Coronavirus #4

Als mijn ouders dit overleven en ooit hulpbehoevend worden dan wil ik ze ook in huis. Als dat mogelijk is lijkt het me echt heel fijn (even aangepast qua bewoording)

Maar even hè als ik nu oud was en in een zorgcentrum zat zou ik liever gewoon bezoek krijgen en risico lopen want als je oud bent en in een verzorgingshuis woont kan je toch al van ongeveer alles overlijden. Dus dan liever maar een beetje gezelligheid.

Maar dit is ook wel makkelijk gezegd toch? Want als je ouders echt hulpbehoevend zijn, dan moet je zelf wel de middelen hebben om voor je ouders te zorgen. Dus dan kan het zijn dat je je baan op moet zeggen, en dat je je dan dus financieel moet kunnen redden. Dat je je huis wellicht moet aanpassen. Daarnaast kan het ook een grote impact hebben op je eigen gezin/kinderen/relatie om je ouders in huis te ‘nemen’.
Ik zou later in ieder geval echt nooit van mijn kinderen verwachten dat ze mij in huis zouden nemen.

13 likes

Ik weet ook niet of ze dat wel willen trouwens en mijn ouders hadden mijn oma bijvoorbeeld never in huis willen nemen. Het is zeker makkelijker gezegd dan gedaan idd!
Maar bij ons volgende huis gaan we wel serieus de optie tot kangaroo woning onderzoeken.

1 like

Tehuis ook echt :joy: zorgcentrum is de term die we tegenwoordig gebruiken

Sorry! Ik zal het aanpassen, tehuis klinkt niet netjes ik wist niet dat zorgcentrum de correcte term was :see_no_evil::hugs:

Die hele Corona zet me weer aan het denken, nu wil ik me gaan inschrijven voor een HBO-V opleiding…

13 likes

Bij ons op het werk moet elk uur dat je werkt verantwoord worden. Dus als ik een uur niks gedaan heb werk ik die dag dus een uur minder en moet ik die later extra werken of vakantie uur opnemen. Je moet dus gewoon je volledige aantal uren productief zijn en dan heb ik nog niet eens kinderen die ik thuisonderwijs moet geven en niet naar een opvang kunnen…

Dit is inderdaad echt een ‘no shit sherlock’. Snap ook dat Mojo graag uitsluitsel wil. Dit kwakkelen is niks en iedereeeeeen weet dat de festivals op 2 juni niet ineens doorgaan…

Ik snap niet waarom Mojo die festivals niet gewoon nu al cancelt. Alsof dat bedrijf niet genoeg geld heeft om een (half) jaartje op te kunnen vangen.
Kreeg vandaag een mail dat Fusion iig niet doorgaat, dat vind ik veel sneuer, dat is geen geldvangmachine, die mensen zitten nu waarschijnlijk echt in de problemen…

Ik denk zelf dat MOJO ondanks hun omvang die klap nu niet kan opvangen en het deels een verzekeringskwestie is als de overheid het echt verbiedt etc.

10 likes

Denk dat het voor mojo met verzekering te maken heeft.

Gaat niet alleen om festivals hé. Zij zijn ook de grootste boekers van alle poppodia, van alle concerten in binnen- en buitenland. Ik denk dat hun schade al in de miljoenen, zo niet miljarden loopt

3 likes

Zou het niet kunnen dat dat samenvalt met het moment dat vrouwen ook gingen werken? En ik denk dat ook meespeelt dat mensen liever onafhankelijk zijn.

1 like

@anon42392789 @Nox @Banananana

Ik ga er inderdaad vanuit dat het om verzekering gaat. Maar ik erger me eraan dat zo’n bedrijf niet gewoon zelf de verantwoordelijkheid neemt en die lui van een onafhankelijk festival als fusion bijvoorbeeld wel. Snap dat ze met enorme verliezen zitten nu, maar ze zitten ook op enorm veel geld lijkt me, gezien de prijzen die ze vragen, dus dat moeten ze toch wel een tijdje op kunnen vangen.

Als ze alle tickets moeten terugbetalen maar wel artiesten moeten betalen lopen ze zoo dik in de min. Dat is voor elk bedrijf een klap

1 like

Zij lopen echt megaveel inkomsten mis. Als zo’n heel seizoen niet doorgaat. Daar is een verzekering voor he, om in elk geval een deel op te vangen. Want no way dat die festivalverzekeringen dit allemaal gaan dekken denk ik, verlies hebben ze altijd wel. Denk dat je van vrij weinig bedrijven kunt verwachten dat ze dit maar met eigen middelen opvangen. Iedere festivalganger met een kaartje (me included) met meer dan een halve werkende hersencel weet toch dat het niet doorgaat. Ik wil daar ook wel graag de bevestiging van, maar ik snap dat ze gewoon wachten op een uitsluitsel van Den Haag.

4 likes

Iemand die ik ken zet net deze petitie op z’n story. Wat vinden jullie hiervan :thinking:

Ja, vind het inderdaad ook makkelijk gezegd. Denk dat niemand zijn ouders graag ‘wegdoet’ naar een zorgcentrum. Maar het moet ook mogelijk zijn. Mijn oma werd bijvoorbeeld dementen ging dwalen, dan moet er eigenlijk iemand 24/7 aanwezig zijn. Voor kinderen met een baan/eigen gezin is dat vaak niet mogelijk. Of je moet je baan opgeven. In de overgangsperiode zijn we daar als familie (moeder en haar 3 broers en zussen plus kleinkinderen) fulltime mee bezig geweest om te regelen dat er twee weken lang constant iemand van ons op haar kon letten. Enorm intensief en dan waren we met zn tienen ofzo. Een Marokkaanse vriendin van mij is daar heel stellig in, die zegt dat zij haar baan op zou geven als het nodig zou zijn en dat vind ik heel mooi, maar dat moet ook maar mogelijk zijn. Naast het feit dat ik denk dat ik te lang gestudeerd heb om mijn baan (die ik leuk vind) op te willen geven, brengt dat natuurlijk ook weer een achteruitgang in inkomen met zich mee. Dat zou in mijn geval best veel schelen. En dan ga ik er nog vanuit dat ik dan een partner heb die ook werkt. Als alleenstaande is het helemaal niet te doen denk ik.

9 likes

Pfoe dit vind ik lastig… ik vind sowieso dat er een regeling moet komen voor medisch personeel zoals fysiotherapeuten en revalidatiecentra etc.
De rest weet ik niet. Mensen kunnen ook op andere manieren aan hun conditie werken en groepsvorming is nu gewoon echt niet handig.

5 likes

Ik ken het festival wat jij noemt niet, maar weet wel van andere kleinere festivals dat subsidiegevers zeggen van joh we willen dat jullie blijven bestaan en het veilig is dus we gaan er alles aan doen (aka je mag je subsidie dit jaar houden en krijgt het volgend jaar ook weer).
Mojo draait trouwens geen winst, dat doet ticketmaster. Ik vind dit in eerste instantie een keuze die de overheid op moet leggen en pas als zij zeggen ja pinkpop mag door gaan sowieso, dat pinkpop zelf die keuze kan maken.
Want nu als zij het vandaag afblazen en morgen zegt de overheid er mogen geen festivals meer komen dan hebben ze nergens recht op.

Trouwens ik las dat eventure vandaag failliet is gegaan.

1 like