Nou eerst kon je je ov stilzetten zonder je lening ook stil te zetten. Dat is nu veranderd. Dus in die zin zou je normaal wel kunnen kiezen om die maanden op te sparen. Dat is wat ik in ieder geval hoorde van mensen die het tijdens de zomer stil hebben gezet in het verleden. Ik weet natuurlijk niet precies wanneer dit veranderd is.
Ik zie zo’n app ook niet zitten… Heb natuuuurlijk wel FB en insta etc. maar ik heb bij elke app op m’n telefoon locatievoorzieningen uit. Afgezien van maps en flitsmeister tijdens gebruik van de app
Ben benieuwd hoe dit gaat lopen!
Ik vond dit wel interessant, hoe zo’n app wel oké zou kunnen werken en je privacy niet in het geding komt. (Zijn meerdere tweets)
Dit is momenteel al aan de gang, er zijn al landen waar je niet meer binnen komt zonder een negatieve corona test van max 72 uur oud.
Ja Marleen Stikker tweette ook een artikel!
Ben echt benieuwd naar de andere expertopinies (ook die tegen zijn). En ben ook heel benieuwd wie er precies meedenken over deze apps. Waar ik echt 0,0 zin in heb zoals altijd is de roeptoeter columns over dit onderwerp
Ik heb gisteren te horen gekregen dat een vriendin van mij op de IC ligt. Ik was er zo van geschrokken. Ze is geloof ik nog geen 35 jaar oud. Een andere vriendin van mij zegt dat ze 50 procent overlevingskans heeft en dat haar longen er niet goed uit zien Ik heb er echt niet van kunnen slapen vannacht.
Medische info gaat toch ook wel wat verder dan wat bijv. instagram van je weet? Of ben ik dan heel naïef? Ik ben vooral ‘bang’ dat alle medische info die je deelt ooit in handen komt van zorgverzekeraars.
Hahaha ja. Ik vind privacy wel een heel belangrijk onderwerp dus ik hoor er graag over van mensen die er wat van weten! Maar ik kan gewoon niks met ‘we moeten de overheid deze informatie niet geven… (onheilspellend muziekje)’. Want ja, leg uit dan. Wat doet zo’n contact tracker precies, wat slaat het wel en niet op, waar wordt data bewaard en hoe lang, wie hebben er toegang toe, hoe wordt het beveiligd. En wat zouden we er concreet mee winnen, wat wordt tegen elkaar afgewogen, hoe lang moeten we het gebruiken. Hoeveel vrijheid ‘kopen’ we met hoeveel privacy? Wat zijn mogelijke misbruiken van zo’n app? Kan de fvd dit a la Cambridge Analytics gebruiken om dictator te worden? Is het alternatief nog een jaar binnen zitten, als niet voor ons gezonde jonge mensen dan wel voor mijn schoonvader die nu in een tehuis ligt te vereenzamen of mijn tante met kanker die de straat niet op kan? Er spelen zoveel factoren mee, we geven al heel veel vrijheid op nu, ik wil gewoon ff horen van de mensen die er iets nuttigs over te zeggen hebben ipv de criticasters.
Ik zou dan eigenlijk eerder ‘bang’ zijn dat andere mensen die app kunnen hacken en daardoor weten waar je bent dan dat de overheid nog meer van mij weet.
Oh wat verschrikkelijk… ik duim heel hard voor je vriendin.
Ik vind het irritant dat onze koning iedereen oproept om thuis te blijven en zelf zo vaak op ‘werkbezoek’ gaat bij ziekenhuizen etc. Blijf zelf lekker thuis? Of schenk anders wat van je vermogen aan bestrijding van het coronavirus, lijkt me nuttiger dan die werkbezoeken
Dit hele privacydebat en locatie-instellingen op mijn telefoon boeien me echt zo niet. Wat maakt het uit dat ZE weten waar ik ben. Weten ze nu ook want ik zit al weken thuis.
Dit is toch zo ongeveer de enige functie van een koning, bij rampen en crises een steunende aanwezigheid zijn voor het volk. Ik weet dat het ziekenhuispersoneel waar hij vorige week was zich juist heel gewaardeerd voelde doordat de koning de moeite neemt langs te komen en te zeggen dat ze goed bezig zijn. Dat komt toch net wat minder over via Zoom vanuit z’n villa.
ik heb hier ook geen sterke mening over want geen kenner, maar een privé bedrijf dat geen rechtstreekse macht over je heeft is wel iets anders dan de overheid (die ook nog eens steeds rechtser en autoritairder wordt (in Be toch))
maar zolang zo’n app vrijblijvend is zie ik geen probleem.
Nou ja, het waren privé bedrijven die de verkiezingen in de VS en rondom Brexit hebben beïnvloed met extreem gerichte informatievoorziening gebaseerd op data, dus ik weet niet hoe scherp je die scheiding moet zien. Waar zit meer controle op? (again, geen idee hahhaha, please experts verlos me)
Als het mensen steun geeft als de koning zijn waardering uit, is dat alleen maar mooi natuurlijk. Vind alleen dat de boodschap juist beter overkomt als hij dat vanuit thuis zou doen. Maar goed, misschien ben ik te anti-koningshuis om dit soort dingen te begrijpen😅
Wat ik me afvroeg, (misschien leuk tijdverdrijf voor @Ovenschaal om uit te leggen …)
Als je het virus gehad hebt, kan je het dan ook niet meer verspreiden? Of alleen zelf niet meer krijgen? Want je immuunsysteem herkent dan de ziekte en daardoor krijg je het zelf niet meer, maar kan je dan ook geen drager zijn ?
Als in, stel hooikoorts patiënt die 29101x niest, heeft virus gehad, maar kan die het dan niet meer verspreiden?
Een beetje een indruk over hoe het er mogelijk uit gaat zien in de toekomst. Vind het vrij deprimerend eigenlijk.