Coronavirus

Pff geloof er geen reet van.
Komt wel heel handig uit.
Bovendien is hij niet eens in Nederland nu.

Was het maar daar uitgebroken in plaats van fucking Italie :joy:

1 like

Kweenie, z’n eerdere tweets lijken wel echt te komen van een cardioloog. Zijn in ieder geval niet echt termen die de gemiddelde Nederlander zal gebruiken op Twitter.

1 like

“ Deze klachten kunnen het begin zijn van COVID-19. Blijf thuis om uit te zieken en anderen niet te besmetten. Bel met de huisarts als de klachten erger worden.” via website van het rivm. Daar staat ook dat wanneer je uit bijv China komt de huisarts niet hoeft te bellen maar dus thuis uit moet zieken.

Als cardioloog kan je natuurlijk ook trollen maar misschien heeft ie wel gelijk.

2 likes

Lekker selectief quoten hè. Dit gaat om mensen met verkoudsheidsklachten en lichte koorts. Dat Covid-19 op dit moment een ding is betekent niet dat je niet gewoon verkouden kan zijn.
Ook staat er gewoon dat als de klachten verergeren je de huisarts moet raadplegen, zodat deze kan beoordelen of een test noodzakelijk is.
Als je iedereen die een keer niest zou moeten testen is het einde zoek

1 like

maar dan is het toch begrijpelijk dat mensen daar wel vanuit gaan, als je dat als antwoord geeft op mijn vraag? maargoed, ik vind het zelf niet overanalyseren, ik volgde jouw reacties niet meer en er werd om verduidelijking gevraagd. ik ben immers degene die hier toch nieuwsgierig naar was

en dat je het raar vindt dat iemand dat overdreven vindt, dat is toch een andere discussie :sweat_smile:. daar heb ik geen mening over, vroeg gwn om verduidelijking.

2 likes

Nee hoor; daarboven staat icm bezoek aan een land waar Corona heerst.

True.

Misschien ga ik vanwege alle paniek en nepnieuws op Twitter wel te veel uit van het slechte.

Gelukkig vallen zijn cijfers ook wel mee als ze echt zijn.

Dat staat er inderdaad, maar dat je in dat land bent geweest betekent niet dat je een drager bent van dat virus. Zeker niet als je geen daarbij geen gezondheidsklachten hebt. Deze mensen dienen thuis te blijven en zodra serieuze klachten zich ontwikkelen de huisarts te raadplegen. Waarom zou je gaan testen als ze geen symptomen hebben? De mankracht die hiervoor zou moeten worden ingezet kan veel beter besteed worden aan mensen die daadwerkelijk symptomen hebben.

Zoals eerder aangegeven ben ik (zwaar) hartpatiënt en ik heb een ernstige immuniteit ziekte.
Ik pas wel op.
Ik ga niet naar comic con, dit weekend.
Verder wacht ik af wat mijn directe behandelaars adviseren.

1 like

Ik geef ook een hand maar de mensen moeten wel eerst langs onze beveiliging en dan moeten ze onder het streng toeziend oog van de beveiliging hun handen ontsmetten met handalcohol. Ik geloof dat ze zelfs instructies hadden gekregen om hoogstpersoonlijk de alcohol op de handen te pompen. Uiterst verantwoordelijke taak ook die ze super serieus namen. Heb er heel hard om moeten lachen toen ik dat hoorde, die mensen keken ook zo beduusd toen ze gedwongen werden hun handen te ontsmetten. Heb nog even handalcohol instructies gegeven want het leek helemaal nergens op. Niet dat het wat uitmaakt, maar als je het doet, doe het dan goed.

4 likes

Ik denk dat @SayMyName betrouwbare bronnen bedoelt die aangeven dat het RIVM niet goed bezig zou zijn. Blijf het bijzonder vinden, hoe mensen zonder enige inhoudelijke kennis bijvoorbeeld op Twitter maar roepen dat zo’n organisatie fouten maakt. Waar is dat op gebaseerd? Een ‘gevoel’, paniek?

2 likes

Ik hou de geheime internetbronnen en cijfers een beetje casual in de gaten en ik denk oprecht dat de conspiracy waar is dit maal haha.

Wat een schijt virus. Weet iemand wat de allereerste symptomen zijn?

1 like

En als mijn medisch opgeleide vrienden vage antwoorden geven en de overheid the silent treatment geeft, krijg ik er ook een naar gevoel bij. Geef aub echte cijfers.

Vindicat moet normaal leren doen hoor. Schijt bestuur.

Edit: sorry voor de hoeveelheid posts onder elkaar

1 like

Heb jij er ook veel last van nu in je werk? Mensen die denken dat ze Corona hebben oid?

Ik ben verkouden en moet best wat hoesten ook, maar geen koorts oid hoor en ben ook nergens geweest. Het is overduidelijk een simpele verkoudheid, maar iedereen zit meteen ieeh corona dat ik er gewoon van ga twijfelen??! Zo lame: ik wil niet meedoen aan de gekte, maar blijf dus wel maar thuis vandaag :woman_shrugging:

Ik was gisteren even bij de Hema en zat dus wat te kuchen (netjes in m’n elleboog hoor) en de vrouw naaste me rende zowat weg met een gezicht vol afschuw :worried:

Ik moet vandaag naar een opening van iets en Heel Veel handen schudden. Zie er meer tegenop dan ik mijn man laat merken haha

Ik weet niet waar hij z’n informatie vandaan haalt of wie hij is, maar waarom zou een interventiecardioloog (die doorgaans geen millimeter verder denken dan ‘geen hartinfarct, niet meer interessant’), ineens de expert op dit gebied zijn? Er staat een lijstje ergens tussen die tweets uitgesplitst per ziekenhuis, ik werk in een ziekenhuis en kan je persoonlijk garanderen dat dat lijstje voor ons ziekenhuis van geen kanten klopt. Het aantal tests afgenomen tot die datum klopt niet (wij hadden toen al veel meer mensen getest) en het aantal positieve gevallen klopt niet (wij hebben geen positieve gevallen, hoewel dat lijstje zegt dat we er een aantal hebben). Als al zijn bronnen zo zijn kun je de betrouwbaarheid ernstig in twijfel trekken.

15 likes