Ik ben trouwens wel benieuwd wat het voor festivals doet. Een uitverkocht festival kan wel alle kaartjes verplaatsen naar het volgende jaar maar dan creëer je veel slechte gemoederen + veel zwarte verkoop.
Ik kreeg toen pukkelpop werd afgelast vanwege de storm voor 3 jaar aan drankmuntjes omdat ze anders failliet waren gegaan ofzo.
En dat terwijl Jan Smeets zelf ook met Corona ligt.
Maar wat al gezegd werd inderdaad, ze zitten natuurlijk in een periode dat officieel nog niks is verboden.
Mijn collega hoest en niest af en toe, maar volgens hem is hij niet verkouden. “Vrijdag waren de symptomen een stuk erger”
Kan ook hooikoorts zijn natuurlijk, maar daar is hij eigenlijk niet bekend mee.
Ik zit gelukkig ver genoeg weg van hem, maar geloof dat ik maar niet met hem ga lunchen.
Mijn vriend heeft trouwens ook een loopneus en gaat gewoon naar zn werk
En @Kusjessoldaat
Ik geloof dat hier in NL door het RIVM werd gezegd dat als je je klachten herkende als hooikoorts zoals je dat ieder jaar hebt, je wel gewoon “alles” mag blijven doen. Dat is nu dan aangepast, maar nog steeds niet heel duidelijk. Hij hoest nog niet veel, maar toch wel een beetje.
Voel me er ook niet helemaal prettig bij.
Dat is echt nog ver weg. Twee maanden geleden wisten we ook nog niet sta Corona hier echt groot zou worden.
Nu naar je werk moeten, is wel echt een ding,
geloof ik, voor sommige mensen. Mijn vriend heeft allerlei werknemers die gewoon niet meer komen. Zijn niet ziek, willen geen vakantie of onbetaald verlof nemen, maar zijn bang. Dat werkt toch niet. Hij heeft er in ieder geval goed de pest in. Thuiswerken is geen optie voor hen. Lekker dan.
Het voelt ook wel een beetje gek om naar je werk te gaan, terwijl het grootste deel van NL thuisblijft.
Niet dat dat hun gedrag goedpraat, daar zou je over in gesprek moeten gaan, maar het geeft mijzelf af en toe ook een raar gevoel.
Gelukkig zijn wij vandaag eindelijk voorzien van desinfecterende doekjes en handgel.
Hij vindt het zelf ook vervelend hoor. Dat het zo moet. Maar kan me voorstellen dat zoiets binnen meer bedrijven speelt. Super lastige situatie.
Ja, bij ons ook inderdaad. En nog lastiger roepen nu dat het heus wel veilig als hun leidinggevende zelf thuis zit met corona.
Echt tientallen mensen die gewoon niet komen.
Pff ik blijf het vermoeiend vinden hoe mijn werkgever n.b. een ouderenzorgorganisatie vasthoudt aan: ‘als je zelf geen klachten hebt, kun je het virus niet overdragen.’
Ik ben benieuwd of ze de 4daagse laten doorgaan. Eind april laten ze daar meer over weten en ze zeggen in hun mail: Het zou een mooi statement zijn na een lastige periode in Nederland en de rest van de wereld.
Vraag me af of dat realistisch is, er lopen 40.000 mensen mee ofzo
De paashaas en de tandenfee behoren tot de ‘vitale beroepen’ en werken dus gewoon door in coronatijd. Dat heeft premier Jacinda Ardern van Nieuw-Zeeland maandagavond beloofd tijdens een persconferentie.
Ik vind haar sowieso een toffe vrouw.
Dat zou echt achterlijk zijn als dat doorgaat. Er komen daar voor heinde en verre mensen op af. En niet het wandelen alleen, maar alle commotie er omheen dan… Maar denk on dezelfde reden als grote evenementen na 1 juni, zullen ze het nog wel even laten sudderen.
Yep wij zitten met hetzelfde probleem, alleen komt ons personeel gelukkig nog wel, maar blijkbaar kan je er niet veel aan doen wanneer ze niet meer zouden willen komen. Het is als bedrijf gewoon heel moeilijk in te schatten wanneer je nou precies het beste dicht zou kunnen gaan, want dat is ook eigenlijk je enige optie als thuiswerken geen optie is.
Ik vind het ook wel echt dubbel want ik ken een aantal bedrijven waar de normale werkzaamheden zo goed als stil liggen en het personeel moet komen om op te ruimen of te archiveren. Aan de ene kant vind ik dat dus totaal niet belangrijk nu, aan de andere kant snap ik dat je dat als werkgever vraagt zolang je iemand moet doorbetalen en er niet thuisgewerkt kan worden. Naar je werk gaan als je niet kunt thuiswerken is ook niet tegen de regels, toch?
Dicht kunnen ze sowieso niet. Want ze repareren en checken medische apparatuur die oa in ziekenhuizen wordt gebruikt. Is redelijk belangrijk op dit moment Weet even niet meer wat voor zaak je hebt. Maar loont het wel nog de moeite om nu open te zijn?
Oh, dat vind ik wel een andere kwestie, als je zo’n belangrijke functie hebt. Dan vind ik het wel raar dat mensen gewoon thuisblijven, want dan heb je toch wel een morele/sociale verplichting.
Ha Ha Ha
Aangezien meer dan de helft (gechargeerd natuurlijk) van die deelnemers risicogroep is verwacht ik niet dat ze het door kunnen laten gaan
Of alleen voor 50-minners? Dat zou wel een stuk lekkerder lopen
Voor de mensen die thuis werken. Vergeet niet dat het bijna 2e paasdag is. Ga dus niet uit automatisme aan het werk