Coronavirus #4

Bij ons komen ze gewoon. Vorig weekend ben ik wel thuisgebleven dus alleen naar mn vriend. Dit weekend ben ik er 1 dag omdat er 1 jarig is.

In principe gaan de normale regelingen door, zij wil ze liever nu nog meer weg omdat ze t zwaar vindt.

Ik had een website gezien, zoek m even voor je.

1 like

Dank je! Ga zo even lezen op die website! Heb bij ons wel het idee dat zijn ex altijd alles wel aangrijpt om de kinderen thuis te houden en nu is dat wel makkelijk natuurlijk. Het is moeilijk om er tegen in te gaan als zij komt met dat zij klachten heeft of hun oma waar ze nog gespeeld hebben

Maar beter neemt iedereen, die het kan missen, zijn verlies.

5 likes

Maar wordt dat dan net als carnaval halfbakken traditiegetrouw gevierd dan oid? Ik dacht dat pasen een christelijke viering was?

Ik vrees vooral voor musea. Zag nu al mensen vragen of hun museumjaarkaart verlengd kon worden doordat er nu geen gebruik gemaakt van kan worden. Pf dan ga je straks wat vaker.

4 likes

Wij hadden vroeger net als Kerst een paasontbijt en gingen met het gezin fietsen/spelletjes doen. Hetzelfde als onze kerst. Ik vond Pasen altijd leuker want vaak lekker weer (hoewel ik me ook een witte Pasen kan herinneren). Wij waren niet gelovig trouwens. Maar dat is in NL toch de meerderheid niet en die vieren ook Kerst?

2 likes

Klopt, maar het is toch juist wel vanuit religie dat die tradities er zijn? We zijn inmiddels gewoon een geseculariseerd land maar kiezen dan wat we wel en niet doen ofzo?

Jullie paasochtenden klinken gezellig!

Ja klopt, het was ooit vanuit religie maar sommige dingen zijn blijven plakken. En het ene feest (kerst) wijdverbreider dan Pasen, maar alsnog heeft het dezelfde oorsprong.
Ik had dus ook vriendinnen die bijvoorbeeld lekker ontbeten maar verder een dag als andere dagen. Bij ons was het een soort familieding. Heb het ook nog jaren gemist :’) (ik vind kerst stom maar bij Pasen dus leukere herinneringen)

1 like

Hier gaan ze gewoon naar mijn ex, hij heeft er net zoveel recht op als ik. Ze gaan ook naar school toe overigens
Echt super sneu voor je vriend :frowning:

2 likes

Nou dit vind ik dus echt asociaal, wel de vader de kinderen ontnemen maar wel zelf naar oma gaan. Lijkt mij eerder dat je oma skipt in dit hele verhaal.

16 likes

Ja ik ken de struggles.
Ze hoeven niet naar oma, als ze naar oma kunnen, kunnen ze ook naar jullie.

Het blijft lastig maar even buiten spelen met ze lijkt me gevaarlijker dan binnen wat doen.

Oh, ik houdddd van kerst! :heart: Pasen is hier dan weer niet zo’n ding. Ik ga van beiden wel een dingetje maken met mijn eigen gezin, later.

Maar ik heb sws heel veel plannen om leuke dagen te gaan hebben met een hypothetisch gezin :joy: Sowieso kerst. De rest zie ik dan wel.

Mijn familie is wel gelovig, maar ik praktiseer niet, dus ik zie de waarde dan ook niet om het social distancen te verbreken speciaal om samen een eitje te kunnen eten… :sweat_smile:

Huh hoezo snap je niet dat mensen Pasen vieren en vier je wel kerst?

1 like

Maar dat is wat ik bedoelde met dat veel mensen niet geloven en toch ook Kerst vieren. Dat kan dus bij een ander gezin/persoon ook voor Pasen gelden.
Ik praktiseer helemaal niks maar stop me over het algemeen wel vol met kerststol en zondag mogelijk ook met paasstol. Met spijs.

4 likes

Ah ja, warrig verhaal maar meer in de zin van: waarom is dat opeens een ding terwijl je moet social distancen als het gewoon samen ontbijten is?

Ik zou voor kerst bijvoorbeeld ook thuisblijven als het tot zo lang duurt.

24 likes

Mijn moeder die wil de hele tijd Pasen dit weekend met z’n allen vieren, en mijn zus die lijkt het ermee eens te zijn en alles overboord ervoor te willen gooien, maar ik vind het echt veeeels te link. Ik werd ook echt boos op mijn zus en moeder hierover. Ik snap gewoon niet dat ze bereid zijn dat risico te nemen? Mijn vader is zo kwetsbaar dat hij dat virus gewoon niet gaat overleven, en mijn moeder mist een nier en slikt hart medicatie, dus zij is ook een enorme risico groep.

Verder zien mijn zus en ik nog de hele dag mensen in de winkel, en heeft mijn zus een kleine van drie jaar oud die zich geheid niet aan die 1.5 meter gaat houden een hele dag. We zouden dan samen komen met 7 mensen eigenlijk en ik vind dat gewoon zo onnodig link en dom ook eigenlijk. Maar mijn zus lijkt dan gewoon alle rationaliteit overboord te gooien, onder het mom van ach houden we toch gewoon afstand? Terwijl ik echt een miljoen beren op de weg zie van hoe dat fout kan gaan.

Mijn zus beweert ook dat haar kind heus wel afstand houdt, maar wtf…dat weet je toch niet?! Ook heeft mijn moeder een grote hond die geheid iedereen aan zou kunnen raken. Nee hoor, mij niet gezien. Ik vind het doodeng, maar mijn vader is natuurlijk al zo ziek, dus tegelijkertijd wil je er voor hem zijn en tijd met hem doorbrengen. Ik haat deze situatie zo ontzettend erg. Mijn moeder blijft er dan ook telkens op hameren, omdat ze dat wil voor mijn vader, maar nu belde ik laatst mijn vader erover, zegt hij:‘Neeee! Niet doen hoor veels te link!’ :joy: Dan vraag ik me echt af of mijn moeder dit wel voor mijn vader doet allemaal als ze het blijkbaar nogeneens met hem heeft besproken?

2 likes

Ja, noodzakelijk is ook een lastige benaming, maar toch voelt voor mij een stukje (misschien iets verder) lopen omdat je even wat frisse lucht wil heel anders dan naar een schoenenwinkel of kledingwinkel gaan. Het zag er gewoon zo ‘gezellig we kunnen weer lekker winkelen’ uit. Plus het feit dat het me in zo’n winkel een stúk lastiger lijkt om daadwerkelijk 1,5 meter afstand te houden dan ergens buiten.

1 like

Ik word zoooo boos om dat item op het journaal net over Duitsers/Belgen die toch niet-noodzakelijke reizen naar Nederland willen maken. Vraagt iemand van de marechaussee in het Engels aan een Duitse man waar hij heen gaat. Antwoordt die man in het Duits (zo typisch :roll_eyes:) dat hij naar z’n chalet in Roermond wil :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes: echt ga weg

Ik moet zo nog boodschappen doen, woon erg dicht bij de Duitse grens en normaal zou het centrum echt helemaal overladen zijn met Duitsers op Goede Vrijdag. Ben benieuwd hoe het nu is

3 likes

Even heel kinderachtig maar verse dingen uit de koelkast of dingen uit de vriezer eten is ook niet noodzakelijk hè. In principe kun je vrij lang overleven op rijst.
Natuurlijk gaat niemand dat doen en dat snap ik ook, maar ik hoop wel dat mensen hiermee begrijpen dat noodzakelijk een heel vaag begrip is en dat het daarom logisch is dat niet iedereen alles perfect doet in de ogen van anderen.

*Ik wil hiermee dus helemaal niet mensen veroordelen die wekelijks of zelfs vaker naar de supermarkt gaan. In tegendeel juist. Ik wil hiermee zeggen dat vrij weinig onder ‘noodzakelijk’ valt, dat het een vaag begrip is en dat we bijna allemaal dingen doen die niet strikt noodzakelijk zijn. Ik hoop dat als mensen dat beseffen ze wat milder zijn naar anderen.

We weten natuurlijk allemaal dat een gezellig shopmiddagje, een feestje of een bbq bij de buren er nu niet in zit maar als iemand een uur gaat wandelen op 1,5 meter afstand van anderen en een ander heeft daar commentaar op omdat het niet noodzakelijk is (wat zeker wel gebeurt in dit topic) dan moet ik hier wel aan denken. Want de één beschouwt brood en groenten noodzakelijk, de ander een dagelijkse wandeling van 1,5 uur maar als je het woord ‘noodzakelijk’ strikt volgens de letter bekijkt is het dat beiden niet. Dus geef elkaar gewoon ook een beetje spreekwoordelijke ruimte.

17 likes