Coronavirus #4

Vind dit wel interessant. Eerst werd er volgensmij nog niet echt een vergelijking gemaakt met de normale aantallen rond deze periode.

5 likes

Hahaha net als die verslaggever in Barcelona die rondjes ging fietsen op z’n dakterras :joy::joy:

Ik ben het hier trouwens helemaal mee eens, maar als ik hier over nadenk en jij denkt hier over na dan kan het zijn dat wij andere dingen belangrijk vinden en dan heeft het dus geen zin om daar over te kibbelen of elkaar daar over te veroordelen vind ik, terwijl ik dat wel veel zie gebeuren hier en in real life. (Tenzij iemand dus echt dingen gaat doen die duidelijk tegen de regels zijn, dan kun je er uiteraard wat van zeggen.)

2 likes

Zit even na te denken over die boetes die worden uitgedeeld. Het gaat hierbij om het overtreden van een noodverordening en volgens mij is dat geregeld in het wetboek van strafrecht. Dat zou dus betekenen dat je dan ook een strafblad hebt toch? Dus de mensen die nu laconiek de regels overtreden alsof een snelheidsovertreding is, merken hier echt nog wel de gevolgen van.

Ik zit even met mezelf in de knoop. Morgen gaat de beste vriendin van mijn oma dus euthanasie plegen. Oma kan geen afscheid nemen, waarschijnlijk niet naar de begrafenis en is morgen ook helemaal alleen. Ik wil zo graag langsgaan zodat ze niet alleen is. Alleen is het gewoon niet verstandig. Maar ik kan haar toch niet alleen laten als iemand waar ze al zestig jaar mee bevriend is sterft? Telefonisch voelt zo nutteloos maar geen idee wat ik anders moet.

Oh wat naar voor je oma :frowning_face: Kun je niet een bloemetje langs brengen (voor de deur leggen) of skypen?

Oooh ik dacht dat het om Pasen vieren an sich ging, dan snap ik je

Skypen kan ze helaas niet. Al ga ik wel nog een poging doen dat uitgelegd te krijgen. En ik woon te ver weg om eventjes langs te rijden maar ga wel sowieso een bosje laten bezorgen. Het voelt gewoon zo mega kut dat ik haar niet kan knuffelen nu. Die vriendin is ook mijn hele leven een soort surrogaat oma voor mij geweest en ik kan nu helemaal niks doen. Eerste keer dat ik echt goed baal van alle maatregelen.

Ons land heeft ons nodig!!!

57 likes

Hoe woont zij? Kun je niet voor haar raam gaan staan en dan even kletsen en haar “knuffelen”? Iets te eten voor haar meenemen.

2 likes

Een noodverordening wordt uitgevaardigd door de burgemeester, dus dan zou het gaan om een bestuursrechtelijke boete neem ik aan

Uiteindelijk is het terug te voeren op het vieren van de seizoenen, dus dan kun je er gewoon aan meedoen zonder een religieus motief.
De kerstboom staat voor het enige groen midden in de winter, als lichtpuntje in het donker en dat we weer richting langere dagen gaan. De eieren met pasen staan voor het nieuwe leven dat nu weer tot bloei komt.

6 likes

@Sensatie

4 likes

Ze woont nog in haar eigen huis dus dat kan wel ja! Twijfelde eerst omdat het toch wel twee uur rijden is. Maarja, wat heb ik verder te doen nu? Helemaal niks. Hm ook een betegelde voortuin dus kan daar eigenlijk prima een stoel neerzetten. Oke komt goed. Ik ga iets samenstellen.

21 likes

Ja deze heidense feesten koppelen aan religie was toch ooit bedacht door de katholieken (?) om alle niet-gelovigen onboard te krijgen? Jezus is toch ook niet eens geboren met kerst, dat is ook gewoon aan elkaar gekoppeld later haha. En nu vinden we het allemaal religieuze feestdagen

10 likes

Aha, ik leer nog eens wat!

1 like

Net boodschappen gedaan bij een AH XL waar op een Kruidvat, big bazaar en Blokker etc zit en anders zou het echt zooooo druk zijn met Duitsers en ik zag gewoon bijna geen een Duits kenteken! Ook in de winkel was het super rustig. Alsof het maandagochtend was. Heb dus alles kunnen kopen wat ik moest hebben.

2 likes

Je kan niet anders, want :heart: Vleminckx :heart: in de Voetboogstraat is dicht :sweat: Als die het straks ook niet overleven dan steek ik iets in de fik

Edit OH LOL is die bij Tuschinski nu de friettent van Lil??? Ik had geen idee hahahaha

5 likes

Ik vind het zĂł frustrerend en moeilijk dat veel mensen in mijn omgeving gewoon bij familie en vrienden op bezoek gaan, verjaardagen vieren (wel beperkt, maar nog steeds) en dat ik zo voorzichtig doe. Het voelt gewoon alsof ik het voor niets doe. Ik mis mijn ouders super erg en ik wil ze graag zien, maar vooral voor hun veiligheid doe ik dat niet, maar doordat iedereen maar lekker door blijft gaan, voelt het alsof het niet meer uitmaakt wat ik doe.

3 likes

Waar mensen ook vooral op moeten letten is dat de noodverordening van de gemeente strenger kan zijn dan de maatregelen van het RIVM. In mijn gemeente hebben meerdere mensen een boete gekregen omdat volgens de noodverordening hier ‘gewone huisgenoten’ (bijv. studenten) niet onder ‘hetzelfde huishouden’ vallen.
Ik zou iedereen dus aanraden de noodverordening van zijn of haar gemeente goed te lezen.