Ik vind dit zo surrealistisch… Dat kan je je niet echt indenken toch?
Ik heb enkel het begin gelezen maar ik vind het echt niet realistisch? Tuurlijk gaan festivals er in de nabije toekomst niet inzitten, maar NOOIT meer? Lijkt me wat overdreven.
Ik vind het zo kut dat we wss niet op vakantie kunnen gaan
Jaa ik heb dus weken gebaald dat wij dit jaar niet gaan: oorspronkelijk vanwege nieuwbouw woning net voor of net na de bouwvak en nu ook vanwege baby #2 in augustus.
Wij werken echt het heel jaar naar de zomervakantie toe, kan me echt zo goed indenken dat dat een domper is goor mensen🥶
Dat dit niet binnen een maand is opgelost en alles weer bij het oude is geloof ik zonder meer maar ik vind de schrijfstijl van dit artikel wel een beetje irritant, iets te sensationeel dystopisch om het verhaal lekker juicy te maken.
Ja ongetwijfeld, Baudet riep twee weken geleden al dat die er moest komen.
————
Ze kunnen zo’n app toch ook helemaal niet verplichten? Heel veel mensen, juist in de risicogroep, hebben helemaal geen smartphone.
Ja en dan op het einde de vergelijking met de tweede wereldoorlog die heel veel slachtoffers gaat maken om je net in de ochtend die stomp in je maag te geven die je nodig hebt… naar artikel
Het begin is inderdaad heel dystopisch, daarna wordt het wat realistischer
Eens, maar van de andere kant denk ik wel dat we misschien juist veel verschillende alternatieve scenario’s (er daarbij ook doemscenario’s) moeten schetsen van hoe het dagelijks leven er uit zou gaan kunnen zien. Alleen maar omdat we dan na kunnen denken over mogelijke oplossingen of manieren om er mee om te gaan.
Ik kan hier mezelf alleen maar als voorbeeld nemen. Ik weet dondersgoed dat het in/na de zomer niet allemaal precies zo gaat zijn zoals het was. Toekomstscenario’s uitdenken is zelfs een groot onderdeel van mijn studie. Toch kan ik het nog heel moeilijk bevatten en heb ik (en met mij iedereen in mijn omgeving) het steeds over ‘straks, wanneer alles weer normaal is’. Bij het lezen van het artikel dacht ik ook dat het lekker sensationeel was, maar van de andere kant komt het beter bij me binnen dan een opsomming van feitjes zonder het verhaal zelf.
Het lijkt me geen goed idee om mensen angst in te boezemen door op een pessimistische manier te benadrukken dat alles voorgoed gaat veranderen. Maar ik denk wel dat we voorzichtig moeten gaan wennen aan veranderingen, ook al weten we nog niet hoe groot of klein die gaan zijn.
Openbaar vervoer van te voren reserveren, dat werkt toch niet joh. Ik mis bijna dagelijks wel een overstap, dan sta je mooi te balen als je daardoor je reservering kwijt bent.
Ik ben het met je eens maar persoonlijk vind ik het een beetje onzinnig om allerlei toekomstscenario’s uit te gaan denken. Hoe moeilijk het ook is, we weten het gewoon niet. Experts moeten dat wel doen, maar als ‘leek’ kan je (niet jij, algemeen) er toch niet zo veel zinnigs over zeggen dus dat zou niet je leven moeten beheersen vind ik. Ik weet daarom niet zo goed of ik dit soort artikelen nu nuttige informatie vind voor ons, ‘het volk’. Omdat je merkt dat veel mensen er erg van van slag raken.
Daar heb je wel een punt!
Ik vind de lijn tussen angst en verwarring zaaien en mensen voorbereiden op mogelijke veranderingen eigenlijk ook te dun om nu te beslissen wat ‘juist’ is.
China is dan ook voor de meeste mensen nogal ver van hun bed.
Pff mijn moeder werkt in de zorg (met dementerende bejaarden dus ook nog eens een vette risicogroep) en is in directe nabijheid geweest van mensen die bewezen besmet zijn. Nu heeft ze 2 dagen met koorts op bed gelegen, vandaag was het 37,8 dus net aan geen koorts mee. Verder geen mega erge klachten, vermoeidheid en licht hoestje. Morgen moest ze eigenlijk werken maar is ze dan een dag ziekgemeld maar de werknemer vind het niet nodig om haar te testen op het coronavirus.
Ik denk dan van ja maar wat als ze dan vrijdag weer zou gaan werken (als haar temperatuur rond deze getallen blijft hangen) maar ze het wel blijkt te hebben…
Ik had van een collega een heel goed webinar gekregen over hoe ouders (van >4 jaar kids) om kunnen gaan met de coronacrisis, en ik heb die net gekeken onder werktijd. En ik voelde me een beetje bezwaard dat ik dat deed, want ik heb geen contact met ouders of kinderen op dit moment, ik maak enkel digitale lessen. Maar mn baas gaf aan dat ze het echt goed vond dat ik het gekeken had en raadde het mn collega’s ook aan!
(het zorgde er trouwens voor dat ik ook veel beter begrijp voor ouders en kinderen hoe het is om nu thuis te zitten en wat er speelt, maar ik kan dus niks met die info behalve het weten)
Ja dat hoorde ik ook op de radio vanochtend? Dat het Rode Kruis dat gezegd heeft… vond het ook heel heftig klinken…
Dat is helaas nog onbekend en wordt onderzocht. Sanquin onderzoekt nu bijv adhv bloed van mensen die corona hebben gehad of er antistoffen aanwezig zijn, en of ze daardoor immuun zijn. Een tweede stap zal dan zijn om te kijken of dit ook iets met de overdraagbaarheid heeft te maken.
Ik ben niet medisch onderlegt, maar heb contact met iemand uit het outreach team van RIVM die dit maandag tegen me zei.
Oh is dat nog ergens terug te zien? Klinkt interessant
Kan je niet vragen of het met een telefonisch consult kan? Je kan zelf het beste inschatten of je deze afspraak nu door moet laten gaan, maar snap dat je je er niet prettig bij voelt.
Ik ga heel hard voor je duimen.