Coronavirus #4

Als je enkel niet komt omdat je bang bent en dus niet ziek of verplicht thuis zit, dan kan werkgever volgens mij gewoon ervoor kiezen niet door te betalen

Aaaw sneu dat hij nu niet met huisgenoten samenwoont.
Is broertje van meid die ik ken.

Heb ‘m laatst nog allemaal tips gestuurd en nu zit hij zo goed als opgesloten in dat prachtige land.

Hahaha! Onder lichte dwang heb ik mezelf ingeschreven - maar ik ben zo blij als het niet doorgaat. Had meteen al spijt van deze ondoordachte beslissing😂

Hahahaha dat is echt win-win :joy:
Maar het is wel echt heel erg leuk om mee te doen hoor! Ik wilde eigenlijk ook weer meedoen maar was me vergeten in te schrijven
 :see_no_evil::poop:
Zet nu in op volgend jaar! :muscle:

2 likes

Is het gewoon standaard dat er op dinsdagen een persconferentie wordt gegeven? Zag dat er voor vanavond weer eentje aangekondigd is.

Oh wauw
 Die hebben er ook lang gelegen dan, wat ontzettend heftig :pensive:

@Duchess lijkt er bijna op! Misschien complimentje voor het weekend? Status update over het aantal gegeven boetes (>> kan dat dan rechtstreeks door vloeien in de zorgkas :relieved:)

Meer sterfgevallen, iets minder opnames in het ziekenhuis, 19:00 persco

1 like

Huh begrijp ik nou uit de NOS live-stream dat er maar 24 nieuwe IC patiënten bij zijn gekomen vandaag?! dat is heeeel weinig toch :face_with_monocle:

(1409 coronapatiënten op de intensive care, 24 meer dan gisteren - staat er https://nos.nl/liveblog/2329656-hoekstra-leningen-voor-oplossing-medische-problemen-107-duitse-ic-bedden-voor-nederlanders.html)

Edit: nvm ik haalde het door de war met dat ze afgelopen dagen de focus hadden op het noemen van het aantal nieuwe ZH opnames. En dat was telkens 200+, dus dan leek het heel weinig :sweat_smile:

Dat is alleen IC hé, totaal aantal ziekenhuisopnames ligt wel weer hoger. (hoger dan die 24 dus, niet hoger dan vorige dagen volgens mij)

Weinig zou ik het niet noemen, gezien de capaciteit maar tot 1900 reikt (eigenlijk 1050 was oorspronkelijk) en het aannemelijk is dat de mensen die er nu bij komen, er wel een tijdje zullen liggen. Dus als dit “weinige” stabiliseert, zit je met 20 dagen op je max. (Ontslagen personen van de IC niet meegenomen). Afgelopen dagen zag je overigens ook zulke aantallen.

Oooh wacht, ja dat haal ik door elkaar ja.
Waarom kunnen ze niet gewoon elke dag “dezelfde cijfers” updaten. Ipv nu weer een ander getal te noemen :sweat_smile:

1 like

Ik weet niet zo goed waar ik mijn ergernis moet uiten/vraag moet stellen, maar ik vermoed dat dat hier wel kan.

Ik woon alleen, heb de afgelopen weken op kantoor gewerkt (alleen op een kamer, steeds ruim 1,5 m afstand gehouden van de enkele collega’s die er waren) en woon alleen. Ik werk nu deels thuis en deels op kantoor.

Omdat ik alleen woon en me nu toch wel wat eenzaam voel en een vriendin van me in dezelfde situatie zit, hadden we bedacht om komend weekend samen een wandeling op gepaste afstand te maken zodat we iig even elkaar kunnen zien omdat het anders zo eenzaam is. Zij heeft ook regelmatig laten weten dat ze flink stress heeft door het virus, ze is bang dat ze het krijgt etc.

Nu hoor ik ineens dat zij met een date heeft afgesproken bij haar thuis? Ze heeft hem enkele keren gezien en hij is volgens mij iemand die maar wat aanmoddert (komt niet opdagen op afspraken met haar etc). Wie weet met wie hij dus verder allemaal contact heeft.
Zij houden natuurlijk echt niet die 1,5 meter afstand van elkaar.

Het irriteert me dat ze zomaar met iemand afspreekt, terwijl ze me eerst dagenlang appt dat zo doodsbenauwd is voor het virus. Ik snap echt niet wat sommige mensen niet snappen aan “houd afstand”.

Ik voel me een beetje een zeur, maar ik vind het zelf nu ook niet meer zo prettig om met haar die wandeling te gaan maken. Ze neemt het kennelijk niet zo nauw met de maatregelen. Ik zou het liefst willen zeggen dat ik vind dat ze onverstandig bezig is etc, maar ik heb ook niet zo’n zin in een hele heisa.

Wat vinden jullie hier nou van? En wat zouden jullie doen?

Ik denk (als leek) dat ze nu meer nadruk leggen op IC omdat daar qua capaciteit de komende dagen de grootste zorgen zijn.

1 like

Jaa ik haalde het door de war met dat ze afgelopen dagen de focus hadden op het noemen van het aantal nieuwe ZH opnames. En dat was telkens 200+, dus dan lijkt het heel weinig :sweat_smile:

Ik zou dan niet gaan wandelen denk ik. Of allebei alleen op een andere plek wandelen, oortjes in en facetimen?

4 likes

Ja ik ken ook zo’n verhaal. Doodsbang er voor, bang dat ouders het krijgen, maar ondertussen wel knuffelen met ouders (en woont dus niet thuis maar met partner), daar eten, logeren met zusje en vriendje van zusje. Ja, schiet mij dan maar lek :cold_face:

Ik zou zeggen dat een wandeling met 1.5m afstand kan. Maar word dan weer huiverig dat als ze zich aan dat soort maatregelen niet houden, wat dan nog meer niet :’)
Dat ze dan komen opdagen met een snotneus en “hooikoorts” hoest ofzo haha

3 likes

Ik vind het onverantwoordelijk en ik zou niet met haar afspreken

6 likes

Ja dat is nog wel een idee. Ik vind het zo’n idioot idee dat ze nu samen zit met die date terwijl ze me dagelijks laat weten het allemaal eng en spannend te vinden. Ik snap het echt niet.

@Fishing Een andere vriendin van me doet dat ook. Woont alleen maar komt regelmatig bij haar ouders en heeft laatst zelfs met haar moeder geknuffeld en met haar kleine nichtje (die in de risicogroep valt). Ik vind dat onbegrijpelijk.

Ik denk dat ik vriendin van de week maar bel en dan tegen haar zeg dat ik een wandeling niet zie zitten, omdat ik het niet verantwoord vind om met iemand af te spreken die zich niet aan de maatregelen houdt en dat we maar moeten bellen maar dat elkaar zien er wat mij betreft voorlopig even niet inzit. Superjammer, want ik keek er echt naar uit, maar vind dit gewoon gevaarlijk en grenzen opzoeken.

Thanks ook @EllaFitzgerald
Fijn om te weten dat ik niet zeur/me aanstel.

Selectieve angst is denk ik helemaal de juiste omschrijving.
Superfijn om hier iig begrip te krijgen, thanks!

2 likes

Ze appt me nu “liefde doet gekke dingen met mij”.
Ik snap dit stomme excuus echt niet. Liefde zou je er juist van moeten weerhouden om met mensen af te spreken.