Coronavirus #4

Het valt mij op dat een aantal van mijn single vriendinnen ook gewoon nog daten en seks hebben (en dan geen vaste date maar iemand waar ze het dan nu tijdens de maatregelen voor het eerst mee doen). Dat is best wel gek toch? Ik heb misschien makkelijk praten want al 10 jaar een relatie maar als ze dus met een redelijk random iemand naar bed gaan en daarnaast ook nog hun ouders zien lijkt me dat niet echt een goed idee…

5 likes

Ik vind dat ook echt ontzettend stom. Ik heb geen relatie, ben niet aan het daten, dus voor mij is het ook redelijk eenvoudig, omdat ik ook geen behoefte heb aan daten momenteel. Maar ik blijf het zo onverantwoord vinden dat mensen dat doen.
Een andere vriendin van me spreekt ook met haar date af (die ook met andere vrouwen date en met vrienden afspreekt). Zij gaat naar haar ouders en spreekt ook met een vriendin af. En dan wel zeggen: “Echt fijn dat je steeds meer merkt dat mensen zich aan de maatregelen houden.”

3 likes

Dat vind ik zo’n kul argument. Die maakte iemand tegen mij ook: “jij hebt makkelijk praten, je woont samen en bent getrouwd.”

Maar ik heb toch ook verdriet over de keuze mijn ouders niet te zien, die normaal 1x kwamen eten en 2 middagen oppaste? En dat onze zoon z’n opa/oma niet ziet? Daar hoeven zij zich dan weer niet druk over te maken (thuiswonenden).

Ja, ik wil met liefde beamen dat het kut is voor die meiden/jongens, maar zo makkelijk afschuiven ofzo… Nouja, einde frustratie.

4 likes

Klopt, deze maatregelen geven ieder weer andere uitdagingen of je nu single bent of een partner en kinderen hebt. Ik weet ook niet zo goed of en wat ik moet zeggen tegen een vriendin die met iemand gesekst heeft en ook haar ouders nog ziet. Ik neem aan dat ze zelf stiekem toch ook wel weet dat het niet kan en als ik er wat van zeg zal ze vast niet ineens wel luisteren… dus ik heb nu maar helemaal niet gereageerd…

4 likes

Sarcasme?

Echt 0 medelijden met mensen die ervoor hebben gekozen om maar in 't buitenland te blijven en nu toch in de penarie zitten

16 likes

Ik heb mijn vriendin net een bericht gestuurd dat ik het onverantwoord vind waar ze mee bezig is en dat dit gevaarlijke situaties kan opleveren. Ik krijg terug: “Ik weet het…” That’s it. Dag hoor.

2 likes

Ik vind dat soort dingen toch ook echt lastig. Niet dat ik daar last van heb trouwens want wij spreken met niemand af, maar dat mensen zeggen “nee ik zie niemand” en dat ze dan tussen neus en lippen door zeggen dat ze toch hebben afgesproken.
Maar dat dat niet telt ofzo gevoelsmatig? Maar dat telt natuurlijk wel.

3 likes

Maar sommige landen zijn toch echt van uur 0 naar uur 2 in een lockdown gegaan? Daarvan verwachtte niemand dat het ZO snel zou gaan…

Dat je nadat er van alles geregeld werd voor mensen door Buitenlandse zaken alsnog zegt: nah hoeft niet is maar griepje! En dan nu zeurt: ja dat snap ik ook niet …

2 likes

The vagina wants what it wants :broken_heart:

9 likes

Huh? Haha.
Niks sarcasme, vind het tof dat hij is gebleven want zn stage gaat gewoon door.
Maar snap dat hij nu ook zoiets heeft van shit had ik maar voor n kamer gekozen zodat ik huisgenoten had.

1 like

Corona?

4 likes

Ik had gisteren dus precies hetzelfde met een vriendin van mij en ik ben er echt heel kwaad over geweest. Heb ook gezegd dat ik me zorgen maak en niet ga liegen en zeggen dat ik dit een goed idee vind, toen zei ze wel dat ik gelijk had. Maar volgens mij gaat ze alsnog gewoon met hem afspreken, en ik kan het niet opbrengen om daar leuk over te doen.

Ja, ik weet het ook niet meer hoor. Maar ik zou inderdaad niet met haar gaan wandelen. Zeker nu better safe than sorry. En ik snap dat ze eenzaam en bang is maar dat zijn we allemaal :woman_shrugging:t4:

1 like

Ik heb even heel eerlijk advies nodig. Ik heb het idee dat het me niet meer lukt alleen (psychisch) in Tilburg en ik wil naar huis, naar mijn ouders. Maar ik weet niet of dat nu veilig is. Wat denken jullie?

1 like

Dit klinkt echt als kijk eens hoe stoer en stout ik ben hihihihiiiii. Ja, ik voel je irritatie helemaal, haha.

1 like

En vooral als dit iemand is die normaal niet komt opdagen. Jongen verveelt zich waarschijnlijk gewoon als ie nu ineens wel wil komen omdat verder niemand af wil spreken ws, zoals iedereen niet zou moeten doen. Op twee vlakken een kutidee.

6 likes

Misschien even bij jezelf nagaan hoeveel mensen je de afgelopen twee weken (incubatietijd toch?) hebt gezien. En of je ov moet gebruiken om bij je ouders te komen of dat zij je op kunnen komen halen.

Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan en in die afgelopen 2 weken alleen boodschappen gedaan en verder niks en had toen ook 0 klachten dus ze was er vrij zeker van dat ze niks had. Haar moeder is haar toen op komen halen met de auto.

Als je wél wat mensen hebt gezien weet ik niet hoe veilig of onveilig het is, ik weet ook niet wat ik in die situatie zou doen. Wat zeggen je je ouders er van?

Sterkte iig :heart:

3 likes

Ja precies, maar ook denk ik weer: als ze echt zo bang was had ze ook niet afgesproken met hem. Zoals @Penny_Lane het zo mooi zegt: selectieve angst.
Ik ga nu ook niet meer vragen of het leuk was met hem of zo. Ik bel haar van de week en zeg dan dat ik niet met haar ga wandelen. Dan ga ik maar alleen, met een podcast in mijn oren :stuck_out_tongue:

Edit: klinkt misschien wat raar maar echt zo fijn dat ik hier begrip krijg. Dacht eerst nog: “misschien vinden mensen me wel een enorme zeikerd” haha, maar fijn om te lezen dat iedereen eigenlijk hetzelfde denkt!

@Damnatio Dit denk ik precies!

3 likes

Ja mijn moeder die staat er wel voor open dat ik kom
Pff ik wilde hier nog een verhaal typen maar ik heb nu een call voor school én een huilbui dus ik beantwoordt je zo even!!

2 likes

Kunnen je ouders je ophalen en heb je zelf de afgelopen tijd niet met mensen afgesproken (en geen klachten enzo)? Zo ja dan zou ik het wel doen als je denkt dat je het alleen niet goed meer aan kan. Ik ben vorige week ook voor een onbepaalde tijd weer naar m’n ouders gegaan, omdat ik het slecht trok in m’n eentje in een flat zonder balkon. Sterkte!

Don’t worry, neem je tijd!