Coronavirus #3

Even wat leuke dingen die ik tegen kwam tijdens mijn wandeling

88 likes

Ik mis alleen nog een zakje chips op het kleedje maar verder. :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik wil trouwens ook een soort van oproepje doen nu. Je hoort overal dat mensen moeten stoppen met het hamsteren in supermarkten. Maar kunnen mensen alsjeblieft ook stoppen met het hamsteren van medicatie? Het is de afgelopen week echt ongelofelijk druk in de apotheken. Apotheken en groothandel kunnen de grote vraag op dit moment niet aan. Er zijn nog geen tekorten maar het is zoveel ontzetten veel in zoā€™n korte tijd dat er gewoon niet voldoende personeel is om dit te verwerken. In de apotheek waar ik werk zijn er deze week al meerdere mensen ingestort door de stress en de druk. De bezorgers draaien overuren doordat heel veel mensen alles bezorgd willen hebben en kunnen dit ook eigenlijk niet aan. Alsjeblieft stop met hamsteren!

26 likes

Ik kreeg zojuist het bericht dat we een besmette cliƫnt hebben op de afdeling (verpleeghuis). Ik ben er echt helemaal ontdaan van. Ondanks dat ik wist dat het mogelijk was is het nu heeeeeel dichtbij :disappointed:

Zo gek dat ik me een week geleden nog druk maakte om het teamuitje. En wat ik twee weken geleden dacht weet ik niet eens meer.

6 likes

Ik begin dus juist steeds beter waarom mensen hamsteren.
Ik ben niet bang dat dingen opraken, maar wel dat mā€™n kind ziek wordt, ik geen zetpillen meer heb en dan 2.5u in de rij kan gaan staan omdat we in een lockdown eindigen en er maar 2 mensen tegelijk de winkel in mogen.

Dat. Ofzo.
En nu heb ik 1 doosje extra in huis gehaald, maarja.

Ps. Ziek kan ook van tandjes zijn natuurlijk, of algehele dreumes malaiseā€¦

5 likes

Aaah mijn oma had vandaag met hulp van de verzorgster ons gebeld. Ze begon ook te huilen, omdat ze er niks van snapt.
Hopelijk mogen we snel weer langs

7 likes

Mensen vragen nu opeens massaal hun chronische medicatie aan. Ook al hebben ze nog voor 40 dagen voorraad. Ben ook al meerdere keren verrot gescholden vandaag omdat mensen belden en ik vertelde dat ze het vandaag nog niet kregen.

4 likes

Ach :frown: :two_hearts:

1 like

Dat mensen dan gaan schelden he. Wat naar:(. :kissing_heart:

Ben het wel gewend, maar leuk is het Idd niet. En ik snap echt dat mensen bezorgd zijn dat sommige dingen straks niet leverbaar zijn, maar dat is nu nog helemaal niet het geval,

2 likes

Dertig besmette cliƫnten BrabantZorg hersteld

BrabantZorg, dat vanuit 35 locaties in Brabant zorg en ondersteuning biedt aan zoā€™n 6000 mensen, meldt dat er inmiddels ook alweer dertig ouderen binnen de organisatie zijn hersteld van het coronavirus. ā€œZij hadden milde tot ernstige klachtenā€, zegt een woordvoerder tegen Omroep Brabant

36 likes

dit. en onze babyvoeding is overal uitverkocht, drama!

Ja echt bizar hoe druk het is in de apotheek. Onze robot loopt 3 dagen achter. Bestellingen na 10 uur 's ochtends de komen zelfs niet meer binnen de volgende dag. En de meeste mensen hebben in februari nog voor 3 maanden opgehaaldā€¦ iedereen wil ook meer dan twee doosjes paracetamol en ze snappen niet dat dat niet mag ivm tekorten. En dat wordt weer afgereageerd op ons. Echt blij als dit over is

2 likes

Ja he. Het is net zoals toen paar jaar geleden alle babyvoeding massaal verkocht werd. Toen was het ook al nergens te krijgen

Ik ben ook echt blij als het over is. Ik hoop echt dat de grote vraag deze week was en dat het de komende tijd beter wordt. Maar ik ben bang van niet,

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/patient-1-mag-in-italie-bijna-ziekenhuis-verlaten-net-op-tijd-om-mijn-dochter-zien-geboren-te-worden~a36b412e/

5 likes

Ik zit midden in een ICSI traject en volgende week zou ik een terugplaatsing krijgen van een cryo (ingevroren embryo).
Gisteren kreeg ik te horen dat alle behandelingen voor onbepaalde tijd stop gezet zijn door Corona.
Ik snap het wel, maar baal er echt onwijs van.
Bah, rot virus.

37 likes

Ik voel me vandaag ineens zo intens verdrietig. Alle afspraken waar je eigenlijk heen moet, worden omgezet in telefonische afspraken, verjaardagen etc gaan allemaal niet door en een nieuwe baan vinden is nu ook onmogelijk want alles word on hold gezet. Ik pendel nu tussen mijn thuis en mijn vriend zijn thuis en verder kom ik nergens. Als ik dan bedenk dat dit pas het begin is waarschijnlijk dan zakt me de moed gewoon echt even in de schoenen. :slightly_frowning_face:

9 likes

Zo ik snap zeker dat je baalt. Ik hoop echt dat dit allemaal snel voorbij is en dat je snel weer verder kan gaan met je traject,

1 like

We mogen vanaf morgen alleen langs om spullen te droppen :pensive:
Krijgt ze iig nog haar zoutjes die we voor dr gekocht hadden

1 like