Coronavirus #4

Ik zie dus op instagram mensen foto’tjes sturen van samen een wijntje in de tuin met als caption of “samen in quarantaine met @…”

Hoe begrijpen deze mensen niet dat je niet in “quarantaine”/“sociale onthouding” bent als je je eigen huis verlaat om te gaan borrelen bij een ander😂

13 likes

Ik geloof dat ik wat empatisch vermogen mis want ik irriteer me mateloos aan allerlei mensen die verkondigen dat ze “zwaar” geraakt zijn door corona omdat ze nu niet op vakantie/reis kunnen. Las gisteren ook een artikel over een stel die dit verkondigden omdat ze nu hun afscheidsfeestje moesten annuleren en niet weg konden op de dag die ze gepland hadden, nee nu moesten ze later weg. Ik denk alleen wees blij dat je gezond bent, dit blijkbaar je enige zorgen zijn en dat je überhaupt de luxe hebt dit soort dingen te doen.

32 likes

Ik word zo moe van dit soort berichten, maar moet ook dat liveblog niet lezen

Pleur op met je zwembad man

10 likes

Denk niet dat je daardoor niet empatisch zou zijn, ik vind dit ook onwijs overdreven.
Iedereen mag er van balen maar ik vind dat je dit wel in het juiste perspectief moet kunnen plaatsen, buiten dat media opzoeken met luxe problemen in deze tijd vind ik echt mega respectloos tegen over mensen die nu in diepe rouw zijn omdat ze een dierbare hebben verloren. Leuk als je bijvoorbeeld net je vader bent verloren op een onmenselijke manier, geeneens een waardig afscheid hebt kunnen geven en je leest in de krant dat Mark en zijn vriendin zwaar getroffen zijn omdat hun droomreis waar ze lang voor hebben gespaard nu niet kan doorgaan.

23 likes

Gewoon dom reageren: “wow is @ bij je ingetrokken?”

8 likes

Ik bedoelde het inderdaad een beetje sarcastisch (dat ik niet empatisch ben). Maar jij beschrijft exact wat ik bedoel. Ik voel echt een soort boosheid. Hoe bedenk je het om een krant te benaderen omdat je vakantie uitgesteld moet worden? Sorry maar dan ben je echt al je besef van realiteit verloren. Ik snap dat je baalt maar dit is nou zo’n typisch iets wat je bespreekt met je familie en vrienden maar verder niet.

2 likes

Inderdaad. Helaas leren dit soort mensen ook helemaal niks van dit soort dingen. Ze zitten nog steeds riant met al hun geld in een luxe resort. Ik hoop dan ook alleen maar dat deze mensen eens echt met ellende worden geconfronteerd en ben dan benieuwd hoe ze dan reageren.

Hahah vorige week bij de tv show op reis stond Barry Hay te janken naast z’n privé zwembad op Curaçao omdat hij niet even ergens een drankje kon doen. Vriend.

21 likes

Ik vraag me dan af, is dat echt waarom je huilt / boos bent / verdrietig bent? Of is het de druppel geweest :’)
Je kan toch niet alleen dáár de balen van hebben?!

Kan me wel voorstellen dat je bijv ook je droomhuis niet kon kopen, overboden ofzo. En niet lekker loopt op werk. En misschien ruzie hebt met een vriendin- en dan gaat die reis niet door en “pats”, dan is dat ineens heeeeeeeeel erg zegmaar.

Maar ik zal wel weer teveel nadenken.

Maar als hij geen drankje kan doen kan hij zich niet laten bewonderen, zijn ego moet ook gevoed worden. Tenminste dat idee krijg ik altijd zodra ik zn hoofd zie :woman_shrugging:

Oja, nou dan is het diepere probleem dus het continu nodig hebben van andermans bevestiging om een beetje eigenwaarde te hebben.
Die arme heeft nu gewoon 0 eigenwaarde over na die 3wkn. :crazy_face:

Artikel over de 3 fasen hoe mensen omgaan met regels opvolgen, vooral best interessant dat mensen in Groningen het bv eerder zat zijn omdat zij de ziekte in hun directe omgeving vaak niet meekrijgen. En ook om te lezen van goh waar bevind ik me waar bevinden mijn vrienden of collega’s zich.

Ze hebben alle brancheorganisaties gebeld en geïnventariseerd hoe die om kunnen gaan met 1,5 meter afstand houden. Klinkt echt wel interessant en realistisch.

Ik vond beide artikelen fijn om te lezen dus mss iemand anders ook. Doet me ook nadenken over hoe ik m’n werk hierna weer op kan pakken.
Ook wat artikel 2 zei over ouderen die voor de klas staan, dat is ook de reden dat ik me aan wil melden voor ziektevervanging en andere vervanging in het onderwijs, want ookal mogen de scholen weer open er zal nog steeds veel ziekte zijn denk ik.

4 likes

Maar je mag gewoon op visite bij iemand. Ik snap niet waarom er elke keer gehamerd word hier op je moet echt niet meer met mensen zijn. Als je gewoon je afstand houd & niet meer dan 3 mensen is er toch helemaal niks fout aan? Er zijn ook mensen die bijv om geestelijke redenen echt even het huis uit moeten en met iemand moeten zijn.

12 likes

Ik had vandaag echt een besefmomentje dat WO2 gewoon 5 jaar geduurd heeft. Oke daar mocht je wel naar de kroeg maar ook een aangepaste levensstijl. Had echt een hernieuwd respect naar onze overgrootouders.

11 likes

Nou ja, niet iedereen mocht naar de kroeg…

41 likes

Dat is niet @Shaaar dr punt. Mensen zeggen om de haverklap dat ze in quarantaine zitten maar dat is in NL niet het geval want je ‘mag’ gewoon naar buiten, als het noodzakelijk is.

5 likes

Mijn grootouders vertelden dus wel eens dat ze eigenlijk vrij weinig van de oorlog hebben meegekregen. Of ja, ze hadden wel door dat het oorlog was, maar het was niet iets waar ze elke dag bij stil stonden. Dat is natuurlijk sowieso ontzettend afhankelijk van waar je woonde (zij woonden in het zuiden) en (helaas) je achtergrond, maar ook doordat men destijds veel minder op de hoogte was van wat er elders in het land/de wereld speelde. Door internet kunnen we nu continu op de hoogte blijven van alles wat er gebeurt en krijg je alles veel meer mee. Ook wat er in Italië, China, of bijvoorbeeld hier in Nederland op de IC gebeurt.

Helaas leven ze niet meer, want ik was eigenlijk wel benieuwd geweest hoe zij deze Coronacrisis zouden hebben ervaren.

2 likes

My bad!

Als je op visite bent zit je niet in quarantaine. Daarnaast, was niet helemaal mijn punt, maar kan het niet laten: als je alleen voor het noodzakelijke naar buiten gaat, ben je wel echt verdwaald als je met een wijntje en bitterballetje bij een vriendin beland. Dus ik vind het wel echt bullshit om een foto te delen waarbij je doet alsof je je aan de regels houdt “samen in quarantaine” als je er eigenlijk laks mee omgaat.

6 likes

Alleen jij kan die afweging maken, denk niet dat wij dat kunnen.
Adviezen zijn alleen noodzakelijke verplaatsingen e.d. Jij bepaald of het noodzakelijk is.

In mijn ogen niet. Maar als jouw opa en oma steeds bij familie is kan me voorstellen dat het fijn is als ze een eigen huis hebben.