Coronavirus

please be Woerden :pray:t3:

21 likes

Ben ik de enige die die quarantaine veel erger lijkt dan het ziek worden?

Twee weken lang binnen blijven, ik zou knettergek worden. Denk ook niet dat het erg gezond is voor m’n relatie :joy:

6 likes

Alle ziekenhuizen zijn vanaf dinsdag al hun patiënten gaan testen die met luchtwegklachten zonder een bekende verwekker in het ziekenhuis lagen, plus alle mensen die vanaf toen een griep-test moesten krijgen werden ook op Corona getest.
Ik denk dat we nu vooral een effect zien van véél meer testen, want die testen worden nu na 36 uur allemaal bekend.

17 likes

Wie zou nu z’n foundation doen?

4 likes

Het lijkt me ook echt verschrikkelijk! :frowning: Niet even naar buiten kunnen, gaan sporten, even boodschappen doen… Van die dingen die je nu meestal nu niet waardeert, maar dan ineens wel :stuck_out_tongue:

1 like

Zou jij in paniek raken als blijkt dat je het virus hebt?

• Ja
  • Een beetje
  • Nee
  • Natuurlijk niet

0 stemmers

Denk jij dat je het virus gaat krijgen:

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik zit volgens mij echt bizar vaak aan mijn gezicht. Heb het de helft van de tijd niet eens door en leun ook vaak met mijn kin op mijn hand.

10 likes

Denk jij dat de pleuris gaat uitbreken door dit virus?
Dat het heel erg wordt en de halve wereld naar de klote gaat?

• Ja
  • Nee
  • Zou kunnen

0 stemmers

Ik zit de hele dag door op mijn nagels te bijten, in mijn neus te peuteren en in mijn ogen te wrijven dus als het bij me in de buurt komt ben ik wel fucked waarschijnlijk, maar doe het ook onbewust.

5 likes

Mijn angststoornis zegt steeds dat de pleuris gaat uitbreken. Heel lastig deze gedachten

1 like

Nee joh, tis geen ebola.

6 likes

Probeer het ook te relativeren maar is ontzettend moeilijk

In China zijn de besmettingen al een week aan het afnemen, er zit een neerwaardse trend in. Uiteindelijk heeft het daar nog geen 80.000 gehaald (op anderhalf miljard), waarvan 50.000 al hersteld zijn en ‘maar’ 3000 mensen zijn overleden. Op dit moment zijn er nog 25.000 actieve ziektes. Op 1,5 miljard zijn dat minieme aantallen, echt.

Amerika heeft nog steeds minder dan 170 besmettingen op 330 miljoen mensen. En 11 doden, dat is echt amper een blimp.

Zo lang die grote landen zulke lage statistieken halen zou ik me geen zorgen maken over een wereldwijde dodelijke epidemie.

32 likes

Nee denk het echt niet man, we hebben best wel wat soortgelijke uitbraken gehad en dat hebben we best wel goed gefikst als mensheid. Maar eerlijk als ik jou was zou ik dit soort polls niet plaatsen, zoals je zelf ook al zegt is het je angststoornis die dit triggert, en ben bang dat je die alleen maar voedt door dit soort polls te maken. Ik snap dat het lastig is maar zou het echt alleen bij de feitelijke informatie houden als ik jou was (of misschien wel helemaal geen nieuws hierover volgen), vragen of volgens andere random mensen van het internet de pleuris uitbreekt heb je echt niks aan, wij kunnen jou daarmee waarschijnlijk alleen maar bevestigen in je paniekgevoel dat inderdaad de pleuris gaat uitbreken als je ziet dat andere mensen dat ook vinden.

12 likes

Zelfs ebola is (na bijna 2 jaar!!) vooralsnog niet meer actief in de DRC!

Ja snap ik hoor, en op het internet zit iedereen zich op te hitsen en dat blijft meer hangen dan de het komt wel goed berichten.

Maar ebola is een stuk heftiger en dat krijgen ze in die landen die toch een stuk ongeorganiseerder zijn ook onder controle.
Daarnaast zijn we redelijk bekend met corona virussen in zn algemeen (qua verkoudheid enzo)
Ik denk dat het allemaal wel losloopt en dat het een heftig griep seizoen is.
En anders is het iig wel rendabel om een vaccin te ontwikkelen (itt ebola)

Ik denk nog steeds jezus waar gaat het eigenlijk over Theo. Als je die getallen ziet en naast bevolking legt en dan zeker kijkt naar het verloop van het virus bij de gemiddelde gezonde volwassene is er toch vrij weinig aan de hand?
Ik vind het virus zelf niet zo eng, maar de commotie (die ik overigens ook goed snap en alle maatregelen eromheen vind ik heel goed en terecht) vind ik wel een beetje spannend.

Anderzijds was ik vandaag boodschappen doen met m’n baby op m’n rug in draagdoek en een man naast me stond buitengewoon ranzig in z’n hand te hoesten en wilde daarna m’n baby aaien. Daar ben ik normaal al niet van gediend maar reageerde nu wel echt heeeel fel dus ik laat me zelf ook flink opjutten hoor haha.

Tldr: onzin verhaal

9 likes

Wat is DRC?