Coronavirus #3

Die info is hier gister of eergister ook gedropt en toen bleef t volgens mij wel staan.
Lijken me helaas gewoon feiten.
Alsnog zou t kunnen dat we vanaf nu niet dezelfde aantallen houden natuurlijk

1 like

Dit artikel is van 27-02 en daar staat dat toen in lombardijen de scholen al gesloten waren.

@JustinBieber

1 like

Ik zag dat een aantal mensen wat aan het posten waren over vertaling van bepaalde protocollen in het Turks. Ik weet vanuit het werk van een goede vriend van mij dat ze op dit moment in verschillende grote steden heel actief bezig gaan met het vertalen van dingen. Het probleem is in ieder geval bekend bij de gemeentes, weet dat er mensen zijn die aan deze groep denken en er wat mee gedaan wordt!

7 likes

Nou ‘harde cijfers’, ik mis echt een stukje onderbouwing en bronvermelding. Ik zou echt uitkijken met dingen klakkeloos overnemen, juist als het gaat om statistiek is betrouwbaarheid en validiteit toch super belangrijk?

5 likes

Maar staat deze info niet bijvoorbeeld onder andere ook gewoon op de app van nos enzo?
Bij de liveblog staat veel van deze info ook

Fijn om te weten!

1 like

Zou kunnen hoor, ik heb het ook niet specifiek over dit voorbeeld. Maar zet dat er dan bij, zou ik zeggen.

1 like

Geen idee. Ik weet niet waar de cijfers hierboven vandaan komen en ik ga dat ook niet nalopen. Daarom is het wel zo fijn als er een (betrouwbare) bron bij vermeld wordt want op social media wordt momenteel van alles verspreid.

3 likes

Ze zijn ‘more vulnerable to infection’, maar de symptomen zijn mild bij meer dan 90% van de geïnfecteerden. Bij 7 van de 397 gevallen onder de 1 jaar was het ‘critical’, maar ik weet niet hoe die cijfers zijn bij volwassenen.

1 like

Maar wij zitten in nl toch ook niet in lockdown? En het leek alsof salmiak onze maatregelen met die van Italië vergeleek.

1 like

Ik vind dat het RIVM dat gewoon moet doen, ook zodat de kwaliteit gewaarborgd is, het gaat om vrij specifieke zaken zoals waarmee je je deurklinken moet schoonmaken, ook geen alledaagse vertalingen denk ik.
Ik heb het RIVM gemaild, ben benieuwd of daar een reactie op komt.

5 likes

In welke taal zou het dan ondertiteld moeten worden?

Ah fijn dat we wel eerder waren, sowieso was Brabant natuurlijk al eerder dan de rest van nl.
M’n vriend zei dat slechts 1000 vd Italiaanse overledenen buiten Lombardijen waren, maar daar heb ik geen bron van.

1 like

Dankje voor de uitleg. Dan heb ik het verkeerd gelezen! Stelt me gerust.

Ik zal mijn bericht verwijderen met de link, dan heeft het geen toegevoegde waarde op dat wat al bekend was.

1 like

Ik ben ook benieuwd! Vind het wel echt een belangrijk iets

Ik ben ook wel benieuwd of er in Nederland te zien is waar de meeste overledenen waren. Meeste besmettingen zijn tot nu toe in brabant, maar komen daar ook de meeste overleden patiënten vandaan?

2 likes

Even wat ‘fijns’, past hier het beste. Mijn ouders hebben een bloemenzaak in Brabant en hoewel ze in de winkel weinig klanten hebben (logisch), krijgen ze wel veel bestellingen. Mijn vader brengt ze dan, zet ze neer in emmer en belt aan, gaat dan 1,5 m verder staan en neemt later de emmer mee. Er wordt dus wel gehoor gegeven aan meer bloemen bestellen hah

62 likes

Begrijpelijk dat het even eng is als je het niet goed hebt gelezen! Voorzichtig zijn is natuurlijk altijd aan te bevelen, maar het valt gelukkig mee bij kinderen.

1 like

Jij doet er dan misschien niet aan mee, maar je vriend komt dus wel in aanraking met ze en vervolgens weer met jou, waardoor jij alsnog meer risico loopt als iemand het heeft (plus dat hij/zij zo ook weer meer mensen aansteken). Zou ook echt niet blij met hem zijn en gezegd hebben dat als ie zo nodig spelletjes bij hen wilt spelen hij daar ook de rest vd quarantainetijd kan blijven.

Blijf het ook opvallend vinden dat sommige mensen de maatregelen tegengesteld opvatten. Alsof ze juist nu denken van; oh alle tijd nu om leuke dingen te gaan doen. Zo irritant en frustrerend.

9 likes

Ik merkte bij mijzelf dat ik zo bang werd van alles. Ik zit nu 9 dagen binnen en was echt bizar veel met hem nieuws bezig. Nu ben ik dus weer heel actief met mijn hobby’s bezig geweest. Dit plaatje hielp mij echt wel een beetje om wat rustiger te worden. Volgens mij is dit best wel herkenbaar voor sommigen. (Als dit niet okĂ© is dan verwijder ik hem weer) geen idee waarom er een vos op staat mja.

32 likes