Nou mensen lijken echt schijt te hebben aan de regels te laatste dagen. Is die corona kliklijn er al? Er zitten sinds gisteren constant 2 groepen mensen buiten van 4/5 personen gewoon superdicht op elkaar en sowieso is het mega druk buiten en lijkt iedereen die anderhalve meter vergeten te zijn. Ondertussen zit ik braaf binnen zonder mogelijkheid om naar buiten te gaan en zie iedereen in zomeroutfits een beetje schijt hebben buiten. Ben er echt zuur om vandaag.
Ik heb precies hetzelfde! Alsof mensen denken dat het niet zo loslooptā¦ Ze durven veel meer. Ik moest boodschappen doen voor een ouder persoon, je kan zowat over de hoofden lopen in de supermarkt. Ik doe heel voorzichtig, maar anderen duidelijk niet!
@Evenveel ik tag je even, want wat jij zegt viel mij ook op.
Ik snap dat het vervelend is om niet weg te kunnen, maar sommige mensen trekken zich er echt niks van aan. Hele speeltuinen vol. Echt bizar.
Ik ben wel echt benieuwd hoe het verder gaat met deze situatie. Zeker als ik artikelen lees waarin deskundigen zeggen dat we nog minstens een jaar in de āanderhalvemetersamenlevingā leven. Dat kan nooit goed gaan. Als mensen nu al zoveel schijt hebben aan die 1,5 meter na een maand, gaan ze dat echt niet tot volgend jaar volhouden.
Nouuuuu wtf spreek net een vriendin via de app. Zegt ze doodleuk, ja geheel tegen de regels in komen morgen mijn schoonouders en schoonzus met aanhang hier eten + dag erna naar haar ouders met haar broer en zus met aanhangā¦ Ik snap dit zo niet he. Ik kan er ook gewoon geen fatsoenlijke reactie op geven behalve dat ik het mega dom vind. Echt hoe moeilijk is het nou toch.
Dit topic is meer het āWaar erger je je aan - Corona editieā topic volgens mij
Wilde zelf ook komen posten dat ik net door het centrum reed en echt bi zar veel mensen buiten zag. Het zag er echt uit als een gewone, gemiddelde zaterdag terwijl het anderhalve week geleden compleet uitgestorven was.
Over twee weken zullen we vast en zeker een tweede piek zien. De buren gaan zometeen barbecueĆ«n met opa en oma. De supermarkt is een slachtveld. Er staat een file voor de Praxis ā¦ living on the edge people.
Daar is een corona-kliklijn niet nodig
Denk het niet hoor. Het coronavirus houdt heus wel rekening met dat het nu pasen is.
Ik weet nog dat half Nederland verbaasd/verbolgen was toen men in ItaliĆ« dat laatste weekend naar familie ging. Nu zijn āwijā geen haar beter.
(Zij gingen op zijn minst waarschijnlijk wel wat beters eten dan gourmet dus eigenlijk waren ze nog net iets beter dan wij.)
Dit had ik niet zien aankomen haha.
Haha, ik erger me ook aan mensen in mijn omgeving. Maar vooral wanneer ze zeuren dat ze bijvoorbeeld niet naar hun ouders kunnen vanwege risicogroep, een week later toch gaan, daar verblijven en in de tussentijd feestjes afgaan. Tjaā¦
Het is de hele week al prachtig weer trouwens. Vind het dan wel jammer dat ik binnen zit
Bij onze supermarkt zeiden ze gewoon: je mag met zān 2en naar binnen maar wel met 2 karren. Dat is toch niet āde regels omzeilenā? Want er zijn dan nog steeds evenveel mensen binnen als dat mag volgens de regels.
Haha sorry snap niet dat iedereen zo zuur doet over stelletjes die samen boodschappen doen (tenzij er een rij staat bij de supermarkt en je dus een plekje bezet houdt terwijl je je kar niet vult, maar dat is hier nooit)
Oh, hier hoorde ik de medewerkers in de supermarkt tegen elkaar zeggen dat het niet mocht en dat degene bij de ingang daar op moest letten. Daarom dacht ik dat het niet mocht en mensen zo dus de regels omzeilen.
Het advies is toch om alleen boodschappen te doen?
Voor het aantal mensen in de supermarkt maakt het misschien niet uit, maar wel het onnodig uit huis gaan.
En dat laatste wat je noemt is hier wel.
Qua aantal maakt het misschien niet uit. Maar door samen te gaan wordt het wel drukker dan nodig, en dus moeilijker om afstand te houden. Ik heb me er wel aan geƫrgerd toen ik gister bij de Lidl kwam. Daar mogen 60 mensen met een kar naar binnen. Het lukte mij echt niet om op afstand boodschappen te doen. Dus ja, die grens van 60 is te hoog. Maar als iedereen alleen was gekomen was er geen probleem geweest.
Ik vind het sinds deze week ook steeds drukker worden in het ov. In de ochtend niet, maar als ik naar huis ga zitten er echt veel jongeren in de tram voor maar 3 haltes. En soms is afstand houden dat echt lastig. Ik zit bijna een uur in de tram en heb geen enkele andere mogelijkheid om naar werk te gaan. En dan baal ik wel echt van de giebelende pubers die in groepjes instappen voor maar een paar haltes.
Ik zeg niet dat ik corona overheb voor een tafel vol Italiaanse huisgemaakte pasta en pizza. Maar ik zeg het ook niet-niet.
Ja dat snap ik wel!
Ik vind het efficiĆ«nter om samen te gaan omdat we dan de boodschappen op kunnen delen. Maar wij gaan wel alleen om 08:00 ās ochtends en nooit op de drukke momenten, dat scheelt wel
Als we ons nu eens allemaal deden focussen op onze āwellbeingā, is dat virus zo we wereld uit!! #highvibrations #lawofattraction
Ik volg haar ook op instagram en ben altijd enorm verbaasd over dit soort uitspraken. Zo zegt ze ook van alles over haar zwangerschap.
Ja, ik ken haar een beetje vaag maar ben zo klaar met dit zweverige gedoe. Tijd om te ontvolgen
Omdat mensen alleen aan zichzelf denken.
Hoe gaat het met je?