Coronavirus #4

een vriendin van me is positief getest op corona. ze heeft tot nu toe milde klachten, hopelijk blijft het daar ook bij.
ik heb boodschappen voor haar gedaan en voor de deur neergezet. ze zei dat alleen al naar de deur lopen, die tas tillen en naar de keuken lopen al heel vermoeiend was en dat ze daar al kortademig van werd. verder de standaard dingen die je veel hoort: koorts hebben, benauwd gevoel en vermoeid zijn.

typisch wel dat ze totaal niet hoest en ook niet niest. terwijl je die dingen dus ook heel vaak voorbij ziet komen aan symptomen.

ze voelt zich redelijk oke en dat stelt me enigszins gerust omdat ik steeds alleen maar horrorverhalen lees.

Fijn om te horen, ook fijn te lezen dat het beter lijkt te gaan. Dat moet ook moed geven. Het lijkt me heel frustrerend als mensen zo egoĂŻstisch zijn, je weet de keerzijde van de medaille en je werkt je rot om iedereen zo goed mogelijk te helpen.

Mag ik ook nog heeeeel even klagen.:joy::joy:

• onze achterburen houden een BBQ met familie. Ja, Max 3 extra volwassenen uitgenodigd maar totaal wel met 10 nu want die namen kids mee.

• een rijkelui familie in te groot huis hier op de hoek, had gisteren een Lamborghini party. En hun zwembad is overvol. En ze hebben hun AirTrack baan beschikbaar gesteld Voor vriendjes en vriendinnetjes en de volwassenen staan met biertjes te kijken hoe de kids springen. Daar heeft een andere buur de politie voor gebeld, maar die kwamen niet :crazy_face:

Ik volg haar voor de irritatie/verbazing hahah

1 like

Mijn oom heeft kanker en vandaag te horen gekregen dat hij nog maar heel kort te leven heeft. Al de tweede zoon van mijn opa en oma die komt te overlijden.
Waar mijn oma aan het begin van de coronacrisis heel helder was en alles goed begreep, is ze nu heel warrig en zo ontzettend verdrietig om haar zoon. Ze begreep ook niet waarom ik niet binnen kon komen vanmiddag. Zat ze te huilen op haar stoel, het taartje te eten dat ik had langs gebracht :cry::cry:
Zo erg dat ze haar zoon waarschijnlijk nooit meer zal zien :broken_heart:

19 likes

Ik vind dit soort dingen altijd zo erg om te horen. Het is normaal al vreselijk om iemand te verliezen. En zeker om als ouder een kind te verliezen. Maar in deze tijd is het al helemaal kut.
Heel veel sterkte voor je oma en rest van de familie. Een virtuele knuffel voor jullie allemaal van mij :kissing_heart:

Een vriendin van me die alleen woont zonder buiten zat een beetje zielig te doen enzo en ze had zichzelf uitgenodigd bij ons in de tuin. Als je via de poort komt kun je zonder iets aan te raken in de tuin komen en makkelijk 1,5 meter afstand houden, dus ik vond het okĂ©. Ik zou haar dan een glas geven en flesje bier en dan na afloop dat glas in de vaatwasser zetten en m’n handen wassen. Zo had ik het bedacht. Maaaarrr blijkbaar ziet ze de hele week nog allemaal mensen en loopt gewoon met iedereen af te spreken. Als ik dĂĄt had geweten had ik haar ĂŒberhaupt niet “toegelaten”. En natuurlijk is ze ook bij ons naar de wc geweest etc. Voel me echt dom ook dat ik er in mee ben gegaan. Nu mag er sowieso niemand meer komen.

3 likes

Oo wat verdrietig moet dit zijn. Echt om dit soort dingen kan ik zelf ook wel huilen. Heel veel liefs en sterkte <3

Wat verdrietig :pensive: veel sterkte voor jullie allemaal. Wel heel lief dat je je oma een taartje hebt gebracht :smiling_face_with_three_hearts:

Een huisgenootje heeft volgens mij 3 of 4 mensen op bezoek en er komen er nog meer en zo groot is haar kamer niet. Ik durf haar nu echt niet te appen. Maar dit kan gewoon niet en het maakt me best wel kwaad.

In wat luchtiger nieuws: mijn moeder woont in een 55 plus flat en iedereen heeft een bosje bloemen van Ali B ontvangen. Ze stuurde heel trots een foto. Op Twitter zie ik dat mensen het afdoen als walgelijke media uiting, maar mijn moeder vertelde van geëmotioneerde mensen die het zo bijzonder vonden dat een vreemde aan hen dacht. Ik vind het mooi.

83 likes
niet relevant over dementerende ouderen

Haha ik moest eraan denken doordat je je opa niet echt geloofde.
Mijn vriend z’n oma zit op een gesloten afdeling met d’r exschoonzoon (die man is 75). Deze man heeft 2 kinderen met oma’s dochter. Mijn vriend is geen kind van hem. Nou toen ging m’n vriend daar dus op bezoek en die man zei toen tegen de verpleging “kijk, dat is de broer van mijn zoon”. En die verpleging keek zo naar m’n vriend van ja dementerende oude man, laat maar lullen. Terwijl het dus gewoon waar is :’).

16 likes

Ik snap de familiebanden niet helemaal, geloof ik.

9 likes

Ik heb gisteren samen met collega’s 160 bossen bloemen rondgebracht en dat was enkel onze locatie van de thuiszorg. Een hele organisatie, maar serieus een van de leukste dingen die ik in lange tijd heb mogen doen.

10 likes

Ja het is ook een beetje ingewikkeld.
De ex van m’n vriend z’n moeder zit op de gesloten dementie afdeling met m’n vriend z’n oma (die ex is dus haar exschoonzoon)

2 likes

Zo heb ik eens een volstrekt ongeloofwaardig verhaal over een boek vol ontboezemingen over BN’ers van een patiĂ«nt op de psychiatrie afgedaan als onzin, tot de ouders van de patiĂ«nt dat toch wel echt bevestigden. Dat de patiĂ«nt daarom achtervolgd werd en nu ter beveiliging was opgesloten binnen ons ‘bewaarhuis’ en dat wij de beveiligers waren klopte niet helemaal, maar het begin was wel realiteit :stuck_out_tongue:

15 likes

Ik was eens op bezoek in een verzorgingsfaciliteit voor dementerende bejaarden. En ik was aan het babbelen met een mevrouw die ik niet kende en ik vroeg haar wat ze dat weekend ging doen. Zei ze: jaaa ik ga op bezoek bij mijn moeder! Dus ik denk: nou, laat maar lullen, ik praat wel gewoon mee.

Bleek dat die vrouw pas 69 was ofzo en haar moeder leefde inderdaad nog, die was in de 90. En haar man (die was wat jonger) zou haar ophalen voor een weekendje naar die moeder.

13 likes

Haha ik ook een keer met een psychotische man die zei dat hij bij de aivd had gewerkt. Ik dacht jaja, typisch psychotenverhaal. Maar bleek ook wel echt waar.

19 likes

Even iets anders he misschien is het hier al ter sprake gekomen. Ik kijk nu Een Vandaag terug en het gaat nu over die eventuele app, hoe staan jullie daar tegenover?

Edit:
Ik sta er zelf niet afwijzend tegenover mits er verder geen verborgen sancties aan vastzitten of we black mirror taferelen krijgen.

Ik sta hier heel negatief over en zou dit ook niet zo maar zonder gevecht accepteren. Ik vind het een heel kwalijke zaak.

Dit soort data Ă©n medische gegevens hebben geen plek bij de overheid en een eventuele toekomstige overheid die heel anders kan zijn dan die nu is. Ik vind het een enge ontwikkeling.

5 likes