Coronavirus #4

Denk wel dat ze in een keer failliet zijn, als je zelf alles aflasten. Alleen al de kaartverkoop van pinkpop, lowlands en nort sea jazz levert al tientallen miljoenen op, die je dan terug moet betalen.

Een tickethouder zal wel onderaan de lijst van schuldeisers staan. Ik verwacht in ieder geval dat artiesten, locaties (inclusief podia geluid etc), eventmanagers ed bovenaan staan en dat je als tickethouder er niet vanuit kan gaan dat je alles terug gaat krijgen. Denk dat het een constructie wordt dat je kaartje volgend jaar nog geldig is.

2 likes

Gisteren bij RTL nieuws was een stukje over dat bedrijven zich alvast gaan voorbereiden op ā€˜het nieuwe normaal: de anderhalve meter samenlevingā€™. En dan zag je dus winkels die weer open gingen, maar dan dus met aangepaste maatregelen. Maar het waren dus winkels zoals Van Haren en een kledingboetiekje. Ik snap dat die ook niet failliet willen gaan, maar voelt toch raar. Het advies is, ga alleen voor noodzakelijke dingen naar buiten, en dan zie je allemaal mensen daar lekker laarzen shoppen bij Van Haren :face_with_raised_eyebrow:

https://www.ad.nl/binnenland/een-op-de-zes-mensen-gaat-gewoon-op-bezoek-met-pasen-ondanks-coronaregels-br~a678ea23/

:sweat_smile:

1 like

Heel veel van dat soort winkels zijn niet eens gesloten geweest toch. Snap wel dat ze openblijven zolang de overheid niet zegt dat ze dicht moeten, want dan maken ze waarschijnlijk geen aanspraak op hun verzekering. Maar ja tegenstrijdig is het wel ja.

2 likes

Ik verbaas mij ook elke keer dat Pasen dus echt een ding is. Wij doen er echt nooit wat aan.

17 likes

Het hoeft niet zo te zijn dat die schuldeisers hoger staan dan tickethouders. In principe zijn het allemaal concurrent-schuldeisers en die krijgen bij faillissement meestal een paar procent van hun schuld terugbetaald. Vaak gaat het meeste naar de bank vanwege pand- en hypotheekrechten. Belastingdienst heeft ook voorrang, net zoals werknemers.

2 likes

Pff ik kreeg tranen en kippenvel van het drone filmpje van rotterdam

Eigenlijk is bijna niets noodzakelijk. Je zou het gemakkelijk kunnen redden om 1x per maand naar de supermarkt te gaan, zelfs zonder mega te hamsteren. (Tenzij je een gezin hebt dan.) Toch gaan de meeste mensen wekelijks naar de supermarkt.
10.000 stappen kun je ook halen zonder een blokje om te gaan maar enkel in 2 vierkante meter voor je huis te lopen. Toch gaan de meeste mensen een blokje om.

Ik doe dit ook, maar iedere keer als het gaat over ā€˜wat noodzakelijk isā€™ denk ik hier aan.

Ik denk dat als het echt niet de bedoeling zou zijn dat je een paar schoenen gaat kopen in de winkel, dat de overheid de winkels wel zou sluiten. Daarmee wil ik niet zeggen dat je een gezellige shoppingspree moet houden maar als je schoenen nodig hebt kun je dus naar de winkel gaan. Vooral als je bijv. nog wel naar je werk moet.

4 likes

Dit gevoel had ik ook bij die poll vd week over wie er voor niet noodzakelijke dingen naar buiten is geweest, want er is geen exacte definitie van niet noodzakelijk.
Ik haal mā€™n koffie bij een speciaalzaak en dat heb ik vorige week ook gedaan, ik vind dat dus niet noodzakelijk maar deed het toch. Terwijl anderen het mss wel als noodzakelijk zien en als volgen vd regels daardoor.

1 like

Ik merk dat ik het inderdaad het meest lastig vind met boodschappen. Het liefst wil ik bijv. de Turkse supermarkt hier extra supporten maar het is veel efficiƫnter om naar de AH te gaan (waar je meteen je shampoo e.d. kunt kopen). Wat is dan wijsheid?

2 likes

Dat, en mijn Turkse supermarkt is echt zo mini dat ik no way overal 1,5 meter afstand kan houden als er nog twee andere mensen binnen zijn, en bij de kassa al helemaal niet. Heel kut want ik mag de eigenaren graag maar ik raak daar echt angstig van.

1 like

Ja ik heb het ook met de bakker, die volgen ook nog eens supergoed beleid. Dus heb de eerste weken daar brood gehaald, maargoed dat was ā‚¬30 aan brood per week voor 1 persoon dus nu toch maar weer brood vd supermarkt.

1 like

1x per maand? Misschien als je een auto hebt en plek voor extra vriezer. Maar ik zou echt niet weten hoe ik boodschappen voor een maand naar huis zou moeten krijgen. En ik heb een tafelmodel koelkast met een mini vriesvakje, daar krijg ik geen brood en groente etc voor en maand in geproptā€¦

34 likes

Tsja wat is echt noodzakelijk? Ook kinderen groeien en hebben nieuwe schoenen nodig, persoonlijk pas ik ook liever even schoenen.

Action is ergens ook noodzakelijk als je bijvoorbeeld knutselspullen wil kopen voor je kinderen

Je tuin gezellig maken, snap ook dat mensen naar tuincentrum gaan.

Overigens noem ik hier 3 dingen waar ik zelf niet ben geweest, alleen noodzakelijk is echt een vaag begrip

1 like

Waar ik woon is een soort tuincentrum/bouwmarkt/action mutatie en daar is het echt heel druk en die winkel heeft mensen ook ā€˜opgeroepenā€™ om alleen voor noodzakelijke dingen te komen. Maar wat is nou echt noodzakelijk uit zoā€™n winkel? En zijn ook nog met name veel Duitse mensen die er naartoe gaan, en die lijken onze regels echt heel overdreven te vinden (als ik ze zo hoor praten af en toe)

1 like

Vergeet niet dat het nu deze dagen ook normaal veel drukker zou zijn in winkels doordat het Pasen is. Supermarkten draaien dan sowieso een betere omzet.

Vrijdag is sowieso drukke dag

Ik denk dat noodzakelijk vooral een vaag begrip wordt als je het gaat overanalyseren. Tuurlijk is bijna alles wat we doen niet noodzakelijk. Als de bommen nu uit de lucht zouden komen vallen zou ik nog wel veel strikter binnen kunnen blijven. Maar ik heb zelf best een duidelijke scheiding tussen dingen die best zouden mogen nu, maar echt geen nodig hebben en dingen die nodig zijn. Heb nu voor mezelf de guideline: als ik het virus zou oplopen tijdens deze activiteit, hoe erg kan ik mezelf dan voor de kop slaan? Dan kan een hoop best wachten.

8 likes

Mijn vriend heeft nu de kinderen een maand niet gezien. Omdat het vorige weekend dat ze zouden komen hun moeder verkouden was. En dit weekend wilt ze ook niet dat ze naar ons komen. Best wel moeilijk want mijn vriend mist ze heel erg. Nu stelde ze voor dat we morgen even mogen buiten spelen met ze.

Ik weet dat hier wel forummers zitten die ook uit elkaar zijn met kinderen dus vraag me af hoe zij dit doen?