Coronavirus #3

Ik zie nu heel veel verhalen van mensen die “de dood in de ogen hebben gekeken” maar nu weer beter zijn en blij doen dat ze immuun zijn. Maar is het ook bevestigd dat je dan ook echt immuun bent geworden als je het al hebt gehad?

Ik vraag me ook af in hoeverre de maatregelen die we nu hebben ook echt werken. Ik snap dat het sluiten van de horeca een groot effect kan hebben, maar je ziet nu dat veel mensen “vrij” zijn of thuis werken en dan doen alsof het vakantie is. Gaan ze nu dan niet juist meer mensen onder ogen komen dan wanneer ze gewoon zouden moeten werken, aangezien iedereen ineens massaal naar parken e.d. gaat?

waarom is Rutger Bregman nu echt overal omg…

3 likes

Was niet negatief bedoeld hoor. Meer als in: “ja, die gozer is echt een ei”

2 likes

Ik vatte het juist op zoals @Shaaar bedoelde @Luzarl
Hahahaha.

2 likes

Bedankt voor je uitleg, vind het altijd zo fijn hoe jij dingen uitlegt

3 likes

Ik heb het ook niet gehad over niet aan het protocol houden? Volgens mij ben je dingen door elkaar aan het halen.
Enige dat ik kwam vertellen was dat we voor hun veiligheid in het ziekenhuis zelf samen met hen hebben gezorgd voor veilige protocollen die zij ook kunnen lezen. En ook absoluut volgen en willen volgen. That’s all.
Niets over wat ze wel en niet al wisten over de hele situatie. Ze werken kei en keihard.

2 likes

Over dat laatste: ja, hier thuis wel. Wij (mijn familie) hebben nog nooit zoveel mensen over de vloer gehad als in de afgelopen week en ik word er elke dag agressiever van. Kom maar door met die lockdown.

1 like

Wat lief!:smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik snap het ook niet. Is hij corona expert? Is hij de enige die nog zijn huis uit durft? Verkoopt zijn boek slecht?

2 likes

Dit is echt totaal geen echt probleem maar puur iets dat ik me afvraag.

Wij treden over een maand in partnerschap, maar hoe doen ze dat nu (en evt dan mja das gissen) qua ruimte? Wij hebben beide 2 getuigen en zouden in een kleine ruimte onze registratie doen.
Maar zouden ze dat dan naar een grote ruimte verplaatsen en zorgen dat iedereen op afstand van 1,5 meter kan zitten?
Nja wat ik al zei ik ben vooral benieuwd.
We zien nu beide onze getuigen niet (en ik verwacht mensen die in deze 3 weken trouwen ook niet) maar zou je dus in zo’n ruimte zonder ceremonie die afstand kunnen bewaren.
(ik ben echt geneigd te bellen omdat ik me dit afvraag maar tis nogal nutteloos want ik zie het tegen die tijd wel)

Ik had geen directe reply op jou moeten geven. Hierboven ging het ook over een Turkse supermarkt en dat er weinig informatie in het Turks werd verspreid etc. Mijn reactie was een algemene reactie.

Mijn vriend ook, redelijk wat mensen in de winkel maar vooral ook steeds meer internetbestellingen. Wel alle bedrijven die abonnementen hadden hebben deze stilgezet

Ok ff tussendoor, maar waarmee moet je je deurklinken schoonmaken? Ik heb een potje alcohol maar dat is 100ml en snel op en verdampt dus ook :’)
Ik heb in de winkel gekeken, maar in Dettol zit toch geen alcohol? (Als ik om goed schoonmaakmiddel vroeg zei iemand Dettol)

https://lci.rivm.nl/covid-19/bijlage/thuisisolatie

Huishoudbleek staat er nu in het protocol.

3 likes

Ik snap het punt qua overgebleven levensjaren etc maar iets heftigere griepwinter is wel nog steeds licht uitgedrukt hoor :grimacing:

Dan nog vind ik het heel veel in vergelijking. Maar indd, uiterste scenario.
Ach we gaan het maar zien. Merk wel verscheidenheid, hoor mensen die denken dat volgende maand alles weer bij het oude is en mensen die denken dat de zomer gecanceld wordt. Ik ben oprecht benieuwd.
En tussendoor dankbaar dat ik nu lekker op een bank kan liggen met een dak boven mijn hoofd en als ik wil me lens kan eten aan alles wat ik in huis heb (nee nee niet gehamsterd afgelopen week).

2 likes

Wauw hebben jullie het filmpje gezien dat Doutzen Kroes op Instagram heeft gedeeld waarin corona wordt bedankt voor alles wat het doet voor de wereld? Ik weet niet hoe ik het filmpje hier kan delen, maar het is echt gestoord. Ze krijgt ook superveel shit over zich geen. Mafkees.

4 likes

Ik ben er idd nog even van aan t bijkomen
Ik snap haar punt, deels, maar kom op zeg
extreem respectloos
Chiara ferragni heeft t ook gedeeld dus ze zal nog wel een extra portie haat krijgen nu

2 likes

Ik begrijp ook wel wat ze probeert te zeggen inderdaad, maar dit is niet het moment of de manier waarop :woozy_face: zeer misplaatst

1 like

Precies.
Alsof ze niet ook anders piept als ze zelf op dit moment in Italië woonde, een ouder, opa of oma van dr kinderen nu overleed. Ze er niet bij kon zijn. De kist via vrachtwagen moest worden vervoerd naar een andere stad ivm ruimte tekort. Je geen dienst kan geven. Niet eens een plek dichtbij om naartoe te gaan.
Te bizar dat ze klakkeloos zoiets online gooit

4 likes