Haha, in mijn hoofd was het vet logisch om het in dit topic te vragen. Heb hem gesteld in het wjekw.
Ja en er wordt dus gecheckt bij locaties of je wel een groene code hebt en daar dus mag zijn.
Zou wel grappig zijn als je dan elke dag ook een update zou krijgen in je app om ongeveer 14u. Dat iedereen dan in spanning naar het scherm kijkt en dat het dan groen of rood wordt haha. Wie is de mol gemixt met Hunger Games geluidjes voor de mensen die een rood scherm krijgen
Google weet van de meeste mensen sowieso al waar ze zijn, ze zijn al bezig met gerichte reclame op elektronische abriās, dat die reclame laten zien toegespitst op de mensen die er in de buurt staan. Big Brother is on al een tijdje aan het bekijken dus, maar of de overheid daar nou in mee moet gaan ipv tegeninā¦
Verder is mijn eerste gevoel bij die apps de moderne variant van sterren op je jas naaien. Weet niet of we dat nu moeten willen.
Wil alleen nu nog niet teveel speculeren. Eerst maar eens zien waar ze echt mee gaan komen. Ideeƫn kunnen ook ideeƫn blijven
Ik vind het wel echt hilarisch dat hier een foto van een ferme handdruk bij staat.
Weet ik ook niet, en ik hoop dat daar komende dagen wat goede analyses van experts over komen! Want ja, overheid en privacy is iets waar we meteen een reflexreactie op hebben, maar feitelijk vertrouwen we onze overheid in deze crisis met heel veel dingen (oa onze gezondheid en ons leven) dus waar ligt de grens dan? Het lijkt me van groot belang dat zoān app meteen weer wordt weggekieperd als het niet meer nodig is etc, maar je krijgt nu natuurlijk overal amateur filosofen die meteen waarschuwen voor āstraks gaat dit steeds verder en dan zijn we Noord-Koreaā. Dan denk ik nja tsja als je optelt wat bedrijven en overheden allemaal al over je weten als er geen levensbedreigende crisis is, waar ligt de grens dan. (Hoop dat naast de experts Maxim Februari hierover gaat schrijven! Die is hier echt zo goed in)
Of ā¦Rutger Bregman!!!
Ow god volgens mij heb je dagtaak aan alle deze berichten.
Ja mijn vriend ook en no way dat hij zoān app zal gaan installeren. Die wil niet eens een bonuskaart gebruiken
Klopt! Wilde nog even toevoegen dat het ondertussen wel toegelaten is voor ouderen en zwangere vrouwen om even uit te rusten op een bankje. Voor iedereen anders is het nog steeds verboden.
ā
Nog een andere āversoepelingā is trouwens dat je als gezin met kind(eren) onder de 6 jaar met de auto naar een natuurgebied mag rijden om er bijvoorbeeld te gaan wandelen. Voor alle andere mensen is dit nog steeds verboden want niet-noodzakelijke verplaatsing en moet je in je eigen buurt gaan wandelen/de fiets nemen.
Vraag me alleen af waarom in godsnaam die rare leeftijdsgrens van 6 jaar? Een kind van 8 heeft toch ook veel energie? En als je ver van een natuurgebied woont is fietsen voor een 8-jarige ook niet echt een optie.
Vind het maar een vreemde regel to be honest.
Waarschijnlijk omdar het vermoeden is dat jonge kinderen minder vatbaar zijn. Daarnaast houd je kinderen onder de zes jaar denk ik beter in de gaten/dichterbij dan oudere kinderen.
@Flamoes Nee dit is idd het precies het probleem Je moet iedereen voor zover ik weet gewoon doorbetalen, want er wordt niet expliciet gezegd dat we moeten sluiten, waardoor je maar je blijft afvragen of je wel wat krijgt als je zelf dicht zou gaan, waardoor je maar open blijft. In die persconferenties ook, worden winkels eigenlijk de hele tijd niet genoemd, behalve dan dat we boetes kunnen krijgen als we het verkeerd doen allemaal. Ik moet zeggen dat ik toen wel even pissig was haha. Helemaal omdat we toen de KvK gingen bellen met wat de richtlijnen voor ons nou precies waren, en ze dat ons niet konden vertellen. Dus je kan wel een boete krijgen, maar ze weten dan niet wat je precies moest doen? We hebben het uiteindelijk maar zelf uitgevogeld, maar ik blijf vinden dat kleine bedrijven echt een beetje in het duister tasten tijdens deze crisis. Ergens is het wel fijn dat je open mag blijven, maar die afweging tussen gezondheid en heftige financiƫle gevolgen is zelf bijna niet te maken. Daarom hoop ik dat Rutte bij de piek gewoon aankondigt dat we dicht moeten, want anders moeten we zelf bepalen wanneer we dicht moeten en wanneer weer open, wat gewoon bijna niet te doen is zonder dat je er echt verstand van hebt.
@Lula ohh wow dat is ontzettend belangrijk werk nu idd! is het bedrijf van je vriend zelf? Zo niet dan vind ik het wel echt goed dat hij gewoon blijft komen terwijl de rest dit niet doet. Ik mag ook echt in mijn handjes knijpen met ons personeel (afgezien van 1 die nu hetzelfde aan het doen is haha). Ik zal onze winkel ern beetje vaag omschrijven voor schijn anonimiteit haha. Wij verkopen en onderhouden voertuigen, wat op zich ook nog best wel belangrijk werk is, want de afgelopen dagen heb ik best veel mensen in de zorg ook gehad die van ons afhankelijk waren. Het is ook ontzettend druk en de inkomsten zijn goed, het is belachelijk gewoon haha. Je zou echt niet denken dat mensen in quarantaine moeten blijven
Ik ben bezig met afstuderen en waar ik een beetje van schrok is dat er mensen zijn die nu overwegen bewust vertraging op te gaan lopen in verband met corona. Ze zijn bang dat het vinden van een baan in juli en augustus onmogelijk gaat zijn door corona en ze daarom in de financiƫle problemen komen. Als ze vertraging oplopen kunnen ze in ieder geval langer legaal in hun studentenhuizen blijven wonen Ʃn kunnen ze nog geld lenen als dat nodig is.
Ik ben heel benieuwd of er ook een soort regeling gaat worden getroffen vanuit DUO. Hebben jullie daar al iets over gehoord?
GENIETEN
Heb zelf ook Duo moeten bellen en die adviseert dus nog meer lenen, ook krediet erbij nemen in de maanden dat het kan en dat geld opsparen zodat je wat extra hebt (wat ik voorlopig nog niet ga doen overigens). Ze houden wel rekening met aflossen, maar exacte maatregelen voor vertraging zijn mij onbekend.
Ja ik snap hun wel eigenlijk en zou misschien wel hetzelfde doen. Ik hoor verhalen van mensen die net in dit voorjaar afgestudeerd zijn met een studieschuld van 100 000 dollar en nu nergens kunnen solliciteren. Zit je dan met je diplomaā¦
Ik heb niks gehoord over extra vertraging, maar zou als je weet dat je gaat afstuderen nu al solliciteren. De vacatures voor plekken in september staan bij sommige bedrijven al open. Denk eerlijk gezegd dat als dit lang aanhoud of het hierna financieel slecht gaat, je baankans alleen maar slechter wordt. Ingeschreven staan kan daarnaast bijna altijd, door bijvoorbeeld je thesis niet officieel in te leveren. Dan ben je volledig klaar, maar officieel niet. Zou eerder kijken of je zoiets kan doen, dan dat je bewust vertraagd (dan moet je namelijk ook bedenken wanneer je weer verder gaat), terwijl de baankansen nu (in mijn sector iig) nog redelijk goed zijn (ik ben zelf op zoek naar iets nieuws en heb niet het idee dat de boel radicaal is opgedroogd). Denk overigens niet dat DUO hier een regeling voor gaat treffen, omdat je normaliter in zoān situatie in de bijstand beland (er is een vangnet zegmaar).
Ik weet wel dat je bij bepaalde woningstichtingen coulance kan krijgen i.v.m. met je campuscontract, maar ik snap het ook wel als ze dat niet doen want voor hen gaat de stroom gewoon door. Er zullen in september weer nieuwe studenten aankomen.
Het kan echt een vervelende situatie opleveren maar ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van wat voor studie je hebt gedaan. Er zijn namelijk genoeg bedrijven waar de sollicitaties nu gewoon doorgaan en waar je ingewerkt wordt vanuit huis. (Hoe irritant dat ook is, het is tenminste iets.)
Tijdens de vorige crisis hebben ook veel mensen ābewust vertragingā opgelopen door bijv. extra vakken te volgen of hun scriptie uit te stellen. Ik denk dat dat in sommige gevallen wel slim was, maar dat kun je denk ik alleen zelf afwegen.
Als het nog kan in jouw situatie, kun je bij DUWO misschien meer lenen en dat sparen voor wanneer je het wellicht nodig hebt.
Ik moet zeggen dat ik me er zelf geen zorgen over maak. Afstuderen is al stressvol genoeg dus daar ga ik nu gewoon echt nog niet aan denken. Dat meer lenen heb ik echter wel gedaan in het verleden, voor de zekerheid.
Maar als er geen corona was geweest had je het laatste stukje van je studie ook zonder ov moeten doen toch? Ik denk eerlijk gezegd dat ze daar niks mee gaan doen tenzij straks blijkt dat heel veel onderwijsinstellingen het niet voor elkaar hebben gekregen de vakken door te laten lopen en er dus veel mensen vertraging hebben.