Coronavirus

Democratische Republiek Congo

(Waarbij dat Democratische een beetje ironisch is, zoals dat gaat met landen die dat in hun naam knallen)

7 likes

Het is gewoon verschrikkelijk op t moment bij me. Normaal zou ik dit niet posten maar ik voel me gewoon afschuwelijk.
Heb continue paniek, moet veel huilen en ben steeds bang voor dat de pleuris uitbreekt.

Ik kan het gewoon niet relativeren. Ik weet ergens ook wel dat het komt door mijn hormonen icm angststoornis maar dit is gewoon niet leuk meer. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen

1 like

Dat klinkt echt enorm naar en lastig. Heb je hier professionele hulp voor? Denk dat een professional je beter kan helpen dan een paar polls op een forum, vooral omdat sommige antwoorden je angsten juist ook kunnen aanwakkeren.

1 like

Ik vroeg gister aan m’n oma (94) of ze bang was, maar ze zei “ach je moet ergens dood aan gaan” en toen schonk ze wijn in.

:ok_hand:t3:

120 likes

Ik vind dit echt rot voor je.
Helpt het om naar de feiten te kijken?
Die bv @Zemraluani net postte?
Of misschien helpt het je om een paar blikken soep en pasta en peulvruchten in te slaan.
Of recepten te bedenken met houdbare producten? Ik weet niet hoor maar ik dacht dan heb je misschien het idee dat je actie onderneemt en voorbereid bent?

Bedenk je ook dat je in een land leeft met een goed functionerende overheid en weinig corruptie. Dat scheelt ook al veel!
Helpt dit je een beetje?

3 likes

Oke maar wie is Theo?

20 likes

Ik ben totaal niet gevoelig voor nieuwsberichten zoals nu met Corona, maar nu ik hoogzwanger ben vind ik het opeens helemaal kut. Ben er niet constant mee bezig, maar áls ik ermee bezig ben, ben ik als de dood dat ik nu zwanger ziek word of dat straks m’n baby ziek wordt na de geboorte ofzo. Bah.

3 likes

Dank jullie voor de lieve berichtjes.

Ik ben ook behoorlijk in de stress omdat ik weer ben gaan roken ( 3 per dag) en nu doodsbang ben om dood te gaan door Corona omdat ik weer rook. Maar stoppen lukt niet door de stress. Is dit reeel?

1 like

Heb je al contact opgenomen met je huisarts om met een maatschappelijk werker te kunnen praten? Ik vind het heel rot voor je dat je je zo voelt, maar ik denk niet dat wij in staat zijn om jou gerust te stellen.
Een professional die al het laatste nieuws heeft en jou kan doorverwijzen misschien wel.

Ik bedoel dit echt niet verkeerd en heb echt het beste met je voor

7 likes

Nee joh, krijg je het heus niet van.

Je hebt toch net een kleintje? Je bent -neem ik aan- nu toch hoofdzakelijk thuis? Dan heb je al zoveel minder contact met mensen dan veel andere mensen.

Rook je gewoon in je tuin? Dan heb je al helemaal nul kans, tenzij op 50 centimeter afstand iemand met Corona over je heen hoest.

2 likes

Ik ben best benieuwd hoe dit zich de komende tijd gaat ontwikkelen en hoe het er tegen de tijd van het Songfestival uitziet (of wanneer ze de knoop doorhakken om het bijvoorbeeld te verplaatsen/af te lasten als het allemaal te erg lijkt te worden).

ik bedoel dat mijn longen geïrriteerd zijn door het roken en als ik dan Corona krijg dat ik longontsteking krijg en dood ga omdat mijn longen geïrriteerd zijn.

Heb al aardig wat mensen in mijn omgeving kunnen behoeden om die mondkapjes te dragen. Heeft heel weinig zin namelijk!
In t zkh hebben we nu al een policy waarbij de zuinig moeten doen met alle mondkapjes omdat ze nu mega schaars zijn. Omdat er mensen zijn die ze denken nodig te hebben (en dan heb ik t over de chirurgische mondneusmaskers/tandarts kapjes). Die hebben mensen in de zorg en op bv de OK nodig.

Ehhhhhh

5 likes

M’n vader is inmiddels gebeld door het ziekenhuis. Ze willen dat hij voorlopig niet naar zijn ‘groepje’ daar komt. Ook mag hij niet naar plekken waar meerdere mensen langere tijd in een slecht geventileerde ruimte zijn (denk ov maar ook verjaardagen).
We worden zo wel even extra geconfronteerd met de situatie, maar het is ook wel heel fijn te weten dat er zo goed op hem gelet wordt

Haha ik ga er altijd klakkeloos vanuit dat iedereen dit kent sorry.
7 likes

Nou ik heb zelf een angststoornis dus ik begrijp heel goed wat je doormaakt (heb zelf al 2 weken een keelontsteking dus bij mij nemen de angsten ook een loopje met me haha), maar dit lijken me geen reële gedachten. Helpt het voor jou niet om misschien een lijstje te maken van de feiten omtrent het virus en daar af en toe naar te kijken als ze weer opspelen? Ik heb wel zulke lijstjes in m’n telefoon en die lees ik dan, voor mij helpt dat wel een beetje.

Nee, dat is niet reëel. Dat kan je hulpverlener vast beter duidelijk maken.

Hou je bij de feiten.
0.0005% van de bevolking is geïnfecteerd. Ruim 80 procent heeft lichte griep klachten en zijn met een week weer het mannetje/vrouwtje.

Ik denk echt dat het in jouw situatie beter is om dit soort topics en nieuwsberichten te vermijden. Maar ook dat zal je hulpverlener beter weten.

Dit zeggen, en dan nog liegen ook

https://www.huffpost.com/entry/trump-face-touching-video-proof_n_5e601ac1c5b6985ec91abce1

Ik vind het zo lief dat jullie de moeite nemen om te reageren en me gerust proberen te stellen

6 likes