Coronavirus

Mijn verloskundige gaf me ook een hand! Dus ik gaf een hand terug :handshake:
Was blijkbaar een van de weinige die een hand terug gaf hahaha.

2 likes

Ik ben maandag jarig en kijk er nu al naar uit dat mijn collega’s me niet allemaal gaan zoenen :ok_hand:t2:

51 likes

Ow jeetje! Goed snap het ergens ook wel…

8 likes

Toch wel een beetje gemeen dat ik hier om moest lachen ook al is het triest dat het nodig is.

2 likes

Wat deze Vindi-gasten hebben is nog veel heftiger dan de carnavals-malaise. Dit is een lustrumreis en durf te wedden dat ze al sinds zaterdag keihard aan het zuipen zijn. Met z’n 900-en. De Senaat durfde het vrijdag niet af te zeggen, ondanks negatief advies van de GGD, maar nu hebben ze pas echt problemen.

6 likes

Maar de ggd zegt toch zelf dat er geen negatief advies was?

2 likes

Toen ze vertrokken was die er niet, maar ze hebben zelf contact gehad met de GGD en die adviseerde om niet te gaan, omdat ze verwachtten dat de situatie zou veranderen. De rector gaf toen aan dat dat ‘slechts een advies’ was, en daar hoefden ze zich niet aan te houden, dus zijn ze vertrokken.

Ja dat staat ook in het artikel.

De GGD Groningen heeft persoonlijk contact gehad met Vindicat en heeft hen afgeraden om met 900 man naar een risicogebied af te reizen.
Dit was geen officieel advies, maar een dringend advies.
Zij worden nu door diezelfde organisatie opgevangen.

Bron:

Kortom; voor een simpel plezier reisje moeten nu 900 mensen gefaseerd opgevangen worden.

12 likes

Ah ik heb me er niet zo in verdiept, in dat andere artikel leek die ggd-arts niet zo stellig

Een reisadvies wordt niet door de GGD uitgevaardigd, maar door het Ministerie van Buitenlandse Zaken, in dit geval op basis van advies van RIVM. Zover was het nog niet op de vrijdag voor ze vertrokken.
Maar als bestuur heb je wel de verantwoordelijkheid voor 900 man. En een verleden als vereniging met aantonend gebrek aan verantwoordelijkheid nemen.

5 likes

Ook al hebben ze technisch de wet niet overtreden en hopelijk is dit geen nationale rampsituatie natuurlijk. Alleen ze gaan dit nooit maar dan ook nooit vergeten, niemand niet. Ik zweer het Vindicat heeft hiermee zijn eigen graf gegraven. He he

3 likes

Dat weet ik. Ik bedoel dat in dat artikel voor mij niet echt duidelijk werd dat er een dringend advies was gegeven niet te gaan.

Hartstikke goed van de GGD dat ze die lui gaan opvangen. Maar vind het ook wel heel sneu dat er waarschijnlijk heel veel mankracht nu zich om deze zaak moet bekommeren - een reis die niet had hoeven plaatsvinden - terwijl er al een (dreigend) tekort is aan hulpverleners. Maar ik zal hierbij mijn Vindi-ergernis staken.

16 likes

Maar dit is toch niet het eerste grote landelijke incident van vindicat?
Mijn gevoel zegt iets met een student die overleden is maar ik weet niet meer wat het was…

Ik lees ook ‘we hebben wel onze zorgen geuit, maar de reis niet afgeraden‘?

1 like

Ze waren inderdaad landelijk nieuws door wat hele heftige ontgroeningsrituelen.

1 like

Ja klopt, en er zijn nog andere incidenten waarbij ze slecht in het nieuws zijn geweest, zoals ontgroeningen die uit de hand liepen en een sushirestaurant wat ze hebben verwoest. Ook dit ‘corona-incident’ maakt de publieke opinie waarschijnlijk niet beter.

4 likes

Ik vraag me ook af hoe het dan gaat met alle andere mensen die van wintersport (of een andere reis) komen in dat gebied. Dat zullen toch ook een hoop mensen zijn? Of zal dat wel meevallen qua aantallen.
Maar misschien hebben die besloten om toch thuis te blijven.

1 like