Coronavirus

Toch breekt mijn hart wel als ik dan zo’n foto zie. Dan wil ik het liefst al die honden direct laten overvliegen en opnemen in mijn huis, terwijl ik ook maar bij iemand inwoon. :innocent:

3 likes

Ik ben benieuwd. Houden jullie rekening met Corona in jullie plannen voor de aankomende maanden? Denk aan festivals, vakanties, evenementen, weekendjes enz
Ik krijg de indruk dat dit speelt bij veel Nederlanders als je zo op internet rondkijkt.

• Ja
  • Nee
  • Twijfel

0 stemmers

Ik niet. Maar mogelijk wordt dat anders als ik me begeef aan alle paniek en/of de situatie overal verslechterd ;p

Ik wil er geen rekening mee houden want ik zou alles wat ik gepland heb gewoon door willen laten gaan, maar soms wordt het voor je besloten, wanneer een festival wordt afgelast bijvoorbeeld. Dit heeft me er wel van weerhouden een vakantie te boeken (ik wil naar zuid Duitsland, Zwitserland). Niet omdat ik bang ben voor het virus zelf, maar ik zou het wel jammer vinden als ik door de genomen maatregelen niet of minder van mijn vakantie kan genieten. Dus ik heb nog niks geboekt :no_mouth:

3 likes

Ik vind dit ook zo een vaag verhaal. Ben benieuwd wat de reactie hierop zou zijn, hopelijk zat er wel gewoon een goeie reden achter

@Brum

er rekening mee houden in de zin van: mogelijk elders in een land in quarantaine moeten, dat doe ik wel ja. Zou niet zomaar naar gebieden gaan nu waar al enig risico is…
Maar bijv festivals of evenementen… of vakanties boeken naar plekken waar nu nog niets speelt? daar zou ik voor nu nog wel voor gaan en heb net nog kaartjes gekocht bijv.

Nou ik zou niet direct een rondreis Wuhan boeken op dit moment maar ik ga echt niet een heel jaar lang nergens meer naartoe? Lijkt me beetje erg overdreven. In Nederland lopen we ook nog gewoon rond, de meeste landen hebben ongeveer evenveel of minder besmettingen.

5 likes

Ik boek alleen dingen die ik gratis kan annuleren, zoals airbnbs en hotels. Met vliegtickets kopen wacht ik nog even. Verder plan ik zo min mogelijk dingen van tevoren, geen zin om me druk te moeten maken of bepaalde dingen wel door zullen gaan.

Nog niet dat ik er concreet rekening mee hou maar ik wilde in mei naar Noord Italië en dat zou ik dan wel even overslaan.

Via het rivm las ik dat er niet getest wordt bij verdenking op het virus maar dat je thuis moet uitzieken. Heb zo’n idee dat de rivm dit niet handig regelt op deze manier

@Enthusiasm in die zin denk ik dan dat ik er rekening mee houd, want mijn oorspronkelijke vakantieplannen zet ik niet door. Aan de andere kant, inmiddels is het ook in Nederland dus wat maakt het uiteindelijk uit waar je het op loopt, in het buitenland in quarantaine moeten lijkt me wel verschrikkelijk ja. Maar verder is het niet zo dat ik grote groepen mensen mijd, zoals bijeenkomsten oid.

Zwitserland wint wat mij betreft wel de hysterie-prijs voor vandaag. Procentueel ongeveer evenveel besmettingen als in Nederland, maar ze hebben overal (openbare plekken maar ook in flatportieken) van dit soort briefjes opgehangen

Samenvatting

Handen geven wordt dan ook echt nergens geapprecieerd

Jij zegt toch ik ga volgend jaar wel weer op vakantie? Dat maakte ik op uit je post.

1 like

Maar Zwitsers zijn ook de meest anale mensen ter wereld.

8 likes

Maar dat er ongeveer evenveel besmettingen zijn als in NL procentueel gezien betekent toch niet dat deze maatregel hysterisch is? Vind het wel een prima laagdrempelige maatregel om een epidemie in te dammen.

10 likes

Haha heh, nou ben ik ook even lost. Omdat je zegt “dan volgend jaar maar weer” klinkt het toch als een jaar lang niet op vakantie? zeker als je zegt we gaan 1x per jaar en je lijkt nu over te slaan. Hoe bedoelde je het dan?

1 like

Wat zegt ie dan? Ik wil liever niet op Twitter opzoeken

Heb je daar een bron van?

Waar zou die jacco dan werken want als ik m Google krijg ik niks?

maar dan klopt het toch wat lemongrab noemt, in haar bericht bedoelt ze met nergens meer naar toe, vakantie toch? omdat ze nederland vs andere landen vergelijkt.waarop jij dan zegt ‘hoe haal je er uit dat we een jaar lang nergens naar toe gaan?’

't is een alias