Coronavirus #4

Ik zie bij de helft geannuleerd staan. Dus valt nog best mee (helaas).
Ter info. KLM vervoert 5% van totaal aantal passagiers vergeleken met normaal.

Al wordt er nu veel meer vracht gevlogen. Denk aan medisch apparatuur e.d.

1 like

Eet meer friet en blijf bloemen kopen

Dat is toch gewoon poëzie! Ik voel me beetje beter dankzij deze oproep - dit kan ik

33 likes

Thank you for your service!

4 likes

Ik liep dus net langs het centraal station in de stad waar ik woon en achter het station heb je allemaal bankjes staan en nog tafels met stoelen van de foodhallen die dicht zijn nu. Maar my god de hoeveelheid mensen die daar in de zon aan het werk was op een laptop met hun coffee to go van de appie op het station. Ik wist echt even niet wat ik ervan moest denken. Maar toen liep ik door en zat er een stelletje van allebei rond de 15 elkaar compleet af te lebberen op een bankje. Hebben deze mensen Corona gemist allemaal ofzo?

Bedankt voor dit artikel! Had al geen zin om te koken, dus frietjes zijn nu erg verantwoord :fries::heart_eyes:

3 likes

Vraag me dan af hoe het zit met kleding passen en anderen besmetten. Kan wel leuk 1,5 meter afstand houden en vervolgens een jurkje passen en die terughangen, maar wat doet dat voor de volgende persoon die dat zelfde jurkje zo uit het rek grist?

Ik heb maandag mcdonalds frietjes gegeten /ihadonejob

1 like

Bel de kliklijn!!!

Nou vind ik echt niet kunnen in deze Corona tijd :crazy_face:
Ik ga meteen de flikken bellen.

Oh hahaha oeps

1 like

Zij hebben corona gemist misschien maar 'rona gaat hen niet missen

6 likes

Heb jij soms ook het gevoel dat Corona alleen op dit forum bestaat?

(als in: het lijkt soms wel of alleen mensen hier zich aan de regels houden en de mensen op straat/in je omgeving de memo hebben gemist)

• Ja, soms
  • Ja, geregeld
  • Nee

0 stemmers

Ik zit terug te lezen in dit topic. Hebben die mensen/studenten een boete gekregen omdat ze samen buiten waren? Waarom zijn ze volgens die verordening geen huisgenoten/niet hetzelfde huishouden?

Ja klopt!

Volgens de verordening alleen: ‘de niet van tafel of bed gescheiden echtgenoot, geregistreerde partner of andere levensgezel en ouders, grootouders en kinderen.’

Een aantal mensen heeft een boete gehad omdat ze met hun huisgenoten op straat geen 1,5 meter afstand hielden, maar vanavond heeft een aantal studentencomplexen* een e-mail gekregen dat het OM toestemming heeft gegeven dat de politie huizen mag binnentreden en mag handhaven. Mensen kunnen in mijn gemeente dus beboet worden en een strafblad krijgen omdat ze met huh huisgenoten staan te koken.

Naar mijn mening is het echt een beetje studentje pesten geworden.

*Dit zijn overigens complexen waar je met meer dan 10 mensen op een gang woont, een keuken en een woonkamer en soms een badkamer deelt.

1 like

Huh dat is heel raar. Was het niet met de bedoeling om visite (zoals vriendjes en vriendinnetjes) die ook in dat huis zijn te kunnen opsporen/weren?

1 like

Nope. Zo staat het althans niet in de e-mail. 1,5 meter ook met huisgenoten, ook binnenshuis, anders een boete. Dat staat er.*

Veel studentenhuizen hier zijn overigens al in zelfquarantaine gegaan omdat ze al met zo veel wonen en geen risico willen nemen.

*oh de meer dan twee is te veel regel geldt ook binnenshuis staat er.

1 like

Pfff jezus wat een gelul.

1 like

Bizar, beide delen. Voelt idd meer als studenten pakken dan zinvolle acties. Ook echt dat het OM toestemming heeft gegeven huizen binnen te treden, vind dat echt politiestaat en ook huisvredebreuk. Wat is daaraan voorafgegaan dat de politie nu zo loopholes zoekt en toepast.

Bij ons staat trouwens in de verordening hetzelfde, vraag me af of er ook regio’s zijn waar huisgenoten:studentenhuizen wel specifiek genoemd worden.

5 likes

Wow wtf idd. Dit lijkt me echt niet de bedoeling. Dit is echt niet normaal hoor krijg er een beetje de kriebels van.

2 likes

Nee precies! De krapte en hoge prijzen op de huizenmarkt zorgen er nou eenmaal voor dat er vaak meerdere mensen in 1 huis wonen, daar kunnen studenten toch niks aan doen? Sterker nog zij zijn juist de groep die vaak niet anders kunnen. Nee, niet ok hoor dit.

1 like