Coronavirus #4

Zoiets denk ik, heb in mn lachbui niet naar de details gevraagd. Overigens wel even gezegd dat ze de andere oudjes moet vertellen dat het nep is.

1 like

De (peet)tante en moeder van mijn man delen op feesboek alleen maar 5G-conspiracy en Jensen filmpjes :sob: Vooral die artikelen zijn echt om te huilen: bijvoorbeeld een Gerda in Brabant die Corona kreeg omdat ze langs een 5G-mast gefietst is!!

3 likes

Wat was eigenlijk de reden dat ze is getest? Ik dacht namelijk dat als het niet heel ernstig is, je niet wordt getest. Had zelf namelijk ook deze symptomen.

Dit topic (maar eigenlijk dit hele forum) is trouwens wel echt veranderd in een corona-politie. Iedereen lijkt alleen maar gefocust op wat anderen verkeerd doen.

23 likes

Verder doen we ook niks :joy:

Heb vier dagen vrij, dus zelfs geen werk om me af te leiden van ergernissen aan mensen :joy::joy:

2 likes

Die burgemeester zegt toch dat de auto’s zelfs op de weggetjes tussen de velden rijden en dat ze de auto’s gewoon in de bermen parkeren. Echt aso. Ik zou zeggen, gewoon iedereen direct een boete. Snap gewoon niet dat ze in dit soort situaties nog vriendelijk in gesprek gaan met die mensen.

4 likes

Ja ik zeur ook elke keer over m’n schoonouders
Sorry! het is toch echt zo frustrerend, zeker als je dus constant thuis zit. Ik ben muzikant en docent en zzper, en ben gewoon bang voor wat de toekomst gaat brengen met een baby en heb net een jaar geleden een huis gekocht.
Ik zit af en toe te janken van angst
en m’n schoonouders gaan gewoon op visite en lekker naar de bouwmarkt en tuincentrum.

6 likes

Dat hĂš.
Dat je zelf wel geraakt wordt op wat voor manier dan ook (financieel/gezondheid/stress/whatever), en mensen die dat niet hebben vrolijk doorgaan ofzo?

1 like

Ik begrijp je wel hoor, zo was ik eerst ook. Maar dit hele topic lijkt zo eenzijdig en alleen maar geklaag over wat anderen verkeerd doen Ipv echte updates en theorieën ed.

6 likes

Haha grappig, ik heb precies het tegenovergestelde. Vind persoonlijke verhalen juist wel interessant ipv mensen die updates delen die ik ook op een nieuwssite kan zien en waarschijnlijk al gezien heb.

4 likes

Ugh ik snap je helemaal, hier thuis precies dezelfde situatie :weary:

2 likes

Ja echt zwaaaar irritant. Begrijpt jouw vriend het ook gewoon maar heeft hij ook schijt?

Zijn vrienden zijn veelal artsen en die halen hem telkens over. Dus zijn argument is: als zij zeggen dat het kan dan zal het wel. En “het is niet verboden bij mensen op bezoek te gaan.” :unamused::unamused::unamused:

Edit: en hij vindt dat hij zich houdt aan de regel “beperk je sociale contacten” omdat hij normaal drie a vier avonden in de week met veel verschillende mensen afspreekt en het nu “maar” beperkt tot dezelfde vier gasten

Dan moeten ze het parkeren in bermen verbieden haha
 en handhaven en bekeuren. Dan blijven ze snel weg toch? Hier wel althans.

Ik kwam op Facebook dus ook een draadje tegen met reacties op een krantenartikel dat over de nieuwe CAO voor het VO ging. Daar gingen mensen ook helemaal los dat het niet gepast was dat leraren dit nu kregen. Allemaal ouders ook reageren dat zij ook maar iets extra’s moesten krijgen omdat zij thuis bezig waren met hun eigen kinderen onderwijzen. Ik vond het behoorlijk deprimerend om allemaal te lezen.

Mijn collega’s en ik hebben keihard gewerkt om de omschakeling naar online lesgeven te maken. De eerste weken waren we zeker continu bezig en vaak 7 dagen per week aan het werk. We hebben veel in ons onderwijsprogramma aan moeten passen inclusief het hele toetsbeleid. In korte tijd is het ook gelukt veel voor elkaar te krijgen, maar omdat we niet fysiek voor de klas staan denken ouders soms echt dat we weinig te doen hebben. Bij ons is de werkdruk momenteel in elk geval heel hoog en iedereen loopt over. Het maakt me dus best verdrietig dat er zo negatief wordt gedaan over leraren.

8 likes

Wat een hoop misverstand over het thuisblijven trouwens. Vriendin zit thuis, want restaurant dicht. Haar man werkt een paar uur per week thuis, maar hebben het drukker dan ooit. Kinderen thuis lesgeven, honden paar keer per dag uitlaten. Schoonmaken, boodschappen, koken en dan wordt haar schoonzus boos dat ze niet even haar hond kan uitlaten, want ‘jullie zitten beiden toch de hele dag thuis?’.

Ik zit ook thuis, werk ook echt een stuk minder, maar krijg een paar keer per week appjes van vrienden die nog wel werken: ‘en, verveel je je al?’, ‘spierpijn? Waarvan?’, ‘huh, werk, maar jullie zijn toch dicht?’.
Ik dacht ook dat ik aan het eind van de quarantaine 20 boeken uitgelezen zou hebben, 5 fotoboeken zou hebben gemaakt, het hele huis 3 keer schoongemaakt zou hebben en 5 kilo lichter zou zijn, maar denk niet dat dat gaat lukken.

Wow haha dat maakt het helemaal lastig, raar ook dat zij dat gewoon nog vinden kunnen? Ja die van mij heeft zijn vrienden al lang niet gezien, ‘zit al maaaanden thuis, word helemaal gek joh, moet toch wel kunnen en op bezoek mag toch gewoon’. Gevolg is dat ik vet chagrijnig thuis zit en hem zit te vervloeken en hij op een dakterras zit te chillen met zn matties. Ik wil ook suuuuper graag mijn vriendinnen en ouders zien maar borrelen nu telkens via FaceTime, voelt zo oneerlijk. Ik zit ook nog overspannen thuis dus SNAK echt naar mijn vertrouwde mensen om me heen te kunnen hebben. Dat maakt het extra kut.

4 likes

Maar de regels zijn er toch om te voorkomen dat er nog meer mensen ziek worden en sterven? Als iedereen dan “excuses” blijft verzinnen om wel langs te gaan en zich niet aan de regels houdt en een beetje zijn/haar eigen regels verzint, dan blijft het toch zijn doel voorbij schieten? Dus volgens mij is het juist niet context afhankelijk.

En ik zeg bewust “excuses” tussen aanhalingstekens, want ik snap dat je in jouw situatie je moeder niet alleen wilt laten zitten. En dat het pijn doet om haar zo te zien. Mijn vader zit in hetzelfde schuitje, maar ik blijf wel bij hem uit de buurt. Juist omdat ik heel bang ben dat ik hem besmet. Dus we facetimen, ik heb hem een bierpakket gestuurd en ook al een paar kaartjes. Dus zo is hij niet helemaal “alleen”.

Ik snap niet dat je het over regels hebt als er nergens is beschreven dat visite niet mag. Ik snap heel goed de keuze van @Oenkie

Zelf vind ik het echt behoorlijk grijs gebied allemaal. Ik vind dit allemaal heel onduidelijk. Ik weet dat iedereen hier behoorlijk fel is maar ik zeg heel eerlijk dat ik van veel dingen niets meer begrijp
 ik begrijp dat veel dingen niet kunnen, zelf ga ik echt niet op paas visite en beperk ik contact.
Ik vind hier dingen ook best vaag, veel mensen worden bekritiseerd door bepaalde keuzes maar als dan hier een forummer wordt opgehaald met de auto door een andere forummer om naar de ouders te gaan hoor je niemand.

16 likes

Maar er zijn hier toch heel weinig mensen die oordelen over de echt lastige situaties. Over als je het echt niet meer trekt, iemand je echt nodig heeft, je voor je werk niet anders dan naar buiten kan etc. Ik snap prima dat jij naar je moeder gaat of dat een forummer die zich steeds kutter voelt naar haar ouders toe gaat.

Ik zie om mij heen: mensen die er gezellig op uit zijn voor de paaswandeling met het hele gezin, stories waarin vriendengroepen aan het gourmetten zijn, vriendinnen die samen aan de wijn zitten, mijn buren die sinds de start van de maatregels letterlijk elke weekenddag bezoek hebben gehad, volwassen jongens die elke zonnige avond zonder afstand te houden voetbaltoernooitjes houden op het pleintje voor mijn huis, mijn tante die hoestend met de kindjes van mijn neven in de tuin zit. Dat zijn situaties die imo terecht corona-politie verdienen en die zijn echt niet context-afhankelijk. Ik zie nul reden om al dit bovenstaande te doen.

11 likes