Oh huh, ik lees wel over stijgingen etc., ook in mijn provincie maar nu keek ik eens op die kaart en in mijn niet zo heel grote woonplaats zijn toch ook al vier mensen positief getest? Gek eigenlijk, vorige week werd die arme man uit Limburg of zo nog helemaal geshamed en nu een week later al zoveel gevallen erbij waar je uiteraard niets over hoort (gelukkig maar).
Je noemt 4 mensen, is dat niet gewoon 1 gezin?
De Fucking daily mail (boycot die zooi) had alle gegevens over een man online geknald en hem de nickname “The super spreader” gegeven.
Echt vies zo’n digitale heksenjacht.
Misschien helpt dit filmpje? Zij gebruikt altijd goede bronnen, ook al zijn dat er niet zoveel nu natuurlijk.
Nee
Ok.
ja er moest natuurlijk ‘een eerste’ zijn, maar ik denk echt dat er veel eerder mensen bemest waren hier in NL
lullig als jij dan net ‘die ene eerste’ bent, hoe veel aandacht en nieuws is er nou over die man geweest uit loon op zand. en indd zo geshamed worden, echt schandalig…
Ik zou morgen naar Don’t let daddy know gaan, maar ik twijfel of ik zou gaan of niet. Ik weet dat het coronavirus vergelijkbaar is met een griepje (mits je gezond bent) en ik ben ook niet bang om het zelf op te lopen, maar ik ben bang dat ik dan mijn familieleden aan ga steken. En het ding is dat ik uit een groot gezin kom en dat mijn broertje, zus en opa in de risicogroepen vallen. Aan de andere kant heb ik ook ziets van ik kan overal besmet raken (trein, uni, werk) en anders zou ik nooit meer het huis uit kunnen… Lastig dit.
Heel interessant artikel! Hou sowieso het meest van wetenschappelijk onderbouwde stukken, in tegenstelling tot het nieuws. Gok dat het nog te vroeg is voor dergelijke artikelen/onderzoeken over het coronavirus, ben er wel heel benieuwd naar.
Ik zou dit weekend naar Comic con gaan in Ahoy. Dat sla ik toch even over. Ik zit in de risicogroep ( hartpatiënt en auto immuun ziekte).
Ik doe verder gewoon alles (en ben de nuchterheid zelve) maar heel grote bijeenkomsten ga ik toch even vermijden als het niet perse nodig is.
Ik begin nu opeens wel paniek te krijgen. Geen risicogroep maar ik word wel vaak ziek, en werk ook met veel mensen in een kleine ruimte. Denk er nu wel aan om wat voorraad in te slaan voor het geval ik ziek word
Op Facebook van het Hagaziekenhuis zag ik net een uitleg door een infectioloog en dat verhelderde de boel wel weer even wat voor me. Was een duidelijke uitleg, gewoon cijfermatig en feitelijk.
Edit: https://www.facebook.com/265004933541063/posts/3608674652507391/?vh=e&d=n
Misschien handig om gelijk een linkje naar die post te plaatsen?
Ik had vandaag een afspraak en die zorgverlener mocht geen handen meer geven. Zal mij een zorg zijn, vind handen geven ook vaak maar viezig, maar dat het echt protocol is vind ik wel bijzonder. Vraag me af of het helpt als je daarna als een blik sardientjes in de trein staat en je de adem van je buurman/vrouw inademt.
Er zijn bij ons handen was instructies gekomen en ik hoorde dat mijn collega’s hun handen amper wassen of maar heel kort. En dat hoefde ik echt niet te weten. Coronavirus of niet, ik hoef je plas en poepbacillen niet aan te raken, was gewoon je handen normaal!
En wat iemand zei; ik heb het ook maar liever gewoon meteen nu gehad dan afwachten of je het misschien nog gaat krijgen en dan de angst die je iemand onbewust aansteekt. Mijn familie is op leeftijd en/of ziek en vind het voor hun wel spannend (helpt vast ook niet mee dat mijn ooit nul afweer had door een behandeling en als gevolg daarvan is overleden).
@anon50122296 voor mij helpt het ook beter om dit topic en het nieuws niet te lezen. Maar ik ben toch nieuwsgierig dus kan het niet laten.
Gedaan, als het gelukt is tenminste haha
Ik heb dat ook met uitgaan. Ik ga wel as weekend, maar ben me er wel bewust van. Straks loop ik het daar op en word ik later boos op mezelf dat ik per se uit moest.
Eerlijk lijkt het me ook gewoon een hel om die strenge adviezen op te volgen icm een huisgenoot hebben. Als ik me helemaal kon afzonderen was het al anders geweest.
Gewoon gaan hoor
Op school zag ik gisteren een a4tje op een deur hangen dat er geen handen meer gegeven moesten worden i.v.m. corona. Maar om die deur te openen moet je de klink gebruiken, dat is toch een beetje hetzelfde effect
Iemand gaf mij vandaag ‘een voetje’ ter kennismaking lol.
MAar mogen ze wat bij betreft wel voor altijd invoeren hoor, ipv een hand en 3 zoenen.
Als iemand onverwachts zijn voet naar mij uitsteekt krijg ik denk ik echt een mega error hoor.