Ah, dat is ook spannend. Beterschap voor je oma en hopelijk blijven de klachten meevallen.
Voor de mensen die ook thuiswerken: hebben jullie tips om je toch te blijven focussen? Ik zit deze week compleet in sog-modus, heb maar iets meer dan de helft van mijn uren gemaakt (dus kan vanavond en dit weekend alsnog door ). Ik voel ook 0 druk, want heb mijn collegaâs deze week niet echt gesproken. Het helpt ook niet mee dat het nu zo mooi weer is en ik sowieso weg wil bij mijn werk.
Ga zo maar coldturkey en pomodoro aanzetten. Maar blegh.
Ja, dat scheelt als je heldere taken hebt. Ik heb voor baan 1 op dit moment vooral een hele grote taak (bijna scriptie-grootte) en daar hik ik al maanden tegenaan. Nu niemand me âzietâ werken is de motivatie voor die taak nog lager dan anders.
Misschien moet ik het ook maar gewoon opdelen in kleine taakjes.
Ja herken het heel erg. Bij mij ging het pas beter toen ik accepteerde dat het sommige dagen of misschien zelfs hele weken gewoon niet lukt. Klinkt stom, maar de eerste drie weken heb ik me alleen maar gefrustreerd gevoeld en voelde ik me een lozer, slechte werknemer en super incapabel. Maar dat werkte echt averechts. Ik gebruik nu de pomodoro methode en beloon mezelf gewoon na elke 25 minuten dat ik heb gewerkt (lekkere koffie zetten, even 10 min buiten zitten, iets online bestellen, even met een vriendin bellen). Dus door mân verwachtingen gewoon veel lager te zetten (niet verwachten dat ik 8 uur lang geconcentreerd werk) lukt het juist om meer gedaan te krijgen en minder gefrustreerd te zijn.
Edit: en nu ben ik dus al blij wanneer ik 6 pomodoros heb gewerkt op een dag, omdat ik de eerste weken misschien maar een uur per dag gefocust werkte. Dus ik ben er ook nog lang niet haha.
Ik snap best dat mensen die niet veel corona gevallen in hun omgeving hebben, er meer moeite mee hebben om zich aan de richtlijnen te houden. Ik woon in brabant en hier hebben veel mensen wel iemand die ze kennen die corona heeft of hoogstwaarschijnlijk heeft. Het lastige is dat de meeste mensen iets aan het voorkomen zijn, dat is behoorlijk abstract. Het is er nog niet, dus waar doe je het voor.
Helaas is het gunstigste scenario dat een groot deel van Nederland achteraf vind dat het maar overdreven was, want zij hebben er niks van gemerkt. Kortom, je kunt het nooit goed doen als regelgevers.
Ondertussen ben ik er zelf wel klaar mee want ik werk me het apezuur, moet thuis juf zijn, boodschappen voor twee weken vooruit plannen en ook nog voor anderen koken. Doe ik allemaal zelf maar ben wel aardig moe onderhand.
Ik werk idd ook met pomodoros, ik werk 4 uur per dag (9-1), maarja dat is ook omdat ik maar zoveel uren betaald krijg.
Verder plan ik voor sommige dagen bv focusmate in, zodat ik aan iemand anders mân doel voor een uur kan vertellen.
Sowieso zou ik graag meer videobellen met iemand die ook vanuit huis werkt want ik merk dat ik van klein kantoorleed enzo delen echt productiever word.
Mijn moeder heeft misschien Corona. Ze werkt in de ouderenzorg, dus ze krijgt morgenochtend een âdrive-throughâ test. Ze doet gelukkig heel voorzichtig, ook omdat mân broertjes nog thuis wonen.
En dan zijn daar mijn schoonouders, waarvan er 1 in het ziekenhuis werkt, die vandaag lekker naar zee zijn gegaan? Echt what the hell. Ze klagen enorm dat ze hun kleindochter zo erg missen, maar gaan wel een uur rijden naar zee? Snap er niks van, dacht echt dat ze intelligenter waren dan dat.
Vind het wel een interessant stuk met boeiende vragen.
Vond ik ook
Het wordt nooit meer zoals vroeger.
Vroeger hahahahaha 2 maanden geleden wat een nieuws weer.
Vanmiddag de hele middag bezig geweest met een slachtoffer van een corona dreiger/hoester. Pfff.
Ben jij de afgelopen twee weken naar buiten geweest terwijl je zelf eigenlijk wel wist dat het niet noodzakelijk was? Voor een drankje bij een vriendin bijvoorbeeld.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Misschien lukt âie wel in het Stel je persoonlijke vraag topic
Ik vind het eigenlijk best van de hak op de tak. Wat ze zelf ergens in het begin ook al zegt âhet is makkelijk praten als je niet de achterblijvende bentâ. Daar had ze wat mij betreft mogen stoppen.
Ze stelt het een beetje alsof er een licht virus heerst, waarbij als we het virus vrij laten enkele oudjes zullen sterven, van wat ik van het virus begrijp is dat nogal een forse onderschatting. Snap ook niet dat je in een artikel kan stellen dat het erg is dat reguliere zorg niet doorgaat en tegelijkertijd kan stellen dat de maatregelen te fors zijn. Als we de maatregelen loslaten overspoelt de zorg.
Ben het wel eens met haar pleidooi voor minder cijfers en meer inzicht in dat wat niet cijfermatig te vangen is. Maar eerlijk gezegd denk ik dat die afweging echt wel gemaakt wordt in het bekijken welke maatregelen er genomen worden.
Och wat vervelend. Ik denk ook veel aan mijn oude oma. Ze zit ook in het verzorgingstehuis en we mogen ook niet bij haar komen. Voor je gevoel zitten ze daar dan âveiligâ, maar het kan natuurlijk zo omslaan als een medewerker daar wel positief isâŠ
Heel veel sterkte!
Oh dit haal ik helemaal niet uit dit artikel eigenlijk. Ik zie haar ook nergens stellen dat ze vindt dat de maatregelen te fors zijn. Ik zie haar vooral het hoe, wat en waarom bevragen, zonder heel expliciet stelling in te nemen, met als enige uitzondering haar kritiek op het sluiten van de scholen. En dat dan meer vanuit democratisch dan inhoudelijk oogpunt.
Sterkte! Spannende tijd inderdaad.
Er was net op M een man die zijn moeder uit het verzorgingstehuis had gehaald omdat zij haar anders misschien wel nooit meer zouden kunnen zien. En toen dacht ik ineens ja godver, niet dat iedereen dit moet of kan doen, maar wat hebben we eigenlijk vaak onze bek vol van âeenzame ouderenâ en wat doen we daar eigenlijk weinig aan. Dan zijn er van die oma post initiatieven en nou af en toe komt er iemand van het conservatorium een deuntje voor het raam van het tehuis spelen. Maar in veel andere landen wonen oude mensen natuurlijk gewoon bij hun familie. Ook bij mijn Turkse en Marokkaanse buren wonen zelfs behoorlijk hulpbehoevende ouderen bij hun kinderen. Wanneer zijn we in Nederland eigenlijk iedereen in tehuizen gaan stoppen? Of wonen niet meer opaâs en omaâs bij de familie? Dat moet hier toch ook ooit normaal geweest zijn? Echt zo dom dat er een man op mijn tv moet zeggen âfuck dit, ik neem mijn moeder mee naar huisâ voor het in me opkomt hoe uniek dat hier is en hoe passief we eigenlijk zijn tegenover dit probleem
Ik denk dat ook meespeelt dat ouderen helemaal niet afhankelijk willen zijn van hun kinderen, althans mijn opa wilde dat pertinent niet. En ook mijn ouders willen dat in de toekomst niet. Daarnaast moeten er dan natuurlijk ook mensen thuis zijn die voor hen zorgen. Wanneer er niemand thuis is overdag ka die zorg ook niet gegeven worden die wellicht in een verzorgingshuis wel aanwezig is.
Dit.
Mijn pa (bijna 70) wil echt zo lang mogelink zelfstandig zijn. En voelt zich nu al bezwaard als wij aanbieden bijv zân caravan te halen oid.
Of als ik pasta saus over heb voor 1p, en weet dat we dat nooit gaan gebruiken en aan hem geef.
Hij overweegt nu te verhuizen naar een patio, alvast. Zodat hij daar gelijkvloers kan wonen, en heeft het dan over âdan kan ik op den duur daar verzorgers inhuren, en kan ik zelfstandig blijven wonenâ⊠Terwijl er best voor open staan, en dat weet ie, om bijv een boerderijtje te kopen en een chalet voor hem in de achtertuin als dat zo ver isâŠ