van: complete ontkenning en massale massa hysterie.

5 likes

Ik praat er al over met m’n psych en een paar vrienden

Hahaha dit lijkt van de Sims te komen. Daar kan je beter worden van de griep als je een glas water drinkt :joy:

15 likes

Oooh kan ook! Ze pakken die dingen steeds uit het niets :sweat_smile:

1 like

Heel goed! Dat lijkt mij een hele verstandige beslissing. In dit geval probeer ik zo min mogelijk naar mijn hagedissen brein te luisteren en te vertrouwen op de experts.

1 like

Hij zegt over die lijst letter ‘I consider it as a fake list’.

Maar over dat hij geen expert is. Dat dacht iedereen toch ook bij die oogarts in Wuhan

Edit: er wordt verzocht om het nu alleen nog over officiële bronnen te hebben dus excuses, zover had ik nog niet gelezen, ik zal er over ophouden nu.

Ik denk echt niet dat er een conspiracy is, waarbij overheidsinstanties bewust onjuiste informatie delen. De overheid geeft geen silent treatment. Er is een informatielijn, de website van het rivm staat vol vervolgstappen, er zijn persconferenties en zelfs een speciale nieuwsuitzending geweest. Het niet geven van actuele informatie is in niemands belang en ik acht het zo enorm onwaarschijnlijk, omdat het zo tegenstrijdig is met hun taak en verplichting. Ik denk daarnaast dat er weinig medici bestaan, die dergelijke “echte” cijfers digitaal zouden rondpompen. Iedereen die in de zorg enig ethisch en moreel besef heeft, ziet in dat dat onwenselijk is. Hoofdreden: de mensen waarop jij je zogenaamd echte informatie richt, hebben geenzins de kennis om daar fatsoenlijk mee om te gaan. Het is paniekzaaien. Het ding is: met dit soort informatie maak je 1) anderen ongerust en 2) jezelf ongerust en juist die angst is een slechte raadgever in dit soort situaties.

Ik ga dus op vakantie en neem normaal altijd handgel mee, en moet een thermometer kopen omdat de oude stuk is. Nu overweeg ik serieus om ze in twee drogisterijen te gaan kopen, zodat men niet denkt dat ik aan het coronahoarden ben.

4 likes

Ik had trouwens zelf een theorie bedacht dat dit virus is ontwikkeld om vervuiling tegen te gaan. De luchtkwaliteit in China is enorm omhoog gegaan, minder vluchten, minder productie in fabrieken, etc. Maar da’s slechts mijn eigen conspiracy en ik geloof aan de andere kant ook niet echt dat een overheid een virus bewust zou ontwikkelen en verspreiden.

3 likes

Dit stond toevallig net op de NOS. Ik heb met beide partijen samengewerkt en ik ben blij dat er zo adequaat gereageerd wordt om dit onder de aandacht te brengen. Als er mensen zijn die het moeilijk vinden om de betrouwbaarheid van de informatie bepalen stuur mij dan even een PM. Ik kan mensen daarin best in adviseren.

4 likes

Ik denk vooral dat je het moet kopen in de winkel waar je het tegenkomt. Hier is sowieso de handgel overal uitverkocht

Werd al gek in mijn kraamweek (1 week thuis zitten)

1 like

Zou dit aangedikt zijn?
En ja sorry maar ik moet wel lachen om de manier waarop hij alles omschrijft. Maar dit artikel laat echt weer zien hoe de media alles doet om aandacht te trekken, ook die foto van die kitten erbij, mijn god. Wel heel zielig voor die kitten, hij zag er heel schattig uit. Maar ja dat is gewoon toeval.

In de psychologie wordt er ook onderzoek gedaan naar misinformatie en de effecten hiervan, en wat je ertegen kan doen. Denk dat er naar de misinformatie rondom Corona ook wel goed onderzoek gedaan zou kunnen worden.

Excuus: ik wilde totaal geen paniek zaaien. Ben juist heel nuchter over het virus en heb ook medisch opgeleiden mensen om mij heen en ook zij zijn heel nuchter hierover.

2 likes

Thanks. Ik kom er wel uit. Doemdenker eerste klas en ik weet m’n ziektebeeld. Dus volgende week zit ik bij een goede psych.

Haha nee joh

Op een school in Haarlem is een besmetting met het coronavirus vastgesteld, bevestigt de GGD in gesprek met NU.nl, na berichtgeving van de NOS. De leerling van het Eerste Christelijk Lyceum had klachten na een vakantie in Noord-Italië, maar is desondanks naar school gegaan. De scholier heeft daardoor mogelijk anderen besmet.

Bron: nu.nl

1 like

Waaaarom zou je dan naar school gaan als je klachten hebt pff, nu mag straks die halve school wel getest worden

2 likes

Jaa het zit ook in mijn irritatie, het lijkt me toch dat je een bord voor je kop hebt dan, zo lekker zonder erg.
Maarja het is makkelijk oordelen vanachter mijn laptopje zonder inhoudelijke info.

3 likes

Haha ah no stress. Gewoon tussentijds niet aan je gezicht zitten en tussendoor als je nr de wc gaat goed je handen wassen?

Ik vind veel handen schudden altijd al vies hahaha

1 like

Het is jammer dat je dan niet het excuus kan gebruiken ‘ik heb net nog mijn nagels geverfd dus de zijn waarschijnlijk niet droog’. :joy:

1 like