Coronavirus #4

Ze weten er nog heel weinig over, het zou kunnen zijn zoals bij waterpokken, als je het maar heel licht gehad hebt heeft je immuunsysteem er niet genoeg respons op kunnen aanmaken en kun je het nog een keer krijgen op latere leeftijd. Maar omdat niemand het virus langer dan 3 maanden geleden heeft doorgemaakt kunnen ze nog niks zeggen over lange termijn-zaken.

1 like

Misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar weet iemand hoe lang de uitslag van een Corona test duurt?

Een collega is vandaag getest, had meerdere symptomen van het virus. Gelukkig was hij afgelopen weken al amper op het werk verschenen i.v.m. geen oppas voor de kinderen kunnen krijgen.
Zijn vrouw werkt in het ziekenhuis, kans bestaat dus dat hij besmet is.

Minimaal 12 uur

1 like

Wat betekend het verder als mensen met milde klachten niet immuun zijn dan?
Dat is dus erg?

De afgelopen twee dagen is het bij mij echt zo erg toegenomen qua drukte bij mij in de stad (denk door de warme temperaturen). Er zijn echt veel meer mensen op straat (ijsjes eten, koffie to go halen, bootjes met gezinnen en meerdere stellen die samen varen) dan een paar dagen geleden en het is echt onmogelijk om afstand te houden als je nu naar buiten zou gaan. Pff vind het wel echt lastig om te zien vanuit mā€™n raam. Het lijkt wel zomervakantie zo druk is het. Ik ben echt zo bang dat mensen steeds soepeler met de regels omgaan nu we aan de situatie ā€˜gewend zijnā€™ en de ernst van de situatie daardoor een beetje naar de achtergrond verdwijnt.

1 like

Dat klinkt al iets positiever dan het nieuwsbericht.
Dat kwam echt een beetje over van: we zijn er achter gekomen dat mensen met milde klachten niet immuun zijn.

1 like

Van Dissel liet zien dat uit onderzoek blijkt dat mensen die lichte klachten hebben gehad, ook weinig antistoffen opbouwen. ā€œHoe heftiger de infectie, des te meer antistoffen we zien.ā€ Er wordt nu nader onderzoek gedaan om te kijken of mensen met lichte klachten toch immuniteit opbouwen.

Vooral dit stukje

Dan is het voor de mensen met milde klachten dus inderdaad net als bij een verkoudheid. Lichte immuniteit en dan 3 maanden ben je weer vatbaar ( of eerder)
En voor de zware gevallen is het misschien net als bij mers dat ze jaren lang immuun zijn.

Hier hetzelfde! Ook alweer veel drukker op de wegen. Hou mā€™n hart vast voor het paasweekend. We zullen dan wel merken over 3 weken ben ik bang :grimacing:

2 likes

Ik kon dit echt niet gelovenšŸ˜‚. Wat maakt t nou uit als de kassa maar in NL staat toch? Haha.
Vind t echt zo kut van die grenzen :(( mn vriend woont in BEā€¦

Het lijkt mij dat ze deze apen geen gigantische hoeveelheid virus hebben gegeven dus dan kun je wel immuun worden bij ā€œmildereā€ klachten of ben ik nou gek?

Niemand zegt ook niet dat het niet kan, maar jij bent op zoek naar zekerheid en die bestaat niet bij een ziekte waarover nog zoveel onbekend is.

26 likes

Van dissel zegt dat er bewijs is dat mensen met milde klachten soms niet immuun zijn.

Dit heeft niks met zekerheid te maken. Het is gewoon kut als mensen niet immuun zijn dan, dan wordt groepsimmuniteit ook lastig.

Ik ben gewoon objectief

Maar soms zijn ze wel immuun

1 like

@anon50122296 ik begrijp je angsten. Maar het begint weer een verkeerde kant op te vallen.
Andere mensen (oa ik) kunnen dit ook niet fijn vinden en of angst voor ontwikkelen l.

11 likes

Je quote net zelf uit je artikel dat

n dus dan kun je wel immuun worden bij ā€œmildereā€ klachten

En dat is klopt met wat Van Dissel zegt, namelijk dat het kƔn, maar geen vast gegeven is.

Heeft weinig met objectiviteit te maken.

1 like

Dat begrijp ik. Maar het staat toch gewoon in het nieuws van vandaag?
Ik zeg niks anders dan van Dissel.

Ik probeer het zelfs te nuanceren

Hm ja dat zou kunnen maar ik zag net ook gewoon families dus dat lijkt me dan weer sterk dat die hier incl kinderen werkenā€¦ dus ergens zit er dan toch een lek ofzo. Snap die mensen eigenlijk ook niet. Hou je gewoon aan de regels joh. Die zijn er niet voor niks.

Overigens belande ik net midden in een dikke fittie tussen supermarkt personeel en een gezin die met 4 kinderen, ouders en opa en oma(?) een soort van daguitstap naar de supermarkt hielden. Hoe agressief sommige mensen kunnen worden om iets wat eigenlijk heel duidelijk is. Niet normaal joh. Heb zowaar scheldwoorden gehoord die totaal nieuw zijn :exploding_head:

Morgen is op mijn stage een halve teamdag en verzorgde lunch door 1 iemand. Ik snap ergens dat overleg nodig is en dan is zoom oid niet ideaal. Maar ze doen ook een lunch en dat vind ik eigenlijk absurd en bizar en ik wil eigenlijk gewoon binnenkomen, uit mā€™n eigen theebeker drinken en verder niets. En dus ook die lunch skippen. Snap echt niet dat ze dat nu doen. Of is dat overdreven van mij?

1 like

Mijn collega appte net dat we in de winkel waarin ik werk (niet noodzakelijk/luxe producten) zaterdag 20 % korting gaan geven op de gehele collectie (glamour day). Heb teruggestuurd dat ik er niet mee eens ben en dat Glamour day niet voor niets alleen online korting geeft. Ze stuurt terug dat het toch gewoon doorgaat.

1 like

Ik word echt gek van mijn eigen familie. Mijn zus en moeder stellen net voor om lekker gezellig met zā€™n allen Pasen te vieren a.s. maandag, om samen te wandelen, te borrelen en te eten. ā€˜Desnoodsā€™ alleen borrelen in het park op 1,5 meter afstand. We zijn met 8 volwassenen en 1 peuter. Echt hoe ignorant kan je zijn? Mijn zus werkt notabene als arts op de IC. En ook mijn moeder werkt als arts, en zet zich in voor preventie. Van practice what your preach heeft ze kennelijk nog nooit gehoord.

Ze voelen zich zo fucking entitled, alsof die regels voor interpretatie vatbaar zijn en voor iedereen gelden behalve voor hun.

Edit: Spreek net mijn moeder, blijkbaar wil zij bij mijn zus en haar vriend en peuter met haar vriend op bezoek. Oftewel, drie volwassenen en 1 kind. Mag nog, maar ik weet dat ze geen 1,5 meter afstand gaan houden. Mijn zus (de IC-arts) is degene die de rest (4 volwassenen) ook nog uitnodigt :roll_eyes:

2 likes