Ik vraag me echt af of het Songfestival wel doorgaat. Pff dat lijkt me ook echt een financiële strop, omdat er (lijkt mij) al heel veel is geregeld etc.
Ik denk dat het er zo zit ingebakken dat het ‘zwak’ is om je ziek te melden en dat je altijd maar door moet gaan, dat zelfs nu nog heel veel mensen door blijven gaan en niet het gevoel willen hebben dat ze een aansteller zijn.
Het is inderdaad niet handig om nu met symptomen die ook maar een beetje op griep lijken naar school of werk te gaan, maar ik snap best dat sommige mensen dat lastig vinden.
Samenvatting
Even iets anders: eerlijk is eerlijk, er zijn natuurlijk ook mensen (ik ken er namelijk een aantal in mijn omgeving) die eigenlijk te lui zijn om te werken en bij het woord ‘griepepidemie’ al hoestend en halfdood neervallen. Kapot irritant, helemaal omdat je er nu al helemaal niks van kan zeggen omdat mensen gewoon geen risico’s moeten nemen. Was deze week uitgenodigd door vrienden voor een soort van feestje terwijl een van hen al een hele week drama maakt dat hij in de buurt van een besmetting is geweest en zich niet lekker voelt. Goede reden om niet te werken hoor, maar ga dan ook geen fucking mensen bij je thuis uitnodigen.
Holy shit man, eerste persoon die is overleden
Zoveel sterkte voor familie en vrienden!
Het is de daily mail, die dikken alles aan… ik zou de story ook niet als betrouwbaar omschrijven en Engelse kranten zijn het schuim der aarde (@Zemraluani kan daar aardig op ranten).
Ik heb echt het idee dat er alleen op internet paniek is want in het offline leven vind ik mijn omgeving vrij laconiek reageren iig
Hoop nou niet dat iedereen opeens gaat denken ‘zie je nou wel, we moeten conorona serieuzer gaan nemen’. Terwijl er binnen die leeftijdsgroep mensen vaak wel sneller overlijden met de normale griep.
Tering hee je realiseert je dat dit 86 jarige is? Die had letterlijk van alles kunnen omvallen hè…
Ja ik schrok ook heel erg maar 86 is gelukkig echt heel oud
Nederland staat op de derde plaats van economieën die het hardst worden geraakt door het Corona-virus. Bovenaan staat Taiwan en Zuid-Korea. Daarna volgen Nederland, Hongarije en Indonesië (China is als ‘veroorzaker’ buiten beschouwing gelaten), stelt Euler Hermes, de grootste kredietverzekeraar ter wereld.
https://www.ad.nl/binnenland/live-eerste-nederlandse-coronapatient-86-overleden~a66a9787/
Ik maag mij eigenlijk ‘meer zorgen’ over de economische gevolgen.
Ik raak ook niet zo in de stress van dit bericht omdat het iemand is uit de risicogroep, maar het is alsnog triest voor die omgeving en er is niks mis met sterkte wensen toch. Al betwijfel ik of de nabestaanden op dit forum te vinden zijn.
Ja is ook helemaal waar hoor, ik schrok gewoon van de push melding (daar stond niet direct over wie/wat het ging) en reageerde te snel in dit topic, op 86 jarige leeftijd ben je ook enorm kwetsbaar en al heel oud.
& de formule 1
Beter had de media meteen even (86) in de kop kunnen zetten! Dit is weer paniekzaaien onder mensen die geen hele berichten lezen.
NU.nl heeft het staan in de daadwerkelijke titel en bijvoorbeeld de Telegraaf in een soort ondertitel. Ook lekker sneaky qua indexering alles voor de aandacht. Pak die extra pageviewssssssssssssss.
Kreeg net ook een push melding van de Telegraaf op mijn laptop (hoezo eigenlijk, ik heb dit nooit ergens aangeklikt?) daarbij stond wel direct (86) in de titel.
Maar goed Telegraaf had wel als voorpagina “CORONA IS HIER” o.i.d. vorige week
Telegraaf heeft het nu aangepast! man man man man.
Haha zou de Telegraaf meelezen.
Oja, veel beter