Ik heb er ook over gelezen en tis dus wel in Nederland, en ze willen dus, wat @Flamoes al zei, dat mensen in studentenhuizen idd ook 1,5 meter afstand houden omdat het geen gezinssituatie is.
Ik zou echt de boel barricaderen, ik vind het zo veels te ver gaan.
Ik las het ook over Uilenstede, ik weet niet of je wel eens in zoân unit geweest bent, maar dan moet je haast een vaste looprichting door de gangen en een intercomsysteem installeren om te voorkomen dat je elkaar tegen het lijf loopt. âHuisgenoot 1 begint om 15.30 met avondeten koken, dat betekent voor jou, huisgenoot 17, helaas dat jij vandaag om 0.00 mag beginnen met koken. Het plasrooster begint om 6.00 bij huisgenoot 1, dus huisgenoot 17 moet het maar ophouden tot 10.30, niet langer dan 15 minuten poepen graagâ
Haha ja exact. Ik ben daar nooit geweest maar wel bij een vriendin in gelijksoortig complex.
Die trouwens met het huis supergoede regels hebben opgesteld, ze zien echt enkel elkaar en bij de eerste symptomen gaat diegene op zân kamer in quarantaine. Ik lees ook van veel studentenhuizen dat ze zulke regels hebben opgesteld met elkaar.
Toen ik gisteren even uit mijn bubbel kwam, om boodschappen te doen en wat pakketjes weg te brengen, leek het wel of ik in een wereld zonder Corona terechtkwam. Families die met 6 man ijsjes staan te eten op de stoep, mensen die elkaar tegenkomen en heel dicht bij elkaar een praatje maken, mensen die tegen je aanbotsen, groepen fietsers. Het enige waaraan ik het merkte was het winkelpersoneel zelf en die hesjes, maar verder leek het een doodgewone vrijdag waarop de zon schijnt. Ik was echt stomverbaasd. En heb daarna tig keer mijn handen gewassen en kleren in de was gegooid. Nu ga ik voorlopig de bewoonde wereld niet meer in.
Die regel van 3 is te veel geldt alleen als de mensen geen 1,5 meter afstand houden. Volgens de verordening in ieder geval. Dus met twee mensen mag je naast elkaar lopen zonder dat je een boete kan krijgen. Ik denk dat ze dat zo hebben gedaan zodat ze niet alle stellen eerst hoeven te vragen of ze samenwonen of niet. En met een groepje zijn mag je ook als je afstand houdt.
In een park hier in de buurt is het ook echt alsof corona niet bestaat. Mensen die weer in groepen aan het sporten zijn, hangjeugd. Allemaal mensen op de schommel en eromheen zonder afstand. Er rijdt wel regelmatig politie. Maar het lijkt alsof die er dan net niet is als er groepjes zijn (maar goed dat zal wel gewoon zo lijken)
Heel de facebookgroep van mijn stad staat ook vol met âWaar zijn de ouders van deze studenten?!â âWaarom gaan deze studenten niet naar huis?!â
Ik vind dat zo raar. Zelfs als je een student bent die normaal gesproken ieder weekend naar zijn of haar ouders gaat dan is je eigen huis toch alsnog je huis. Veel zullen ook wel bewust niet naar hun ouders gaan en sommigen kunnen daar misschien niet eens terecht.
Jaa ik word zo boos van mensen die denken dat studenten allemaal nog kinderen zijn die eigenlijk bij hun ouders horen te wonen.
Nee dat is niet zo, en iedereen die zich veiliger voelt/veiliger zit in zn ouderlijk huis zit op dit moment al daar.
Yess net voor de 1e keer ruzie gemaakt in de supermarkt. Een man moest precies achter mij zijn voor halve liters bier en kon niet even wachten
Ja, iedereen die ik ken gaat juist niet naar zijn/haar ouders omdat dat weer extra risico is (met het OV gaan) + de ouders vaak al wat ouder zijn en tegen de 70 lopen.
echt bizar. Als je samen een keuken en douche/toilet deelt ben je toch gewoon een huishouden. Of is nu de regel dat je ook een gezamenlijke rekening moet hebben ofzo? Slaat echt absoluut nergens op.
Ik heb ook al eerder ruzie gehad in de supermarkt, ook bij het bier schap omdat dat blijkbaar niet 10 seconde kon wachten.
Ik las net dit op de nos! Dit klinkt als best voorzichtig goed nieuws! Hoop echt dat het klopt en werkt.
Ik was net na twee weken weer eens boodschappen doen en er waren meerdere stellen die âheel slimâ met twee karretjes achter elkaar boodschappen gingen doen, zodat ze tĂłch met zân tweeĂ«n de winkel in konden. Daarbij was er dus Ă©Ă©n karretje leeg en liepen ze samen door de winkel het andere karretje te vullen. Ik hoorde het personeel er ook al tegen elkaar over zeggen dat ze daar goed op moesten letten, maar hoe sneu is het om zo de regels te omzeilen. Je zou maar alleen boodschappen moeten doenâŠ
Hmm mijn moeder was 2,5e dag koortsvrij en moest vanochtend weer werken (in de zorg) maar nu is ze toch weer thuisgekomen met 38,5 dus begint de riedel weer van vooraf aan
Ik heb al twee keer nekhijgers meegemaakt en ik durf er steeds niets van te zeggen. Dan ben ik bijv. netjes met 1.5m voor/naast me aan het wachten op iets in een rij, blijkt iemand zich pal achter me opgesteld te hebbenâŠ
Nou oma heeft vandaag toch nog een beetje afscheid kunnen nemen. Ik heb gisteren met het verzorgingshuis gebeld en geregeld dat we er via Skype âbij konden zijnâ. Dus zo heeft oma nog een uurtje met haar vriendin kunnen praten. Ze hebben lekker grapjes gemaakt en afgesproken dat ze nu opa gezelschap gaat houden. Haar dochter deed vanuit Canada ook mee via Skype. Om 13.00 uur hebben ze het middel ingespoten en is ze rustig ingeslapen. Ondanks alle maatregelen is het toch nog een mooi afscheid geworden. Zo blij dat dit allemaal mogelijk was.
Wat ontzettend fijn en mooi dat het zo kon, en wat lief en waardevol dat je dit voor haar hebt gedaan!
Fijn dat onder meer de digitale middelen ervoor hebben gezorgd dat ze nog op een fijne manier afscheid heeft kunnen nemen van haar dierbaren. Dat ze haar man weer in haar armen heeft mogen sluiten .
Ik heb ook bijna iedere keer in de supermarkt wel van die ergernissen en kies er meestal voor om mijn mond te houden. Ik kan er niet niet-boos iets van zeggen dus het wordt sowieso ruzie en daar word ik zelf ook niet blijer van. Maar vandaag luchtte het wel op dus ik zou het toch eens proberen als ik jou was haha