Ik vond het niet zo eenduidig dus misschien moet ik deze tijd gebruiken voor een extra lesje begrijpend lezen.
Ik ben benieuwd of er over 2 weken weer een piek is. Omdat ik toch wel veel bezoek zie om mij heen.
Jeetje wat lelijk zeg om nu over docenten te gaan bitchen. Ik benijd mensen die nu moeten thuiswerken met kinderen zeker niet, maar soms slaat het zo om naar totale verontwaardiging van hoe DURFT men mij met MIJN KIND alleen te laten??? Leerkrachten doen hartstikke hun best man, digitaal lesgeven in pandemieën heb je toch ook niet op de Pabo geleerd.
Inderdaad, hier ook. Maar ook wel gezinnen die bij hun oma op raamvisite komen 1,5 meter van elkaar
Bah wat lelijk inderdaad. Kan je het mss met iemand uit je team of directie zelfs erover hebben? Niet eens per se omdat die er wat mee moeten maar omdat de persoonlijke aanval die je logischerwijs voelt er ook voor zorgt dat jullie verhouding kan veranderen.
Klinkt wat onduidelijk maar ik zou er echt wat mee doen.
(toen ik zelf voor de klas stond gingen er ook wel eens verhalen over mij of mân duo rond en dan kon ik altijd bij mân locatieleider terecht en dat hielp me ook)
Ik fietste net even een klein rondje buiten en ik ben er echt van geschrokken hoeveel mensen er buiten zijn. Veel gezinnen, maar ook veel kwetsbare ouderen lekker op de elektrische fiets naast elkaar en niet achter elkaar gaan fietsen wanneer er een tegenligger komt. Ik vind het heel wat dat er blijkbaar zoveel mensen bewust het risico opzoeken, om welke reden dan ook.
Heb daarnaast ook het idee dat veel mensen inmiddels denken âhet zal wel meevallenâ, zeker nu er ook in het nieuws te lezen is dat het aantal ziekenhuisopnames daalt. Zijn dan denk ik vooral de mensen die geen familie/kennissen in het ziekenhuis hebben liggen
Edit: werk zelf als zorgverlener dus daarom extra frustratie
Ik zie zoveel mensen op Instagram elke dag bij iemand anders in de tuin zitten. En dan trots zijn dat ze 1,5 meter afstand bewaren. Wat a. nutteloos is als je daarna toch een selfie maakt samen en b. zo zie je dus onnodig veel mensen.
En daarnaast in het echte leven, mensen die nog steeds met 2 personen naar de supermarkt moeten, kilometers gaan wandelen/fietsen op drukke plekken en een praatje maken toch net even te dichtbij. Mijn buren die ik in de tuin hoor praten dat ze sowieso eind augustus op vakantie gaan.
Vorige week was het hier nog uitgestorven op straat en nu lijkt het wel alsof er helemaal niks meer aan de hand is. Hoe moeilijk is het om je gewoon aan de regels te houden?
Mân buren hebben bezoek, ze houden wel afstand. Maar de vrouw die op bezoek is heeft zoân âStay home it could save livesâ filter op facebook :â)
WAT DOE JE HIER DAN
Als oma gaat hemelen hoeft ze nooit meer alleen te zijn!
De mensen die ik op Facebook heb met zoân filter, zijn ook degene die fotoâs plaatsen dat ze in een bos of park aan het wandelen zijn. Of naar de bollenvelden gaan
Ik volg iemand op instagram die in een ziekenhuis werkt en die post ook dat op bezoek is bij mensen en samen met iemand anders in een hangmat ligt
Ik word echt zo moe dat ik bijna een dagtaak heb aan mensen afwijzen. Niet dat ik zo veel vrienden heb, maar mensen houden gewoon niet op. âMaar we kunnen toch op ons dakterras afspreken, maar we kunnen toch dit, maar we kunnen toch dat.â
Nee, nee, nee, nee, nee.
Als je bijv. op iemands dakterras afspreekt kom je toch nog steeds in diegene zijn huis.
Daarbij zie ik mijn eigen ouders niet eens en dat vinden zij heel verdrietig dus dan vind ik het krom om wel allemaal vrienden te gaan zien.
Het kutte is dus dat iedereen doet alsof ik een of andere flauwe doos ben die moeilijk doet. Ik denk dat ik geen vrienden meer heb na corona.
Precies dit inderdaad. Echt flink teleurgesteld in mensen. âAhh pff je neemt het echt veeeeel te serieus hoor. Je kan echt wel gewoon 1x langs komen.â Ja zeker dan denkt Corona vast, ach die ene keer laat maar zitten.
Of âJoh, het zal vast allemaal wel meevallen. Ik ken nog niemand die er aan is overleden.â
Nee is goed, doei
Ik had het gevecht ook gewonnen met mijn familie om het niet samen te vieren, maar mijn zus en moeder wilden het eigenlijk echt doordrukken, en er werd ook een beetje gedaan alsof ik zo overdreven bezig was, maar ik vind het gewoon echt te eng. Ik ben wel echt blij dat mijn vader het met mij eens was. Alleen was het videobellen wel echt drama vandaag, Jezus
Wij blijven al weken thuis, alleen 1x per week boodschappen en thuis werken. En mijn schoonouders snappen niet zo goed waarom we nog afstand houden, doen nog elke dag een boodschapje, durf te wedden dat er gewoon familie op bezoekt komt. Als ze zich nou gewoon aan de richtlijnen zouden houden en de boel serieus zouden nemen dan was het misschien nog een ander verhaal geweest. Ik vind het ook niet leuk dat ze hun kleinkind moeten missen, maar we sturen elke dag filmpjes, fotoâs en facetimen een paar keer in de week. Maar dan facetimen we afgelopen week en dan wil mân schoonpa na 1 minuut weer hangen, want Homeland begint weer. Afgelopen woensdag nog een kaartje gestuurd met een lieve foto en tekst dat ze haar mist, maar dat ze nog even moeten volhouden. En dan nog staat mijn schoonvader een dag later onverwachts voor de deur. En vandaag nodigt mn schoonmoeder zichzelf uit, want ze ging een stuk fietsen en wilde dan in de tuin gaan zitten en beloofde niet aan de kleine te gaan zitten.
Ik weet niet hoelang mân vriend dit gaat volhouden, want die wil er vanaf zijn en vindt het hun eigen verantwoordelijkheid. Ik ben er he-le-maal klaar mee, maar wat als dit straks nog maanden kan gaan duren?
Ik merk ook dat mensen extreem veel vragen stellen over wat ik doe zodat ze me dan kunnen betrappen op slecht gedrag en dat dan kunnen gebruiken als argument om toch af te spreken of om zelf de regels te breken.
Ik zeg bijv. dat ik aan het borrelen was met iemand omdat ik dacht dat het wel vanzelfsprekend was dat dat virtueel was. Wordt daar in de schoonfamilieapp meteen op gereageerd met; âNOU DAT MAG NIET HOOR EN DAN KUN JE TOCH OOK HIER HEEN KOMEN.â
Een beetje dat zelfde als wanneer je vegetariĂ«r bent en zegt dat je een burger eet en mensen dan meteen reageren met; âJIJ BENT TOCH VEGA?!!â
Ik ben overigens ook niet heilig hoor. Ik heb sowieso al een keer de regels onbewust gebroken en ik doe vast ook dingen die anderen niet noodzakelijk vinden. Maar ik probeer me strikt aan alle regels te houden en afspreken gaat me gewoon te ver.
âWe wilden alleen maar een paar fotoâs maken â
Mijn oma zit dus in zoân kerkgroepje met allemaal goedgelovige oudjes, waarin echt elk doorstuurbericht wordt gedeeld. Kreeg ze dus een berichtje dat er een helikopter zou gaan overvliegen en iedereen die naakt in de tuin/op balkon lag getest zou worden vanuit de lucht. Ze gelooft het (heb haar er wel afgepraat) en ik zit echt tussen: omg dit is hilarisch en omg straks liggen er allemaal naakte oudjes in de tuin wat zielig, in.
Ze zouden daar gewoon alles af moeten sluiten, parkeerplaatsen etc. Snap niet dat dat niet allang gedaan is. Bij ons zijn alle parkeerplaatsen bij bossen al paar weken afgesloten. Zolang het open is komen mensen toch wel.