Mijn moeder die wil de hele tijd Pasen dit weekend met z’n allen vieren, en mijn zus die lijkt het ermee eens te zijn en alles overboord ervoor te willen gooien, maar ik vind het echt veeeels te link. Ik werd ook echt boos op mijn zus en moeder hierover. Ik snap gewoon niet dat ze bereid zijn dat risico te nemen? Mijn vader is zo kwetsbaar dat hij dat virus gewoon niet gaat overleven, en mijn moeder mist een nier en slikt hart medicatie, dus zij is ook een enorme risico groep.
Verder zien mijn zus en ik nog de hele dag mensen in de winkel, en heeft mijn zus een kleine van drie jaar oud die zich geheid niet aan die 1.5 meter gaat houden een hele dag. We zouden dan samen komen met 7 mensen eigenlijk en ik vind dat gewoon zo onnodig link en dom ook eigenlijk. Maar mijn zus lijkt dan gewoon alle rationaliteit overboord te gooien, onder het mom van ach houden we toch gewoon afstand? Terwijl ik echt een miljoen beren op de weg zie van hoe dat fout kan gaan.
Mijn zus beweert ook dat haar kind heus wel afstand houdt, maar wtf…dat weet je toch niet?! Ook heeft mijn moeder een grote hond die geheid iedereen aan zou kunnen raken. Nee hoor, mij niet gezien. Ik vind het doodeng, maar mijn vader is natuurlijk al zo ziek, dus tegelijkertijd wil je er voor hem zijn en tijd met hem doorbrengen. Ik haat deze situatie zo ontzettend erg. Mijn moeder blijft er dan ook telkens op hameren, omdat ze dat wil voor mijn vader, maar nu belde ik laatst mijn vader erover, zegt hij:‘Neeee! Niet doen hoor veels te link!’ Dan vraag ik me echt af of mijn moeder dit wel voor mijn vader doet allemaal als ze het blijkbaar nogeneens met hem heeft besproken?