Heb je geprobeerd ademhalingsoefeningen te doen? In de app headspace zitten er best wel wat. Doorgaans vermindert dat bij mij echt veel van die alertheid.
Nee nog niet. Normaliter doe ik zulke oefeningen voor het slapen gaan, maar ik slaap dus heel goed in op het moment.
M’n vriend had het ook over ontspanningsoefeningen, ik denk dat dat idd wel een goed idee is om wat meer rust te krijgen (en mss wat minder diep in het coronanieuws duiken maar dat vind ik best lastig)
Ik zou het wel proberen, ik merk dat het voor mij wel werkt. Ik heb besloten alleen nog 1 keer per dag op nu.nl te kijken en dan selectief berichten te lezen om mezelf te behoeden om in een negatieve spiraal te komen en dat werkt best goed.
Maar dat is ook omdat ik alleen thuis zit nu en niemand om me heen heb om dingen te relativeren, dus ik probeer me maar gewoon op mezelf te richten en wat ik kan doen (thuisblijven dus) en niet het lot van heel de wereld op mijn schouders te nemen.
Wat goed van je. En hoeveel lees je dan hier mee? Want ik merk dat ik hier ook graag alles wil lezen. Maar het kost zeeën met tijd en ik word er minder productief door.
Ik heb hier eigenlijk niet meer meegelezen vanaf de helft van het eerste topic, ik denk vanaf dat we opgeroepen werden thuis te blijven.
Nu dus wel weer even omdat ik die poll wilde plaatsen, maar denk dat ik straks weer stop
Ik heb 2x 1 op 1 afgesproken, misschien die optie er ook bij?
Of staat die optie er niet bij omdat dat mag?
Beetje gewandeld en theetje gedronken in de tuin, volgende week weer (mits geen lockdown).
Ik probeer de laatste dagen ook meer bewust nieuws te muten. Al blijft dat lastig.
Zo merk ik ook dagelijks oplopende spanning rond half 1 voor het 2 uur pushbericht met de nieuwe aantallen.
Ik probeer ook wat afstand te houden, ben geneigd om zo meegezogen te worden in de informatie. Vind het wel moeilijk om bijvoorbeeld niet om 14.00 uur gelijk de nieuwe statistieken te bekijken.
Kunnen jullie video bellen?
Waar lees je op reddit want kan daar niet echt een goede topic vinden alleen nieuwsberichten?
Nee maar ga wel buiten wandelen of fietsen, wel met gepaste afstand natuurlijk.
Ahhh dit is heel zielig! Zag ook dat de prime minister van Noorwegen een halfuur durende persconferentie had gegeven waarin ze vragen van kinderen behandelde… Zo lief!
–
Verder houd ik mijn hart vast voor India… Heb daar vorig jaar enkele maanden gespendeerd en zie op Instagram iedereen nog gewoon rondlopen alsof er niets aan de hand is. Las dit op Twitter (dus geen idee hoe accuraat)…
Total hospital beds per 1000 population:
- Japan: 13.1
- France: 6.0
- Italy: 3.2
- India: 0.5
Omg, gewoon boos nu. Ik kijk een vlog van een skinkliniek daarin wordt gewoon geknuffeld en ge-highfived met personeel. Zo onverantwoord
Ik droomde vannacht dat ik in het donker ook naar de kersenbloesems ging kijken en dat een grote stenen kabouter me toen wegstuurde.
Ik snap je punt, maar is dit de plek om mensen met naam en toenaam neer te zetten?
Ik zag net op fb twee grafieken waarin je precies kunt zien hoe gelijk Nederland en Italië opgaan qua nieuwe besmettingen. Wilde de afbeelding opslaan maar toen was het al weer verwijderd. Kwam van de website world of meters. Heb daar even gekeken maar kan het niet vinden, weet iemand hier wat ik bedoel? Dus een overzicht dat je precies ziet hoeveel nieuwe besmettingen er per dag zijn na de eerste.
Ik vind het een hele moeilijke periode maar ik probeer het wel zo positief mogelijk te maken.
Thuis hebben we het gewoon echt heel gezellig met elkaar, we zijn heel lief voor elkaar. Mijn opa en oma zijn verslaafd geworden aan Spotify en netflix. Met mijn kinderen doen we wat meer spelletjes etc
Mijn vriend vindt het sinds deze week helemaal leuk om te koken en wil nu allemaal vegan gerechten maken en echt gerechten bedenken.
Wat ik hiermee wil zeggen er is meer oog voor elkaar en je wordt thuis ook creatiever… daarmee wil ik niet zeggen dat het een fijne periode is want nee het is en blijft een vreemde periode en het is super verdrietig dat er zoveel mensen ziek zijn/overlijden of heel angstig. Alleen als ik daar de hele dag over ga denken en hoe rot alles is maak ik mezelf gek en krijg ik gewoon weer veel psychische klachten.
Al moet ik zeggen dat ik super privileged ben, ik heb werk, ik werk veel, heb inkomen en gelukkig geen zieke mensen in mijn omgeving. Ik probeer er gewoon het beste van te maken en wel lichtpuntjes te zien
Ja! Thanks. Maar iemand enig idee waar ik dit zelf kan vinden?