Coronavirus #4

Wanneer je social distancing bloedserieus neemt maar ook graag de marathon wil lopen :sweat_smile:

Kan niet echt checken of het waar is, maar als het echt is, heeft die persoon echt een ongelooflijk doorzettingsvermogen :weary:

15 likes

Volgens mij had furtjuh vandaag een soortgelijke YouTube video geplaatst, ff kijken

1 like

Er was ook iemand die een marathon heeft gelopen in zijn woonkamer dus zo vergezocht is het niet!

2 likes

https://www.ad.nl/offside/man-rent-marathon-op-7-meter-breed-balkon-tijdens-lockdown-in-frankrijk~a4f2f1b9/

Vond deze ook leuk!

1 like

Ik wist niet dat Mojo geen winst draaide, dat verbaast me wel heel erg moet ik zeggen… In mijn optiek zijn (waren) zij zo’n beetje de big pharma van de muziek, puur op geld uit. Maar dat moet ik dan blijkbaar herzien.

1 like

Ziet er eerder uit alsof iemand los is gegaan met Paint

4 likes

Nouja volgens mij draaien zij geen winst omdat hun side hustle ticketmaster dus die winst pakt, dus dat is best wel een lelijke tactiek. Maar dit deel snap ik niet helemaal en degene aan wie ik uitleg hierover vraag is al naar bed :’).

1 like

Oh, dus ticketmaster is gewoon van mojo/dezelfde overkoepelende organisatie? Dan blijf ik gewoon lekker bij mijn punt, evil bastards allemaal…

Ben het wel eens met dat gezondheid zeker nu wel belangrijk is maar je kunt genoeg dingen doen om je gezondheid op peil te houden zonder sportscholen of groepsactiviteiten. Ga in je eentje hardlopen, fietsen, skeeleren, steppen of whatever of doe 1 van de honderd miljoen sportvideo’s die op youtube staan. Die regels zijn er niet om ons te pesten maar omdat ze nodig zijn. Ik vind het dan ook best wel debiel om een petitie op te starten om die regels weer op te heffen alsof dat wel zo is. Zodra het weer veilig is mag het heus wel weer open.

19 likes

Wat ik zo raar vind is dat er niks gezegd wordt over detailhandel?

Alleen noodzakelijke boodschappen doen in je eentje.

Maar dan wel de kledingwinkels open laten? Uiteraard wel met een maximum aantal klanten en met afstand maar hoe is dat noodzakelijk?

En die 1,5 meter afstand werkt ook niet als je moet pinnen.

7 likes

Ja sommige mensen zijn helaas echt te dom om te poepen. Ik zal als winkelpersoneel dus echt niet aardig blijven. Ik zal wel een goede doorbitch zijn hahah

1 like

https://www.nujunior.nl/het-laatste-nieuws/2065/praten-over-het-coronavirus-doe-het-met-emojis.html?utm_source=NU.nl%2Fapp&utm_medium=voorpaginablok&utm_campaign=NUjunior

Voor de mensen die van emojis houden. Ja hoor hier zijn emoji stickers over Corona.

Even een hersenspinsel hoor, maar ik zat net na te denken en ik heb opzich wel het gevoel dat de meeste mensen (proberen) de 1,5m afstand te houden maar ik vraag me af hoeveel mensen bereid zijn om de verantwoordelijkheid te nemen als een van hun gezinsleden of huisgenoten koorts heeft om dan ook thuis te blijven. Als je al ziet hoe moeizaam afstand houden en zo veel mogelijk binnen blijven gaat… Met het hele gezin in quarantaine bij koorts totdat de klachten weg zijn vergt nog veel meer van mensen dan de simpele maatregelen en ik ben bang dat de meeste mensen daar toch te laconiek over denken. Terwijl het thuis blijven voor mensen met klachten misschien wel de belangrijkste maatregel wordt als we in de toekomst misschien weer meer bewegingsvrijheid krijgen.

Ik kan me nog zo goed houden aan alle maatregel maar er hoeft een iemand met milde klachten die eigenlijk thuis moet blijven iets aan te raken wat ik daarna aanraak en ik kan ook besmet raken. Ik zou zelf prima voor een langere tijd leven zoals we nu leven maar er blijven nu voor iedere coronabesmette persoon bij wijze van spreken 50 niet-besmette mensen thuis. Nu is het nog redelijk duidelijk dat je echt thuis moet blijven maar zodra de maatregelen versoepeld worden en het maatschappelijk verkeer weer enigzins tot leven komt zul je zien dat iedereen dat naar zijn eigen belang gaat interpreteren en dan krijg je nog meer verschil in gedrag.

Oké ratelmodus uit; ik denk simpelweg dat wij als maatschappij niet met de verantwoordelijkheid om kunnen gaan en dat we daardoor juist langer met strenge maatregelen moeten leven of meteen weer een toename van besmettingen gaan zien bij versoepeling

4 likes

Joggingbroeken en pyjama’s zijn nu van essentieel levensbelang, hoor!

1 like

Ik was gisteren een dagje op pad voor boodschappen: supermarkt, drogisterij, mediamarkt en op zoek naar een kledingwinkel waar ik joggingbroeken kon kopen. Alles dicht natuurlijk. Groepjes tieners bij elkaar gezien, met een aantal een mondkapje dat nonchalant onder de kin hing. Waarom draag je het dan?

Iedereen hield zoveel mogelijk afstand, maar bij het haarverf werd het wel even druk. 4 vrouwen die op 50 cm van elkaar stonden te kijken naar haarverven. Bij bijna alle mensen die naar buiten liepen ging het alarm af, maar de medewerkers wilden niet in de tassen kijken wegens de afstand denk ik. Had de halve winkel kunnen leegjatten.

Wij zijn al aan het nadenken over hoe we de zaak kunnen openen terwijl de sporters 1,5 meter afstand moeten bewaren. Niet te doen. Het is een contactsport. We kunnen wel met de trainers een speciaal programma bedenken, iedereen lekker op 1,5 afstand laten trainen, maar daar betalen ze niet voor. Dat is niet de sport waar ze zich voor ingeschreven hebben, dus ben benieuwd hoeveel opzeggingen we krijgen. Horeca kan deels open, drank afhalen en buiten opdrinken, maar denk dat de mensen dan liever naar huis gaan en daar een drankje doen.

Je hebt als bedrijf ook de verantwoordelijkheid voor je werknemers en je hebt eindeloos veel relaties en andere bedrijven die ook van jou afhankelijk zijn. Het lijkt me dat ze ook daarom verzekeringsgeld nodig hebben.

Stel je annuleert nu zelf het festival, bent niet verzekerd daardoor en bent al je aanbetalingen aan artiesten kwijt, moet je dan alle mensen op je loonlijst en al je openstaande facturen negeren? Ook die mensen zijn van je afhankelijk. Ik denk dat ze dat willen voorkomen.

3 likes

Oh shit ik had er praktisch tussen staan en weggehaald.
Ticketmaster maakt dus de grote winst, zal wel een constructie zijn makkelijk veel winst te kunnen pakken en dat bij massa-annulering mojo zichzelf failliet kan laten verklaren. Maar dat is speculatie

1 like

Vond dit een hele goede passage in dat stuk over de filosoof:

‘Zorg dat de aandacht minder op de sterftecijfers is gefocust. Besef dat wat niet in cijfers is uit te drukken, zoals de sociale, culturele, psychologische en politieke gevolgen, even belangrijk is. Bedenk creatieve oplossingen om afstand te blijven houden en handen te wassen, maar wees terughoudend met insluitings- en surveillancemaatregelen. En accepteer dat mensen uiteindelijk ergens aan dood gaan, hoe ver we de levensverwachting ook weten op te rekken.’

Ugh ik merk echt dat ik het hele ‘keep your head up’ principe steeds moeilijker ga vinden nu er weinig uitzicht is. Eerst was het uitzicht eind april, toen eind juni, nu eind 2021? Het lijkt allemaal zo eindeloos en ik word soms echt wakker met een soort mini depressie :sweat_smile:

Licht leed maar ik maak me zorgen om de mentale gezondheid van mezelf en iedereen als dit zo lang gaat duren.

3 likes

mwoah, als ik kijk naar het verschil omzet - winst is het buffer ook niet ZO groot. Ze zullen zeker minder kosten hebben door geen festivals te doen maar mensen, kantoorruimte etc. moeten ze wel doorbetalen… Wordt voor hun ook echt bijna 0 die omzet pff…

2 likes

Maar waar staat uitzicht eind 2021 dan? Ik denk dat het echt nog wel even duurt maar eind 2021 had ik nog niet gehoord :sweat_smile: