Coronavirus #4

Dit is zo waar. Ik merk het ook. Al die verhalen over doden, sterfte, ziekte is nou niet echt bepaald een aphrodisiac :joy:

1 like

Ik snap deze post heel goed, maar vind het ook lastig. Ben het met je eens: nood breekt wet. Je kent jezelf en als je merkt dat je het niet trekt moet je niet blijven doorpushen tot je onderuit gaat, maar handelen. Maar ik denk dat de groep voor wie contact nu echt noodzakelijk is, een heel stuk kleiner is dan de mensen die kiezen de regels voor hun eigen situatie gunstig te interpreteren. In de situatie die ik hierboven schetste en eigenlijk alle situaties op mijn instagram durf ik met zekerheid te zeggen dat dit echt niet noodzakelijk is, maar eerder: ‘je mag toch gewoon drie mensen op bezoek? Wat zeik je nou, we houden anderhalve meter afstand maar vissen wel bitterballen uit dezelfde schaal’.

8 likes

https://www.demorgen.be/nieuws/belgisch-onderzoek-fietsen-joggen-of-wandelen-doe-je-best-niet-achter-elkaar-in-tijden-van-corona~b60aece6/

Betekent dit dat ik de hardlopers die mij met 40cm afstand inhalen met een stok mag slaan y/n?

16 likes

Ik vrees wel voor het paasweekend want ik hoor al van veel mensen dat ze toch op bezoek gaan bij ouders om pasen te vieren met het gezin (maar geen huishouden dus). Mijn ouders hebben ook mijn broer en schoonzus uitgenodigd, vind ik lastig maar ik woon bij mijn ouders en ben wel blij om ze weer even te zien.

Dit inderdaad!

BROEK UIT!

1 like

Hier niet hoor, ik vind het heerlijk, zie m’n vriend normaal bijna nooit en vaak moe. Heb nu net als op vakantie heel veel tijd en heel veel zin, zonnetje dr bij, lentekriebels

Ik vind intelligente lockdown echt een slimme marketingterm. Lockdown nee doen we niet aan wij zijn veel intelligenter dan dat. :roll_eyes:

2 likes

Om 14:45 is er een persconferentie van Rutte (lees ik net op teletekst)
Ben benieuwd wat er voor nieuws gezegd gaat worden!

Dit stukje las ik op de blog van een CF-patiënt, vind het wel treffend.

4DB26A34-5A8B-4FCA-8E4D-2BDE956AD5C7

Tussen alle - al dan niet kloppende - verontrustende nieuwsberichten op het interwebs door stikt het gelukkig ook van de memes. De een nog hilarischer dan de ander. Deze heb ik eruit gepikt omdat hij me een handvat geeft om het eens te hebben over hoe de rest van de natie nu te kampen heeft met een leefwijze die voor mensen met CF dagelijkse kost is. Hygiëne. Handen wassen. Tissues en papieren doekjes. In je elleboog hoesten en niezen. Geen handen geven. Handalcohol. Afstand houden. Mondkapjes. Handschoenen. Schorten. Isolatie. Onzekerheid. Angst. Wij kennen het klappen van de zweep. Als wij opgenomen worden in het ziekenhuis liggen we altijd op een eenpersoonskamer met een sluis
ervoor. En al naar gelang de samenstelling van je innerlijke beestenboel hult iedere zorgverlener die je kamertje betreedt zich telkens opnieuw in een gele schort met paarse handschoenen aan en een mondkapje voor. Als je mazzel hebt kun je na een dag of vijf weer met gierende banden op huis aan. Als je pech hebt lig je weken, soms wel maanden moederziel alleen in de duiventil die je wereld is geworden. Dus kom mij godverdomme niet aan met gepiep over verplicht een poosje binnen zitten, in je eigen comfortabele huis, met je eigen zalige bed en al je spullen binnen handbereik. Met stronteigenwijs tegen de adviezen in toch even eruit voor een nutteloos bezoekje aan de Action. Met geklaag over schrale handen van “het nu wel heel vaak moeten wassen”. Met gejammer dat je nu ineens wel erg veel tijd met je eigen kinderen die je zo graag wilde door moet brengen, iets moet leren, opvoeden. Je weet niet waar je het over hebt. Je realiseert je niet wat voor een ontzettend luxe paard je bent.
En dan nog een laatste dwingend advies
 BLIJF THUIS! Als je het al niet voor jezelf doet, doe het dan voor je kwetsbare opa, oma, vader, moeder, broer, zus, vriend, vriendin, neef, nicht, buurvrouw, sportmaatje, collega en alle zorgverleners die zich nu uit de naad staan te werken. Jij kunt dan zogenaamd zelf wel nooit ziek worden of iets oppikken (wat ik echt heel fijn voor je vind!), je kunt wel altijd iemand anders besmetten. Zonder dat je het weet. En dat is ronduit asociaal.
Merk je dat ik boos ben? Geloof me, het is heel simpel. Je hebt een keuze: je kunt de oplossing worden door de regels na te leven Ăłf de oorzaak blijven van het verder verspreiden. En in dat laatste geval duurt het allemaal Nog Veel Langer voordat je weer naar de Action kunt.

jemig

17 likes

Dat is de wekelijkse persconferentie na de ministerraad (normaal gesproken altijd op vrijdagmiddag, nu vandaag ivm goede vrijdag). Denk niet dat er nieuwe dingen worden aangekondigd het is meer het wekelijkse persmoment

4 likes

Perfect, schorten zijn op bij ons. Nu moeten we schorten hergebruiken. En straks gaan we over op wasbare (zijn lekker dik en warm) die we moeten hergebruiken heel de dienst. Dan werk je dus in een academisch ziekenhuis. Onze isolatie maatregelen worden steeds verder afgezwakt. Over twee weken hoeven we helemaal geen beschermmateriaal meer op/aan.

Interessant he! Ben heel benieuwd hoe dat was eigenlijk in de oorlog, vooral met zo beperkte en gecensureerde media.

Mijn oma woont in het oosten en kijkt behalve RTL boulevard alleen maar lokaal nieuws (echt van de stad waar ze woont) en als ik haar aan de telefoon heb ervaart zij het ook allemaal super luchtig inderdaad!

En oorlog was voor haar ook niet ingrijpend, zo dicht bij Duitsland gebeurde er weinig

Ja, ik was even vergeten dat het i.v.m. goede vrijdag vanmiddag was. Daarom zal het ook wel zo aangekondigd worden op teletekst, het zag er echt uit alsof er groot nieuws gebracht zou worden haha

1 like

Wanneer je een viking bent en je niet inzet voor een anderhalvemeterafstandmaatschappij.

3 likes

8 likes

Tsja, een kennis van mij heeft ook CF en hoewel die normaal gesproken niet klein te krijgen is, is die echt doodsbang nu. Ik snap de frustratie wel.

2 likes

We moeten niet vergeten dat er ook genoeg mooie dingen in de wereld gebeuren :joy::kissing_heart:

1 like

Gisteren is mijn oma getest op corona. We gingen er eigenlijk vanuit dat ze het niet zou hebben, omdat ze niet van haar kamer af mag in het verzorgingshuis. We hebben net te horen gekregen dat ze wel corona heeft. Ze heeft voor nu nog heel weinig klachten, maar dit kan zomaar erger worden. Ik maakte me eigenlijk geen zorgen, maar nu dus wel. Ik vind het toch ineens wel heel spannend.
Ik ben eigenlijk vooral een meelezer, maar wilde het toch even van me af schrijven.

6 likes