Precies ze zit nog net niet in een hunkemoller bhtje te poseren voor de rijen kisten van overleden mensen in italie. Echt zwaar ongepast en belachelijk om dit nu te posten, 0 begrip hiervoor. De wereld zit er middenin en het einde is nog niet in zicht.
Heb het gekeken nadat ik jouw opmerking las. Ergens vertelt die video wel wat ik denk. Ik zie heel veel positieve dingen aan deze situatie voor inwoners van heel de wereld. Er is eenheid, beter voor milieu, mensen nemen adempauze, waarderen dingen die we eerst voor lief namen, spenderen meer tijd met de mensen in het gezin/huishouden, etc. Maar dat de video al het leed (gezondheid, financieel, werkdruk) niet noemt vind ik belachelijk. Heel eenzijdige en ongenuanceerde video.
Ik weet niet of ik dit mag posten als zijnde teveel speculeren, maar mijn vriend heeft vandaag een brief ontvangen met een bewijs voor woon-werk verkeer ivbm vitale processen voor bij een eventuele lock-down. Schrok mij helemaal de pleuris bij het openen. Ben benieuwd of het nodig gaat zijn. Liever niet.
Edit: brief vanuit de werkgever!
Dit komt vanuit de werkgever neem ik aan?
Ik begrijp ook wat ze bedoelt hoor! In de reacties laten mensen ook weten dat haar boodschap wel overkomt, maar zo’n filmpje is gewoon totaal niet nodig momenteel. Echt heel kortzichtig. Zij moet eens uit die zweverige bubbel van haar komen. Eens zien hoe dankbaar ze is als ze corona oploopt, ze bij de intensive care aanklopt en er wordt gezegd: “Sorry mevrouw, we kunnen u niet aan de beademing leggen.”
Ja het zit me hoog haha
Edit: Doutzen heeft het verwijderd.
Ja sorry vanuit de werkgever (energiecentrale) Ondertekend en al.
@Merel en anderen, op m’n werk gebruiken we voor de cliënten picto’s van deze website: https://www.kennispleingehandicaptensector.nl/nieuws/coronavirus-stappenplan-handen-wassen
Wellicht heb je er iets aan. De zinnen die erbij staan zijn in het Nederlands, maar de pictogrammen zijn universeel.
Ja precies, doutzen zal nu meer tijd hebben voor haar fam, minder hoeven te werken en minder het vliegtuig pakken. Fijn voor haar, maar voor de meerderheid levert deze situatie niet bepaald een adempauze op. Helemaal met je eens!
Aaaaand it’s gone!
Wel zo verstandig inderdaad Douzten!
Haha nee joh jij hebt een normaal goed opbouwend verhaal terwijl ik altijd halve zinnen maak op het forum.
Mijn werkgever heeft sinds vorige week ook een plan liggen voor bij een eventuele lockdown. Je kan maar beter voorbereid zijn toch…
Had m ook al in wjekw gepost, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie zouden doen.
Met alles wat ik nu zie aan mensen die zich niet aan de regels houden, denk ik dat een lockdown haast onvermijdelijk is. En als dat zo is, wil ik eigenlijk naar mijn ouders, want ik denk dat ik gek ga worden in m’n eentje in mijn huis voor zo lang. Alleen mijn ouders wonen in Brabant niet ver weg van een haard en ik wil niet dat ik ze aansteek mocht ik het virus per ongeluk al bij me dragen, dus ik denk dat dat niet verstandig is. Maar ze hebben wel veel ruimte en bovendien ben ik dan niet alleen. En mijn moeder wil volgens mij nu al het liefst dat ik daarheen kom. Kutdilemma dit.
- Ik zou naar mijn ouders gaan bij een lockdown
- Ik zou in mijn eigen huis blijven bij een lockdown
0 stemmers
Hi,
Ik zag je bericht net op het wjekw. Ik ben vorige week naar mijn ouders vertrokken precies om de reden dat ik niet 3 weken alleen wilde zijn. Toevallig wonen ze ook in Brabant. Wel wat verder weg van Breda en Tilburg, meer naar het Oosten. Wat ik merk is dat mijn ouders het ook prettig vinden dat ik hier ben.
Dus als jij nog geen enkele symptomen hebt en je ouders ook niet dan zou ik gaan.
Ik haal normaal ook nooit eten af of ga uit eten dus niet speciaal expres nu niet
Beetje late reactie reactie, maar deze kaart klopt niet. Ik woon zelf in een Afrikaans land, en we hebben hier wel zeker test mogelijkheden, en ook zeker al best veel besmettingen (staat geen stip op deze kaart voor dat land. De scholen zijn hier zelfs al dicht en horeca ook deels. Typisch Westerse media dit…
Maar ik heb deze week dan ook 56 uur doorgebracht in het ziekenhuis, en voor komende week staat er minstens 70 op de planning, dus ik heb niet zoveel tijd om verboden gezelligheid te ondernemen.
Super veel Thuisbezorgd want lege winkels.
En lege portemonnee nu.
Kennen jullie dat gestreste gevoel waarmee je wakker wordt als je bv een spannend gesprek hebt die dag. Ik word dan echt wakker in opperste staat van alertheid met dus een stressgevoel.
Nouja dat gevoel heb ik al sinds vorige week vrijdag en ik ben iedere dag om 7 uur wakker . Ik ben het zoo zat.
Edit : mijn lichaams reactie op deze situatie ben ik dus zat.
Ja precies, suf eigenlijk hoe je standpunt kan vertroebelen als het meer om jezelf gaat…
Ik zou het iig sowieso niet doen als alleen Brabant in lockdown gaat, maar als het om heel Nederland gaat, voelt het weer als een ander verhaal.
Precies dit. Ik zie dat “de mensen namen tijd voor elkaar blabla” overal voorbij komen en denk: hoe privileged ben je? De rijke mensen vraten uit angst voor tekort de halve supermarkt leeg, zodat de arme mensen nog minder hebben. De normaal al kwetsbare mensen verloren hun banen als eerste. De normaal al uitgebuite mensen, werden verwacht nog harder te werken. De mensen in vitale beroepen werkten zich kapot, met risico op de psychische last daarna. En oja: enkele rijke influencers hebben extra met hun kindjes geknuffeld.
Ik kan echt niemand om me heen bedenken die deze tijd als fijne tijd om lekker tot zichzelf komen ervaart. Ik snap wat men bedoeld, ook hier hebben we meer tijd in huis en dat is fijn. Maar de zorgen die daar tegenover staan (verlies van inkomen? Wordt er iemand die we liefhebben ziek? Redden de oudjes het wel? Redden mijn twee kwetsbare dierbare vriendinnen dit? Wat zijn de effecten hiervan op mijn net van herstelde burnout? Wat zijn de gevolgen voor de samenleving?) wegen echt niet op.